Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1449146650:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11573
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - חוק הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ועדת הכספים אישרה את חוק הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 50
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2404
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/הפגנה-בכרמיאל-הטבות-מס-11.11-105.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - חוק הטבות המס
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => ועדת הכספים אישרה את חוק הטבות המס
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הטבות מס
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ועדת הכספים אישרה את חוק הטבות המס

שתפו

ההטבה לתושבי כרמיאל בשיעור 7% עד משכורת ברוטו של 132,000 בשנה, תיכנס לתוקף בתחילת 2016. ראש העיר עדי אלדר: נאבקתי להחזר ההטבה במשך 17 שנה

מאת גיל דובריש

הישג עצום לפריפריה. ועדת הכספים אישרה הבוקר (יום ג' 24.11.2015) פה אחד את חוק הטבות המס החדש לפריפריה. החוק כולל את הקריטריונים הגיאוגרפיים והסוציו-אקונומיים לקבלת הזכאות להטבות. רשימת היישובים הזכאים לקבלת הטבות המס הכוללת 187 יישובים כיום, תגדל ל-407, ובהם כרמיאל. ברגע האחרון אף בוצעו שינויים קלים המיטיבים אף יותר עם כרמיאל – תקרת השכר לקבלת ההטבה גדל ב-12 אלף שקלים נוספים בהשוואה לתכנון המקורי, מ-120 אלף ש"ח ל-132 אלף ש"ח ברוטו בשנה.

החוק אושר לקריאה שנייה ושלישית. מליאת הכנסת חייב לאשרו עוד השבוע, לפי הוראת בג”ץ שקבע כי ההטבות בטלות אם החוק לא יאושר עד 30 בנובמבר.

ההטבות יכנסו לתוקף בתחילת שנת 2016, כלומר במשכורת ינואר (המשולמת בפברואר) ולא ישולמו רטרואקטיבית מתחילת 2015, כפי שתוכנן במקור. זאת מסיבות תקציביות.

 בכך מסתיים לו ככל הנראה, מאבק ממושך שהחל אחרי מלחמת לבנון השניה, אז עתר ראש העיר כרמיאל עדי אלדר לבג"ץ, בדרישה לקבל תשובה מדוע ישובים מסויימים זכאים להטבה ויישובים אחרים – כגון כרמיאל, אינם זכאים לה. בעקבות העתירה, אליה הצטרפו ראשי יישובים נוספים בפריפריה, קבע הבג”ץ כי על הממשלה להכין תכנית הטבות מס חדשה המבוססת על קריטריונים ברורים.

התכנית הוכנה על-פי קריטריונים חדשים ונקבעה מפה חדשה הכוללת 407 רשויות מקומיות שתושביהן זכאים להנחה במס הכנסה.  עיקר הקריטריונים הם מעמד סוציואקונומי נמוך, קירבה לגבול, ריחוק ממרכז הארץ ועוד. כרמיאל נכללה בקריטריונים ותושביה אמורים לקבל הנחה של 7% הנחה במס, עד תקרת שכר של 132,000 ש”ח בשנה. משמעות ההטבה היא תוספת שנתית לנטו של אלפי שקלים , עד לסכום של כ-9240 שקלים מדי שנה (למשתכרים משכורת ברוטו של 11,000 שקלים בחודש).

בעקבת אישור התוכנית, נפגעו מספר ישובים שבהם ירד שיעור ההטבה מ-11% ל-9% או ל-7% וכן הורדה תקרת השכר לזכאים. ראשי היישובים יצאו למאבק במחאה על ההפחתה בשיעור ההטבה ובעקבות הלחץ, החליטה הממשלה להקפיא את ההטבה לשאר היישובים הזכאים, שלא הייתה להם הטבה כזו כלל עד עתה, כ-200 יישובים חדשים בסך הכל. בעקבות הודעת הממשלה על הקפאת ההטבות, החליטו נציגי 220 היישובים החדשים שנכנסו לרשימה, לנקוט בצעדי מחאה כגון השבתת הרשויות והפגנות בכל רחבי הארץ. הלחץ הועיל, בפגישה בין ראש הממשלה לנציגי הרשויות בשבוע שעבר, הבטיח נתניהו כי לא יתן יד להקפאת ההטבות, ואכן השבוע, כאמור, אושר החוק בוועדת הכספים.

ראש העיר עדי אלדר אמר בעקבות אישור החוק:  ״מזה קרוב ל-17 שנים מאז בוטלו הטבות המס (5%) אני נלחם לקבלת הטבות מס לתושבי כרמיאל. לא היה שר, חבר כנסת, מנכ״ל שלא העליתי את הנושא בפניו. אחרי מלחמת לבנון השניה אחרי שכרמיאל הפכה בעצמה לעיר בקו עימות, דרשתי מהממשלה להסביר לי מדוע לא תקבל גם היא הטבות . לא קיבלתי תשובה והגשתי בג״ץ כנגד הממשלה , וכך עשו רשויות אחרות. הבג״ץ אילץ את הממשלה להכין תכנית חדשה המבוססת על קריטריונים אחידים וברורים. גם תכנית זו נתקלה בקשיים מול הממשלה והיום, סוף סוף, אחרי מאבק איתנים שניהלו כל ראשי הרשויות הנמצאות בתכנית, אושרה התכנית בועדת הכספים, עם שינויים קלים, שמיטיבים מעט עם כרמיאל , מעבר לתכנית המקורית. זו בשורה אדירה עבור תושבי כרמיאל. על פי המתווה החדש תושב כרמיאל תקרת השכר לקבלת הטבת המס היא 132.000 ש״ח לשנה , גובה הטבת המס הוא 7% ".

 

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *