Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1577262056:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35867
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | כול מה שרציתם לדעת על חממת היזמות: ההודים משקיעים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדושת כלכלה ופיננסים
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חממת היזמות
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% חממת היזמות: ההודים משקיעים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => במכרז זכו הקונצרן ההודי Wipro בראשות מיליארדר שמדורג במקום ה-36 בין עשירי העולם, ביחד עם טמבור, כתר פלסטיק, קליל, פליינג קרגו, טרלידור ועיריית כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 819
        )

)
חממת יזמות פריפריה משמאל גוני לצטר, סמנכ"ל ויפרו גבעון אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, משה קונינסקי , ראש עיריית כרמיאל אלי כהן שר הכלכלה רונן גבעון, מנכל ויפרו גבעון צביקה לוין מנכל טמבור צילום: רשות החדשנות
צילום: רשות החדשנות

חממת היזמות: ההודים משקיעים בכרמיאל

שתפו

כול מה שרציתם לדעת על חממת היזמות החדשה בכרמיאל שעליה הוכרז השבוע. במכרז זכו הקונצרן ההודי Wipro בראשות מיליארדר שמדורג במקום ה-36 בין עשירי העולם, ביחד עם טמבור, כתר פלסטיק, קליל, פליינג קרגו, טרלידור ועיריית כרמיאל

מערכת פורטל זהר.נט

מה הקשר בין כרמיאל לבין מיליארדר הודי הנחשב לאחד האנשים העשירים לבין כרמיאל?

כפי שפורסם בפורטל זהר.נט, תוקם בכרמיאל חממת יזמות שתטפח טכנולוגיות בתחום Industry 4.0. מדובר בבשורה עצומה לכרמיאל שמשמעותה – השקעות בגובה כ-30 מיליוני שקלים ביזמים שיפעלו בעיר.

מי שותף בחממה?

השבוע הכריזו שר הכלכלה, אלי כהן, מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון וראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, על זכייתה של כרמיאל במכרז של חממות יזמות בפריפריה של הרשות לחדשנות. החברות השותפות במכרז הן מהגדולות במשק הישראלי ורובן כבר פועלות בכרמיאל – קוסטו ישראל (טמבור), כתר פלסטיק, קליל תעשיות, טרלידור תעשיות מתכת מתקדמות ופליינג קרגו, בשיתוף ענקית הטכנולוגיה והתעשייה Wipro ההודית (באמצעות חברת הבת הישראלית Wipro גבעון) ועיריית כרמיאל (באמצעות החברה הכלכלית). הזוכים יקימו בחודשים הקרובים בכרמיאל חממה ייחודית ראשונה מסוגה בארץ, שתטפח יזמות טכנולוגית בתחום Industry 4.0. ליוזמה שותפות גם המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה והתאחדות התעשיינים מרחב צפון.

במה תעסוק החממה?

החממה שתקרא i4 Valley , מתכוונת לגייס לפחות 6 מיזמים בכל שנה למשך 5 שנים עם אופציה ל-3 שנים נוספות. החממה תתמקד במיזמים בתחום ה-Industry 4.0 על נגזרותיו המגוונות, בהן רובוטיקה, אוטומציה, הדפסת תלת מימד, IOT, AI, טכנולוגיות ייצור ידידותיות לסביבה ועוד. מעבר למימון המיזמים, החברות השותפות בחממה יעמידו לרשות היזמים את קווי הייצור ומחלקות המו"פ שלהן, יפתחו את שעריהן לטובת היזמים והמפתחים, כדי לייצר סביבת עבודה יישומית כבר מהיום הראשון וחברי הנהלה בכירים ישמשו כמנטורים עסקיים.

לדברי איתמר בוחניק, סמנכ"ל Wipro גבעון: "למכרז ניגשו 12 קבוצות מתחומים מגוונים ואנו רואים בזכייה שלנו כהצבעת אמון ביכולתה של התעשייה הישראלית להוביל יזמות וחדשנות כחלק בלתי נפרד מהסטרטאפ ניישן הישראלי. תחום ה-Industry 4.0 יבטיח את עתידה של התעשייה היצרנית הישראלית, ויהווה אפיק מוביל להשקעות מגופים וחברות בכל רחבי העולם. מטרתנו לגדל את הדור הבא של היזמים הישראלים המצליחים ובמקביל להביא לפיתוחן של טכנולוגיות אשר יציבו את התעשייה הישראלית בחזית העולמית בדומה למעמדה בתחום ההיי טק. בכוונת הקבוצה לעבוד יחד עם יזמים הן בשלבי הפיתוח וגיבוש המודל העסקי והן ביישום הטכנולוגיה בקווי הייצור ושרשרת האספקה הרלוונטית".

מסלול חממות יזמות בפריפריה הוא מסלול חדש של רשות החדשנות אשר מטרתו העיקרית היא לעודד פיתוח מערכות חדשנות (ecosystem) , יזמות טכנולוגית ותעסוקה באזור פריפריה על ידי שיתוף פעולה בין יזמים וחברות הזנק לבין חברות, משקיעים, ואקדמיה.

Industry 4.0 או המהפכה התעשייתית הרביעית, הופכת לתחום טכנולוגי חם המשנה את פניה של התעשייה היצרנית. מדובר בתחום שתופס בארץ תאוצה רבה: עפ"י נתונים שפורסמו ע"י start-up nation central , נכון לשנת 2018, פועלות בישראל 230 חברות סטרטאפ בתחום ה-Industry 4.0. ההשקעה הממשלתית בנושא עמדה בשנה שעברה על למעלה מ- 100 מיליון דולר.

הקשר ההודי לכרמיאל

תאגיד הענק ההודי Wipro נוסד בשנת 1945, פעיל במגוון מגזרי פעילות, בהם טכנולוגיית מידע, ייעוץ ותעשייה ומחזור עסקיו עולה על 10 מיליארד דולר. מטה התאגיד שוכן בעיר בנגלור. יו"ר החברה הוא עזים פרמג'י (Azim Premji), האיש השני בעושרו בהודו ו-36 בעושרו בעולם על פי דירוג פורבס וידוע גם כאחד הפילנטרופים הגדולים בעולם. Wipro מפעילה 17 מרכזי חדשנות שונים ברחבי העולם ובבעלותה קרן הון הסיכון התאגידית Wipro Ventures, המשקיעה בחברות סטרטאפ ובקרנות הון סיכון אחרות בהודו, ארה"ב וישראל. על השקעותיה של Wipro Ventures בישראל נמנות חברת Demsito אשר נרכשה בחודש פברואר על ידי חברת פאלו אלטו תמורת למעלה מ-500 מיליון דולר, חברת InSights וקרןTLV Partners .

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי אמר השבוע: ״במהלך מערכת הבחירות  ועם כניסתי לתפקיד ראש העיר הצגתי את והיעדים שהצבתי בתחילת הקדנציה: לייצר מקומות תעסוקה על מנת להשאיר את הצעירים בעיר! הבטחתי וקיימתי ועמדתי ביעד!  הזכייה של העיר כרמיאל במכרז של רשות החדשנות במשרד הכלכלה והתעשייה  להקמת חממת הייטק בהשקעה הנאמדת בלמעלה מ-30 מיליון שקל! היא ההוכחה הטובה ביותר לכך". ראש העיר משה קונינסקי, אמר עוד, "לפני כחמישה חודשים  הובלתי מהלך ויצאנו לדרך 7 שותפים בחברה ולמעלה מ- 25 שותפים לדרך להקים חממה ליזמי תעשייה בצפון. הצפון צריך להיות במרכז העשייה של המדינה, אני שמח שכרמיאל נבחרה להוביל תהליך חשוב זה. אני רוצה להודות לשר הכלכלה אלי כהן ולמנכ״ל רשות החדשנות אהרון אהרון שבחרו בכרמיאל. הקמת החממה לצד הקמת האב וחיזוק מאיץ הגליל לתעשייה מתקדמת מהווה מנוף להשקעה פרטית גדולה של התעשיות. הגליל יהיה למרכז לאומי לחדשנות בתעשייה״.

עוד הוסיף קונינסקי: ״החממה תשתלב היטב באקו סיסטם שעניינו טיפוח התעשייה והיזמות, חיבור בין היזם הישראלי והתעשייה הישראלית, תוך גיוס הסטארט אפ ניישן לטובת חיזוק התעשייה וחיזוק הגליל. כרמיאל היא המרכז התעשייתי, העסקי, התחבורתי, האקדמי והגיאוגרפי של הגליל, כאשר בטווח של 23 ק"מ יש אוכלוסייה של כ-800,000 איש מכל העדות ומכל הגוונים וכולם עובדים, עושים תעשייה וחיים ביחד".

כתבה מעניינת:

אירוע SheTalks בפארק הייטק צפון- רואן עאמר, חנה פרידמן, יוליה בסן, יעל יגרמן לביא, הילה בקשי, סלאם ביסאן וענת גואטה, צילום- ניצן זוהר

למה יש פחות נשים מגברים בהייטק?

שתפואירוע SheTalks שנערך בפארק הייטק צפון (פארק בר-לב) בהשתתפות פורום נשים בכירות מסקטורים מגוונים בעולמות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *