Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1576162618:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35508
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון | כרמיאל | התחזית התממשה: ישיבת התקציב הייתה סוערת | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ישיבת התקציב
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => התחזית התממשה: ישיבת התקציב הייתה סוערת | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כצפוי, אושרה הצעת התקציב בסך 328 מיליון שקלים לשנת 2020 ברוב קולות, לא לפני עימותים קולניים הטחת האשמות בין ראש העיר וחברי הקואליציה לחברי סיעות האופוזיציה.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 356
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%99%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%aa-%d7%94%d7%aa%d7%a7%d7%a6%d7%99%d7%91-%d7%91%d7%9e%d7%95%d7%a2%d7%a6%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%99%d7%a8-%d7%a1%d7%95%d7%a2%d7%a8-%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%a9
        )

)
ישיבת מועצת העיר כרמיאל

התחזית התממשה: ישיבת התקציב הייתה סוערת

שתפו

כצפוי, אושרה הצעת התקציב בסך 328 מיליון שקלים לשנת 2020 ברוב קולות, לא לפני עימותים קולניים ודרמה סוערת שכללה הטחת האשמות בין ראש העיר וחברי הקואליציה לחברי סיעות האופוזיציה. הנה חלק ממה שקרה שם

מאת גיל דובריש

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרם ולפייסבוק שלנו

מועצת העיר אישרה את הצעת התקציב לשנת 2020, בגובה 328 מיליון שקלים. בישיבה נכחו 14 חברי מועצה בסך הכל – 11 חברי הקואליציה ו-3 מתוך 6 חברי האופוזיציה. הדיון היה סוער, כצפוי, והעימותים בין ראש העיר וחברים בקואליציה לחברי האופוזיציה עלו לטונים גבוהים.

בתחילת הישיבה הציג ראש העיר משה קונינסקי את הנתונים הבסיסיים של הצעת התקציב החדשה: ״הצעת התקציב עומדת על 328 מיליוני שקלים, כ-6.7 מיליון שקלים יותר מתקציב 2019. הגידול הוא בשיעור כ-2%. בצד ההכנסות יש גידול בארנונה ואגרות בניה, בעיקר בשל העדכון האוטומטי הצפוי בצו המיסים בגובה 2.58%. אנו מציגים המשך התייעלות בהוצאות חשמל, רכש ועוד. העירייה ממשיכה ברצף ונבחרה לרשות בעלת ניהול כספי תקין״. הוא הדגיש כי 2019 הייתה שנה מאתגרת עם שתי מערכות בחירות רצופות ומערכת בחירות נוספת באופק.

בשנת 2020 יעמוד פרעון המלוות (החזר החובות) על 10.4 מיליון שקל שהם כ-3.2% מהתקציב. קונינסקי ציין כי ״בשנת 2019 מיחזרנו 28 מיליון שקלים וחסכנו בהוצאות השוטפות כמיליון שקלים. ב-2020 ההנחות בסך בארנונה יהיו 26 מיליון שקלים שהם כ-8% מסך התקציב״.

קיראו בפורטל זהר.נט:

בהמשך ניתנה האפשרות לאופוזיציה להעלות את הטענות והשאלות בנושא התקציב. ראש סיעת טב לכרמיאל רותם ינאי העלה את שאלותיו, בין היתר: ״הצעת התקציב מודפסת בצורה כזו שמקשה עלינו לעבוד, עשיתם כול מה שאפשר להקשות עלינו. לא נתתם את כול המידע בצורה נכונה. חסרים דפים… בטבלת המשרות לא מופיע פירוט המשרות, בעוד שהשכר עלה בכ-10 מיליון שקלים. שכר 2018 היה 152 מיליון, שכר 2019 – הביצוע בפועל עמד על 165 מיליון, וההצעה ל-2020 היא 166 מיליון. משרד הפנים מאשר שכר עד 45% מסך התקציב, כרגע הוא 51% בניגוד לפקודת העיריות… הלוואות בנקים – הנושא לא מפורט במסמך… כול התקציב מתבסס על ממשלה שלא קיימת וספק אם תקום בזמן הקרוב… בארנונה יש עלייה של כמעט 5%, המדינה אישרה 2.58%, ממה זה נובע?״

ישיבת מועצה כרמיאל צילום מהפייסבוק
ישיבת המועצה. צילום מהפייסבוק

גזברית העירייה, ענת לנקסנר ציינה בנושא הרזרבה של העירייה שמושקעת בניירות ערך: ״השנה תיק ניירות הערך היה רווחי יותר, לא השתמשנו בו אבל מצד שני השתמשנו בחח״דים (מעין חשבון אשראי שוטף, ג.ד). לפי סקר הצעות מחיר שביצענו השתמשנו במסגרות חח״ד של 10.6 מיליון שקל, במבחן הכלכלי היה עדיף להשתמש בחח״דים ולא בניירות הערך״.

בנושא הרזרבות של העירייה שמושקעות בניירות ערך, קרא גיא מרציאנו לראש העיר: ״מימשת 9 מיליון שקלים בתיק ניירות הערך. עדי אלדר השאיר לך כ-30 מיליון שקלים בתיק ניירות ערך והיום הסכום עומד על 21 מיליון שקלים, ואתה לא מוכן לספר זאת לציבור״.

קוניסקי פסל מיד את הטענות: ״עם כול הכבוד, אתם קצת לא מבינים במספרים האלה. לזרוק סיסמאות זה נורא קל, תעשו שיעורי בית. לומר שהשתמשנו ברזרבות – אתם טועים, אין לכם מושג בקריאת דוחות. נקודה״.

בנושא השכר בעירייה, פירטה ענת לנקנסר: ״יש פירוט המובא בדו״ח בצורה מאוד שקופה – ביצוע ב-2019 לעומת הערכה בשנת 2020. בתקציב השוטף, 42% זה שכר ו-8% זה פנסיונרים, עיריית כרמיאל כמעט ואינה מופרטת. אנחנו בתהליך, על כול עובד שפורש במחלקות מסויימות, אנחנו לוקחים עובד קבלן. מנסים להפריט, בהתחשב עם עובדי גינון וטיאוט שעדיין לא מופרטים, זה סביר מאוד.

רותם ינאי: ״זה עדיין בניגוד לחוק שקובע כי רכיב השכר ברשות מקומית לא יעלה על 45% מסך התקציב״.

קונינסקי: ״טיוטת התקציב הועברה לאגף התקציבים להתייעצות וגם למנהל המחוז במשרד הפנים וקיבלנו את ברכת הדרך״.

בנושא הארנונה ציינה גזברית העירייה: ״בעצם המעבר (ברווחים) מ-164 מיליון ש״ח ל-173 מיליון ש״ח נכללים שני דברים: עלייה אוטומטית החל מחודש ינואר באישור הממשלה בשיעור 2.58%, והוספנו עוד 2 מיליון שקל המתבססים על סקר המדידות, בימים אלה אנחנו עוברים לפורמט אחר בביצוע הסקר״.

חבר האופוזיציה אבי קוריאט: לפני שנה שנתיים החלו בנושא המדידות, מה קורה עם זה?

לנקסנר: ״ביטלנו את הקבלן. הגענו לפורמט אחר. יהיה מחיר למטר בדיקה, אנחנו משלבים גם צילומי אוויר ואנחנו בדיוק עכשיו עובדים על הפורמט הזה, כפי שהיה בעבר״.

מהעירייה נמסר בהקשר לצו המיסים: ״תעריף הארנונה של כל הרשויות המקומיות מעודכן מדי שנה אוטומטית ע"י משרד הפנים בהתאם למדד. עיריית כרמיאל לא ביקשה להעלות ארנונה באופן חריג לעומת רשויות רבות שעשו כן. מדיניות ראש העיר קונינסקי היא להימנע מכך״.

כאשר גיא מרציאנו, חברו של ינאי בסיעת טב לכרמיאל, טען כי נותרו לו עוד שאלות רבות בנושא התקציב ודרש לקבל את זכות הדיבור פרץ ויכוח קולני. חבר סיעת דף חדש רותם בז׳רנו קרא לרותם ינאי וגיא מרציאנו להרגיע את הרוחות וטען כי הם מפריעים להמשך קיום הישיבה.

ראש העיר החליט להביא את התקציב לאישור, 10 הצביעו בעד. הסערה נמשכה אחרי אישור הצעת התקציב. מרציאנו שעדיין דרש את זכות הדיבור קרא לעבר ראש העיר, ״אני עובד אצלך? אתה בורח מאחריות…״ רותם ינאי תמך בחברו לסיעה וקרא לקונינסקי: ״תתבייש לך…״ ראש העיר פנה אל ינאי ואמר: ״שקול את מילותיך היטב… נתנו לנציג שלך להעלות את כול השאלות שלך״.

חברי מועצת העיר כרמיאל ישיבה דיון
חברי מועצת העיר בישיבה

חברי האופוזיציה המשיכו לטעון כי הושתקו וכי לא קיבלו את הצעת התקציב בצורה ראויה כמו גם מענה לכול שאלותיהם. קוריאט פנה אל ראש העיר ואמר: ״אתה לא יכול לבוא בטענות לחברי האופוזיציה, לא קיבלנו את הנתונים והדוחות כמו שצריך״.

ראש העיר: ״קיבלת לפני 10 ימים, מה קרה? אתה הולך להתלונן בתקשורת? אל תשחקו אותה משחקים, זה לא תיאטרון!״ בהמשך האשים את חברי האופוזיציה בכך שלא נכחו בישיבת ועדת הכספים.

מה הם אמרו אחרי הישיבה? התגובות

ראש העיר משה קונינסקי: ״מועצת העיר אישרה ברוב מכריע של 11 מול 3 את תקציב העירייה לשנת 2020. 3 חברי האופוזיציה שהשתתפו בישיבה התנגדו לתקציב משיקולים אינטרסנטיים צרים, כאשר טובת תושבי העיר לא עמדה לנגד עיניהם. כל המכרזים בעירייה מתנהלים עפ"י וכמתחייב בחוק ונושא שכירת שירותי החברה לפינוי קרטונים יתבצע עפ"י חוו"ד מקצועית של היועץ המשפטי של העירייה ובהתאם וכמתחייב עפ"י חוק. אני קורא לחברי האופוזיציה המתוסכלים שעדיין לא השלימו עם כך שהפסידו בבחירות לפני שנה לפעול למען תושבי העיר ולהפסיק לחפש כותרות מיותרות שאין בהן כלום״.

ראש סיעת טב רותם ינאי: ״הרבה סעיפים בתקציב הראו תכנון ל׳חיסכון׳ אך במבחן התוצאה לא רק שהעירייה לא עמדה ביעד ולא חסכה אלא אף הגדילה את הוצאותיה בלמעלה מ-7 מיליון ש״ח ב-2019, דבר שמבשר רעות כלפי התכנון האופטימי של התקציב החדש והגדול גם כך. מעבר לכל זה וחמורה שבעתיים העובדה שלרוב השאלות שהעלנו לא קיבלנו תשובות, היחס היה מתנשא ומזלזל וזאת לאחר שרוב המסמכים שהועברו אלינו לקראת הישיבה הגיעו בפורמט חסר ובאופן שהקשה עלינו מאוד להתכונן לישיבה, ללמוד היטב את החומר ולקבל החלטות מקצועיות ומלאות בנוגע לתקציב״.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *