Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [_expiration-date-status] => Array
        (
            [0] => saved
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2457
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => זה סופי: כרמיאל תיכלל במפת הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => זה סופי: כרמיאל תיכלל במפת הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 80
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1787
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/02/--------1.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => זה סופי: כרמיאל תיכלל במפת הטבות המס
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => זה סופי: כרמיאל תיכלל במפת הטבות המס
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1643134486:5
        )

)
סאגת הטבות המס לכרמיאל נמשכת: הממשלה אישרה השבוע את מפת הטבות המס החדשה שתיכנס לתוקף בעוד 10 חודשים, בתחילת 2015, ומסתבר כי כרמיאל תיכלל במפה. ראש העיר עדי אלדר, הרשה לעצמו לפלוט אנחת רווחה השבוע ואמר: “טרם ידוע בכמה אחוזים אך התעקשות רבת שנים נשאה סוף סוף פרי, בבחינת - יגעת ומצאת תאמין”.

זה סופי: כרמיאל תיכלל במפת הטבות המס

שתפו

לאחר דחיה קצרה בקביעת המפה החדשה של ההנחות במס, אישרה הממשלה אישרה את הצעתו של שר האוצר בשינויים קלים. תושבי כרמיאל ייהנו החל מתחילת השנה הבאה מהנחות מס, ככל הנראה בשיעור הנע בין7% ל-10% * ראש העיר: התעקשות רבת שנים נשאה סוף סוף פרי 

סאגת הטבות המס לכרמיאל נמשכת: הממשלה אישרה השבוע את מפת הטבות המס החדשה שתיכנס לתוקף בעוד 10 חודשים, בתחילת 2015, ומסתבר כי כרמיאל תיכלל במפה. ראש העיר עדי אלדר, הרשה לעצמו לפלוט אנחת רווחה השבוע ואמר: “טרם ידוע בכמה אחוזים אך התעקשות רבת שנים נשאה סוף סוף פרי, בבחינת – יגעת ומצאת תאמין”.

לאחר מלחמת לבנון השניה הגיש אלדר בג”צ, בדרישה לקבל מהממשלה תשובות באשר לקריטריונים הקובעים את מידת ההנחה במס, לה זוכים ישובים בארץ. הבג”צ אכן קבע כי אין קריטריונים אחידים למתן הטבות מס ודרש מהממשלה להכין מפת הטבות מס חדשה. הוקמה ועדת סופר שדנה בנושא והכינה קריטריונים ברורים, על פיהם כרמיאל נמצאת בתוך התכנית. התכנית הועברה לגורמי הממישל הרלוונטיים, אך ראש הממשלה לא הביא את התכנית לאישור הממשלה.

אלדר סיפר השבוע: ”משראיתי כי הנושא לא מתקדם החלטתי להגיש בג”צ נגד המדינה וכך בעצם הנעתי את כל המערכת לדון בנושא ולקבל החלטה”.

כפי שפורסם לראשונה ע”י זהר הצפון לפני כחודש, שר האוצר יאיר לפיד העלה לאישור הממשלה תוכנית להגדלת מספר היישובים הנהנים מהטבות מס, והכליל את כרמיאל במפה החדשה. לפיד אף התקשר אל ראש העיר עדי אלדר, כדי לבשר לו כי כרמיאל תזכה לכל ההטבות שנמנעו ממנה עד כה.

מדד הזכאות שהתווה השר התבסס בין היתר מיקום גיאוגרפי צפונית מקו הרוחב 750 (הקו חוצה את משגב וכרמיאל נמצאת צפונית ממנו, כנדרש) אוכלוסיה של פחות מ-75,000 נפש (בכרמיאל כ-50,000), השתייכות לאשכול סוציו אקונומי 8 ומטה (כרמיאל נמצאת באשכול 6) ולבסוף – מדד משוקלל של מידת הפריפריאליות של היישוב בחישוב המצב החברתי-כלכלי של תושביו. גם בתוך מפת היישובים החדשה, יבוצע חישוב מדורג של ההנחות לפי קריטריונים שונים, כגון המרחק מקו הגבול, המצב הסוציו-אקונומי של היישוב ועוד.

אולם שבוע אחרי הפרסום, הודיעה הממשלה כי היא דוחה את ההכרעה בנושא אישור הטבות המס החדשות, וזאת עד לבחינה מחודשת של הקריטריונים. בממשלה העלו דאגות לגבי האפקטיביות בהשגת יעדי הממשלה בנושא משיכת אוכלוסייה חזקה ליישובי הפריפריה. לפיכך ביקד ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים ועדה שהורכבה משר האוצר יאיר לפיד, מנכ”ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר ומזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, שנועדה לקיים בחינה מחודשת על פי קריטריונים שיחזקו את הפריפריה באופן אמיתי, כלשונו.

הוועדה גיבשה קריטריונים חדשים שלפיהם נקבע באילו ישובים ייהנו התושבים ממס הכנסה מופחת. הממשלה אישרה בשבוע שעבר את התונית הכוללת הנחות מס למאות ישובים וקבעה בכך למעשה, באופן סופי כי תושבי כרמיאל ייהנו לראשונה מזה שנים ארוכות מהטבות במס הכנסה. עדיין לא ברור מה גובה ההטבה. הקריטריונים החדשים לא היו רחוקים מהקריטריונים הקודמים שהציע לראשונה שר האוצר, בשני הבדלים משמעותיים: האחד, סעיף הקובע כי יישובים שממוקמים במרחק של פחות מ-2 קילומטרים מהגבול עם מדינות אוייב וכן עיירות פיתוח בדרום, יהנו מהנחה גדולה יותר במס הכנסה, והשני: שינוי בשיטת החישוב המוצעת לקביעת גובה ההטבה במס. מדד הזכאות המקורי של לפיד התבסס כך: 40% מהניקוד ניתן עבור מידת הפריפריאליות של הישוב, 35% עבור מצבו החברתי-כלכלי ו-25% עבור המרחק מגבול. בתכנית שאושרה ע”י הממשלה, רק 20% מהניקוד ייקבע על פי המצב חברתי-כלכלי, 40% על פי מידת הפריפריאליות ו-40% בגין מרחק מהגבול. השאלה היא כיצד ישפיע השינוי במדד המשוקלל על שיעור ההטבה ממנה ייהנו תושבי כרמיאל, מאחר שגדל משקלו של סעיף המרחק מהגבול וקטן משקלו של סעיף מידת הפריפריאליות. בדיונים שהתקיימו באוצר וברשות המסים הוצע שההטבות ינועו בין 7% ל-25%. להנחה המקסימלית יהיו זכאים ישובים הקרובים מאוד לגבול, כמו שדרות, יישובי עוטף עזה וקריית שמונה וכן יישובים בעלי דירוג סוציו-אקונומי נמוך, בהם חצור-הגלילית ובית-שאן. יש להניח שבכרמיאל תינתן הנחה נמוכה יותר, בשיעור של 7% עד 10%.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *