Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1647934285:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48739
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-03-22
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1811
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | טיפול בחרדה: מצאו את השיטה הנכונה עבורכם
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בריאות
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => טיפול בחרדה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => טיפול בחרדה: מצאו את השיטה הנכונה עבורכם - כיצד מטפלים בחרדה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט | הפרעות חרדה מהוות את הסוג הנפוץ ביותר של בעיות נפשיות אשר פוגעות הן במבוגרים והן בילדים. החרדה היא למעשה תגובת חירום טבעית של הגוף
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 105
        )

)
טיפול בחרדה צילום אילוסטרציה Pexels
צילום אילוסטרציה Pexels

טיפול בחרדה: מצאו את השיטה הנכונה עבורכם

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

הפרעות חרדה מהוות את הסוג הנפוץ ביותר של בעיות נפשיות אשר פוגעות הן במבוגרים והן בילדים. החרדה היא למעשה תגובת חירום טבעית של הגוף על סכנה והיא יכולה להתגלות בצורות שונות ובעוצמות שונות. החרדה יכולה לגרום למגוון רחב של תופעות נפשיות וגופניות והיא ללא ספק יכולה לפגוע באיכות החיים של האדם הסובל ממנה באופן ממשי. לעיתים החרדה היא תגובה מוגזמת למצב אמיתי כלשהו ולעיתים היא מייצרת פוביה אשר גורמת לאדם להימנע ממצבים שונים אשר הוא תופס אותם כמצבים מאיימים. כמו כן, החרדה עלולה לתקוף את האדם גם רק כאשר הוא חושב על הדבר שהוא מפחד ממנו. ישנם מצבי חרדה שתוקפים את האדם באופן ספונטני ובלי שום אזהרה מוקדמת ולעומתם ישנם מצבים שבהם החרדה נבנית בצורה הדרגתית כאשר האדם נפגע עם הדבר שהוא חרד ממנו.

חרדה ניתן לחלק כיום לכמה אבחנות כגון: הפרעת חרדה מוכללת, הפרעת חרדה טורדנית כפייתית, הפרעת פאניקה, הפרעת דחק פוסט טראומתית, פוביה פשוטה או ספציפית וחרדה חברתית.

מהם הגורמים לחרדה?

חרדה או ליתר דיוק הפרעות חרדה עלולות להתפתח בשל גורמים שונים כאשר לא תמיד יש אפשרות להבין מהי הסיבה הספציפית לבעיה. כיום מקובל לחשוב שחרדה נובעת מגורמים פסיכולוגיים כגון האישיות של האדם או מאירועים שונים שהוא חווה בחייו, תהליכים כימיים במוח או גורמים פיזיולוגיים כגון: תורשה.

מהם התסמינים לחרדה?

החרדה באה לידי ביטוי הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה פיזיולוגית. הביטויים הפיזיולוגיים שלה יכולים להיות: מתח שרירים, דפיקות לב מואצות, הזעה, בחילה, יובש בפה, שלשול, ידיים לחות וקרות, קושי בבליעה ועוד. הביטויים הפסיכולוגיים של חרדה יכולים להיות: חשש מפני מוות או שיגעון, עצבנות, ניתוק מהעצמי ועוד.

חשוב לדעת כי באמצעות טיפול מקצועי ניתן לסייע כיום למרבית האנשים אשר סובלים מהפרעת חרדה. המהירות שבה הטיפול משפיע על האדם איננו דבר קבוע והוא משתנה בהתאם לאדם, לסוג הטיפול שהוא מקבל ועוד. ישנם אנשים הסובלים מכמה הפרעות חרדה ולעומתם אנשים הסובלים מהפרעה אחת ספציפית ועל כן, הדבר יהיה תלוי גם במורכבות של המצב. כמובן שטרם בוחרים טיפול יש לאבחן את האדם. את האבחנה נותן איש מקצוע כגון: פסיכיאטר או פסיכולוג על סמך בדיקה קלינית ועל סמך הדיווח של האדם.

כיצד מטפלים בחרדה?

ניתן למצוא סוגים שונים של טיפולים לחרדה:

סוג ראשון הוא טיפול באמצעות תרופות. ניתן למצוא כיום תרופות מקבוצות שונות כאשר המטרה שלהן היא לטפל בתסמינים לחרדה ובחרדה עצמה. ניתן למצוא תרופות ממשפחת Selective Serotonin Reuptake Inhibitors אשר מעלות את הרמה של הסרטונין במוח ואת הפירוק של רמת הסרטונין. תרופות ממשפחת Serotonin-Norepinephrine Reuptake Inhibitor שהן תרופות אשר מעכבות את הקליטה והפירוק של הסרטונין ושל הנוראפינאפרין וכן תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים שמהוות גם תרופות שינה ועל כן אין להשתמש בהם בצורה קבועה בכדי שלא להגיע למצב של התמכרות.

שיטת טיפול נוספת היא שיטה הטיפול הפסיכולוגי הדינמי. בהתאם לשיטה זאת חרדה נובעת מגורמים שונים בעבר שיש צורך לעבד אותם בטיפול. בשיטה זאת לא מטפלים בסימפטומים כי אם בבעיה השורשית והעמוקה יותר שבגינה האדם סובל מחרדה.

שיטה נוספת לטיפול בחרדה היא טיפול cbt. בהתאם לשיטה זאת ניתן להתגבר על התקפי חרדה בטיפול ממוקד וקצר מועד וכך לשפר למעשה את איכות החיים של האדם, בלי שום קשר לגורם שאחראי להתקפי החרדה שלו. המטרה היא ללמד את הגוף ואת הנפש שיטות להרגעה וכן להגברת השליטה העצמית שיפחיתו את החשש מפני התקף וכן את ההסתברות להתרחשות התקף.

ישנן שיטות נוספות שניתן למצוא כיום לטיפול בחרדה כגון: שיטת NLP ועוד. המטרה היא בסופו של דבר שכל אדם ימצא את שיטת הטיפול המתאימה והאפקטיבית לו ביותר. חשוב שהאדם יתחבר לשיטה ושהוא ירגיש שהיא אכן מועילה להתקפי החרדה שהוא חווה.

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

חיסון פרבנר צילום דוברות הכללית

חיסון פרבנר: המגן החיוני מפני דלקת ריאות בכל השנה

שתפו"דלקת ריאות היא מחלה זיהומית חמורה והסיכון לחלות בה עולה עם הגיל. היא מסוכנת משום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *