Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2462
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון: כרמיאל היא שיא הקולוניאליזם
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון: כרמיאל היא שיא הקולוניאליזם
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 75
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%97%d7%9b-%d7%97%d7%a0%d7%99%d7%9f-%d7%96%d7%95%d7%a2%d7%91%d7%99-%d7%91%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%9c%d7%a2%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%96%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%a6%d7%a4%d7%95
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 427
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/03/GHDTR.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון: כרמיאל היא שיא הקולוניאליזם
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון: כרמיאל היא שיא הקולוניאליזם
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

חכ חנין זועבי בראיון בלעדי לזהר הצפון: כרמיאל היא שיא הקולוניאליזם

שתפו

 

 

לקראת אירועי יום האדמה שיתקיימו לראשונה בעיר יהודית, בכרמיאל, מעבירה ח”כ זועבי  ממפלגת בל”ד מסר ברור לתושבי העיר: “אי אפשר לרמוס זכויות ולשלול את אדמתנו. לא שכחנו את העובדה שהעיר שלכם נמצאת על האדמה שלנו” ומאשימה: “כרמיאל צריכה להכיר בעוול ההיסטורי שעשתה לכפרים הפלסטינים כשגירשה אותם מהקרקע שלהם כאשר השתלטה על האדמות”

 

לראשונה בתולדות כרמיאל, תיערך ביום שישי הקרוב צעדה והפגנת מחאה של ערביי ישראל במסגרת אירועי יום האדמה. מאז יום האדמה הראשון, בשנות השבעים, תמיד התקיימו האירועים בכפרים וביישובים הערבים, הפעם אישרה המשטרה את קיומה של התהלוכה בשד’ קק”ל, בלבה של כרמיאל.

ח”כ חנין זועבי מסיעת בל”ד, שתהיה אחת מאורחי הכבוד בהפגנת המחאה בכרמיאל, אומרת בראיון מיוחד ובלעדי של לעיתון זהר הצפון, כי כרמיאל נבחרה באופן טבעי לקיום מצעד יום האדמה: “תושבי כרמיאל שוכחים או שהם לא רוצים להכיר בעובדה ההיסטורית, שהם בעצם חיים, לא על אדמותיהם, אלא על אדמות שהופקעו מידי ערבים ושערבים גורשו מכאן. כרמיאל נמצאת במקום הזה על מנת להשתלט על האדמות ולמנוע את התפתחות הערים הערביות באזור. בנוסף קיימת כיום בכרמיאל, תוכנית גירוש נוספת של אזרחים פלסטיניים מאדמותיהם”.

ח”כ זועבי, שאינה חוששת להסתיר את דעותיה, אשר בחלקים רחבים של הציבור היהודי, נחשבות לקיצוניות במיוחד, מוסיפה ואומרת בראיון לזהר הצפון, כי “האבסורד הוא, שמדינה שכל-כך קשורה להיסטוריה שלה מלפני 2000 שנה, משכתבת את ההיסטוריה מחדש, ולא רוצה להכיר בהיסטוריה האמיתית של המקום. אלה שאומרים שהם חלק מהמקום וזו המולדת שלהם, מוחקים את הזכרון לטווח קצר שלהם ומשכתבים זכרון חדש לטווח ארוך”.

– ח”כ זועבי, זו הפעם הראשונה שבה אירועי יום האדמה גולשים מהכפרים והיישובים הערבים לעיר יהודית כמו כרמיאל. מה המסר שאתם רוצים להעביר בעצם קיומו של המצעד כאן בכרמיאל?

“מטרת ההפגנה היא להעביר קודם כל מסר לממשלה, שהתושבים הערבים לא יעזבו לעולם את האדמות שלהם, למרות שהממשלה מנסה לגרש אותם. הערבים ימותו או יחיו על אדמתם. אין דרך אחרת. המסר השני הוא לתושבי כרמיאל – אם אתם מדברים על דו-קיום, אל תמחקו את הקיום שלנו כמו שעשיתם עד כה. עליכם להכיר באזרחים הערבים, כדי ליצור דו-קיום. אי אפשר להתעלם ממישהו ולעשות דו-קיום איתו. אי אפשר לרמוס זכויות ולשלול את אדמתנו וזכויותינו. אני מזכירה לתושבי כרמיאל שבעצם לא שכחנו את העובדה, שהעיר שלכם נמצאת על האדמה שלנו. כשאנחנו מדברים על דו-קיום, אנחנו למעשה מוותרים על הרבה דברים. הנכונות שלנו לשוויון הוא למעשה ויתור על האדמות שלנו. אנחנו משלימים עם קיומם של האזרחים היהודים כאן ומבינים שהם צריכים לחיות ולבנות בתים, אבל לא על החשבון שלנו”.

– את מכירה בזכותה של כרמיאל להתקיים כאן כעיר יהודית?

“הזכות הלגיטימית המוסרית לקיומה של כרמיאל הוא נושא לוויכוח, אין לאף אזרח יהודי שגר בבית ערבי זכות מוסרית לעשות זאת. הבסיס של יום האדמה היא ההכרה בזכותנו להיאבק ולחיות בשוויון על האדמה שלנו, זו המולדת שלנו, לא אנחנו המהגרים. אבל בדיון הפוליטי עצמו, יש לכרמיאל זכות להתקיים. אנחנו מוותרים על זכותנו המוסרית ומשלימים עם קיומן של כל הערים היהודיות, שנבנו על אדמותיהם של הערבים בגליל ובארץ. לכן אני אומרת, שוויון משמעותו שאנחנו כבר משלימים עם קיומה של כרמיאל בשטח וקיומן של כל הערים היהודיות, שנבנו על אדמותיהם של הערבים בגליל ובארץ”.

– אבל אתם מאשימים את כרמיאל שהיא הוקמה על בסיס של אפליה גזענית?

“קיומה של כרמיאל הוא חלק מהמפעל הציוני שלא נגמר. המדינה כולה היא מפעל אידיאולוגי שנועד לשלוט במקסימום קרקע ולכווץ את הפלסתיננים למינימום אדמה והוא נמשך עד עצם היום הזה. כרמיאל ומשגב הן דוגמאות מצויינות. שלילת האדמה ושדידת הקרקע נמשכים מאז 1948, זה לא התחיל ביום האדמה ולא נגמר ביום האדמה. זה היום שבו יצאנו למאב ק, היום שבו אמרנו שלא נשתוק עוד וניאבק”.

– וראמייה היא גם חלק מהמאבק הזה, למרות שיש הסכמים חתומים?

“ראמייה היא דוגמא למדינה שמתייחסת לעצמה כאל מפעל קולוניאליסטי. במישור המקומי, על עיריית כרמיאל להכיר באדמות של ראמייה, לפתח את המקום, לבנות בתים על אדמת התושבים, ולא בשכונה חלופית. כרמיאל צריכה להכיר בעוול ההיסטורי שעשתה לכפרים הפלסטינים, כאשר השתלטה על אדמותיהם וגירשה אותם מהקרקע שלהם. תושבי כרמיאל יכולים לעשות צעד ראשון בדרך לדו-קיום אמיתי, הם מוזמנים להשתתף בהפגנה ביום שישי הקרוב ולקרוא לראש העיר להכיר בזכות ההיסטורית הפוליטית והמוסרית של תושבי ראמיה על אדמתם, לפתח שכונת מגורים כאוות נפשם וחשוב לא פחות – להתחיל וללמד בבתי הספר בכרמיאל את ההיסטוריה האמיתית של תושבי כרמיאל, מה שהיה קיים כאן לפני זה ואיך נכנסו לעיר בכוח, כשהמטרה לחנוק ולהשתלט על האדמות של הערבים. הגיע הזמן שהילדים בכרמיאל ילמדו על כך”.

– האם יש לך התנגדות להמשך פיתוחה של כרמיאל והגדלתה?

“פיתוח כרמיאל והערים היהודיות נמשך עד אין גבול, בעוד שב-50% מהכפרים הערבים אין תוכנית מתאר. יש תוכנית רצינית, מתוכננת ומחושבת היטב, שנועדה לחנוק את הערבים וכרמיאל היא דוגמה לכך. ראה את מג’ד אל כרום, למשל, שם הרסו בתים שנבנו על אדמות פרטיות. אז מצד אחד אתה מונע מערבים להקים בתים על אדמותיהם הפרטיות, אבל מצד שני אתה נותן ליהודים לבנות על אדמות הערבים. זה קולוניאליזם במיטבו!”

 

תגובות

דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר: “דברי ההבל של ח”כ זועבי הינם בגדר הסתה פרועה ואינם ראויים לכל תגובה נוספת. מכתב בנושא הועבר אל מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל”.

כפי שצויין בתחילת הכתבה, בימים האחרונים נודע לנו על מכבש לחצים שהפעילו גורמים במערכת הפוליטית בכרמיאל, על מנת להביא לביטול אירועי יום האדמה בכרמיאל. נכון לסגירת הגליון טרם נמסר על שינוי כלשהו בתוכניות, אך קיימת סבירות כלשהי כי תבוא הודעה רשמית על ביטול או שינוי כזה או אחר, בשעות שיקדמו להפגנה המתוכננת.

דוברת עיריית כרמיאל, לביאה שלו-פישר: “דברי ההבל של ח”כ זועבי הינם בגדר הסתה פרועה ואינם ראויים לכל תגובה נוספת. מכתב בנושא הועבר אל מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל”.

סגן ראש העיר, רותם ינאי: “עם לא יכול להיות כובש באדמתו שלו! את המשפט הזה אני ממליץ לחנין זועבי ולכל מי שהחליט לנסות ולהרוויח הון פוליטי ממאבקם של הבדואים, תושבי רמיה, לשנן ולהפנים היטב. זוהי חוצפה שאין כדוגמתה שמי שממומנת על מדינת ישראל במסגרת היותה חברת כנסת היא גם פעילה נלהבת נגד המדינה ונגד חיילנו חיילי צה”ל, ניסיונות ההסתה התכופים שלה נגד האוכלוסייה היהודית בישראל חצו כבר מזמן את כל הגבולות ומזהירים באור יקרות כי נחצה פה הקו שבין ביקורת לגיטימית לבין הסתה ברורה. היא ושכמותה המטיפים מוסר למדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון מתעלמים ממה שקורה לא רחוק מאיתנו במדינות השכנות, רק ששם הטפה שכזאת לא הייתה נשמעת ובטח שלא מתקבלת”.

“גב’ זועבי כנראה שכחה את העובדות ההיסטוריות ומנסה לשכתב את ספר דברי הימים מנקודת מבטה השקרית. ארץ ישראל הובטחה עוד מימים ימימה לעם היהודי ואנו עדים בשמחה רבה לכך שהמציאות המתהווה, מממשת בעצמה את אותה הבטחה. אותה הבטחה המלווה את העם היהודי למעלה מ-2000 שנה בארץ בכלל ובגליל הנפלא שלנו בפרט, כשלאורך כל אותה התקופה התקיימה קהילה יהודית ענפה, ללא הדחיקה של האוכלוסייה היהודית במסגרת ההתקפות של הפורעים הערבים לאורך השנים היינו שומעים ורואים יהודים המעבדים את אדמתם בכל הארץ”.

“ולכן הזכות הלגיטימית והמוסרית כמו גם הערכית וההיסטורית לקיומה של העיר כרמיאל ולהתיישבותם של יהודים בגליל אינם נושא לוויכוח בין נראטיבים אלא עובדה שלא מוטלת בספק ושנמשיך לעודד אותה בצורה של חינוך, בנייה, תעשייה והתפתחות בגאווה יתרה”.

“חשוב שנזכיר לחנין ולמשתתף נוסף בהפגנה הקודמת של השמאל הקיצוני והתנועה האיסלאמית (מה להם ולתושביה הבדואים של ראמיה?!), מאזן גנאיים, ראש עיריית סכנין (שברוב חוצפתו נכנס לעירנו, הטיף מוסר וגידף את ראש העיר שלנו, עדי אלדר) כי רבים מהכפרים הערביים בגליל, כולל סכנין בעברם היו ישוב יהודי קדום בעל אותו שם, ושם גם מייחסים את מקום קבורתו של ר’ יהושע ד’סכנין, אז מי יושב על קרקע של מי?”

“ביום שלישי השבוע התקיים כנס בכרמיאל, בהשתתפות שרים וחברי כנסת של הבית היהודי ובראשם השר נפתלי בנט, בכנס העליתי, שוב, את הנושא בפני כל המשתתפים וקראתי לממשלת ישראל לפעול במהרה לפתרון הנושא ולהתמודדות הולמת עם ציון “יום האדמה” בישובים יהודיים ועם ההתבטאויות המסיתות כגון אלה של חנין זועבי”.

“יחד עם זאת, אני מכריז על חנין זועבי ועל חברה מאזן גנאיים, ראש עיריית סכנין, כאישיות בלתי רצויה בעירנו הנפלאה, כרמיאל!”.

 

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *