Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1524496327:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 20876
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/04/hand.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1647
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => נקודה למחשבה לזוגות בדרך לגירושין | פינת הייעוץ | מגזין הקהילה | זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => המריבות הקולניות, השתיקות המדכאות, ההאשמות ההדדיות, החשדנות, האדישות, הריחוק, התסכול - זוגות רבים נאלצים לעבור את שבעת שערי הגיהינום, כל הדרך אל הגט, בלי להבין טעות אחת בסיסית. ביקשנו מבני סוסי, יועץ זוגי מקצועי, לספר מה גורם לזוגות שהתחנות מתוך אהבה גדולה, להפוך במהרה לאויבים מרים.
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 260
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1647
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => נקודה למחשבה לזוגות בדרך לגירושין | פינת הייעוץ | מגזין הקהילה | זהר הצפון
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => המריבות הקולניות, השתיקות המדכאות, ההאשמות ההדדיות, החשדנות, האדישות, הריחוק, התסכול - זוגות רבים נאלצים לעבור את שבעת שערי הגיהינום, כל הדרך אל הגט, בלי להבין טעות אחת בסיסית. ביקשנו מבני סוסי, יועץ זוגי מקצועי, לספר מה גורם לזוגות שהתחנות מתוך אהבה גדולה, להפוך במהרה לאויבים מרים.
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

זה לא אני, זאת את (או אתה): נקודה למחשבה לזוגות במשבר

שתפו

המריבות הקולניות, השתיקות המדכאות, ההאשמות ההדדיות, החשדנות, האדישות, הריחוק, התסכול – זוגות רבים נאלצים לעבור את שבעת שערי הגיהינום, כל הדרך אל הגט, בלי להבין טעות אחת בסיסית. ביקשנו מבני סוסי, יועץ זוגי מקצועי, לספר מה גורם לזוגות שהתחנות מתוך אהבה גדולה, להפוך במהרה לאויבים מרים.

גירושין

שמתם לב שאיכשהו, בכל הכשלים שלנו בזוגיות תמיד אשם הצד השני? נקודת המבט האישית שלנו לעולם אינה אובייקטיבית. במצבי הריב, כל אחד ואחת מאיתנו בטוח בצדקתנו – הבעיה היא כמובן אצל בן או בת הזוג. ובכן, אילו יכולנו לראות את הסיטואציה בעיניים אובייקטיביות, היינו מגלים לא מעט הפתעות לא נעימות לגבי עצמנו. בני סוסי, יועץ זוגי בעל ניסיון רב בתחומו, שופך אור על הבעיה הידועה ויש לו מסר חשוב על לקיחת האחראיות.

זוגיות על כוס קפה

לפני שנים לא מעטות, מספר בני, כשאמצעי התקשרות היו מוגבלים, נפגשתי עם חבר מילואים במקום הקבוע אי שם. זו הייתה הפגישה השנתית שלנו לעדכונים הדדים, על כוס קפה מהביל ומרגיע. אולם הפעם, שמתי לב, שפניו לא כתמול שלשום. שאלתי אותו לפשר העניין והוא ענה שלפני חודש הוא התגרש והוא מאוד כואב את הפרידה. תדהמתי הייתה רבה, שכן בפגישה האחרונה שלנו לפני כשנה, היה עדיין רווק עם מערכת יחסים ארוכת שנים.

כששאלתי אותו מה השתבש בנישואין שנגדעו אחרי 7 חודשים בלבד, ענה נחרצות, שהאשמה היחידה בכל הסיפור זאת גרושתו, שכן מרגע החתונה, היא השתנתה ללא היכר והפכה למישהי אחרת שהוא כלל לא מכיר. לשאלתי האם פירוש הדבר שאתה נשארת חבר שלה  והיא השתנתה להיות אשתך, השתתק לכמה דקות וענה שיש בזה משהו.

מרגע זה שחזרנו את האירועים שלדעתו הובילו לפירוק החבילה, ורובם הסתובבו סביב העניין הנ"ל. ככל שהתקדמנו בשיחה הוא הבין את "התרומה" שלו לפרידה וישב מהורהר עם עצמו.  אז איך אתה רוצה להתקדם מפה? שאלתי בסקרנות. הוא סובב את מבטו אלי ואמר שהדבר הראשון שיעשה זה להתקשר לגרושתו ולהתנצל ולקחת אחריות על חלקו בחוסר ההצלחה שלהם בנישואין. היה מרגש לראות אותו מתמלא בכוחות חדשים וחיוך אופטימי נסוך על פניו. ערב אחד חודשיים אחרי המפגש ההוא, מצאתי בתיבת הדואר שלי הזמנה לחתונה מרגשת במיוחד.

לנהל בהצלחה  מערכת נישואין לאורך הזמן זאת אינה משימה קלה. אנחנו נוטים לפרוק עצבים ולשחרר כעסים דווקא על החצי השני, האדם שאמור להיות הכי קרוב אלינו , לאהוב  ולהכיל אותנו ולדאוג לצרכינו. לא תמיד המקור של הרגשות השליליים קשור באופן ישיר לבן או בת הזוג. לעתים אלה הם קשיים בעבודה, דאגות כלכליות, הרגשה של חוסר מימוש עצמי וכישלון פרטי, היעדר כוחות נפשיים ופיזיים – אשר עלוליםם להוביל אותנו להתייאש מחיי נישואין שכל כך רצינו וחלמנו אליו בתחילת הדרך.

אפשר גם אחרת. השלב הראשון והחשוב ביותר בתיקון הזוגיות הוא לקיחת האחריות. בזוגיות, כמו בזוגיות, צריך שניים לטנגו – ורק בעזרת מודעות עצמית, כנות ויכולת להודות בטעות אפשר לבנות קשר שיחזיק שנים.

ושיהיה בהצלחה!

למאמרים נוספים במגזין הקהילה >>>

כתבה מעניינת:

חתן וכלה חתונה צילום להמחשה Freepik

מה נחשב לחתונת בוטיק?

שתפומערכת פורטל זהר.נט חתונה היא אחד האירועים הכי מרגשים בחיים, וזוגות אוהבים מחפשים כיצד לאחד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *