Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1637245492:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47691
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | יחזור? נהג כרמיאלי שהורשע בהמתה בקלות דעת יצא להלוויה בחו״ל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יעקב סבויה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => יחזור? נהג כרמיאלי שהורשע בהמתה בקלות דעת לצאת להלוויה בחו״ל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => יעקב סבויה שהורשע בחודש אפריל יצא להלווית אביו בברזיל. עו״ד חיים שוקרני המייצג את משפחתה של ולריה פדרמסר שנהרגה בתאונה חושש: הוא לא יחזור ארצה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 798
        )

)
התאונה הקטלנית בכביש עוקף תעשייה, נובמבר 2017. פרסום התמונה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
התאונה הקטלנית בכביש עוקף תעשייה, נובמבר 2017. פרסום התמונה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

יחזור? נהג כרמיאלי שהורשע בהמתה בקלות דעת יצא להלוויה בחו״ל

שתפו

יעקב סבויה שהורשע בחודש אפריל יצא להלווית אביו בברזיל. עו״ד חיים שוקרני המייצג את משפחתה של ולריה פדרמסר שנהרגה בתאונה חושש: הוא לא יחזור ארצה. עורך דינו של סבויה: צאתו לחו״ל – בכפוף לשעבודים ממשיים וערבויות גבוהות

מאת גיל דובריש

יעקב סבויה (35) מכרמיאל, שהיה הנהג בתאונת דרכים מחרידה בנובמבר 2017 בה נהרגה ולריה פדרמסר בת ה-21 ונפצעו ארבעה בני אדם כולל סבויה בעצמו, והורשע בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום, נהיגה שלא במהירות סבירה וגרימת חבלה של ממש, קיבל אישור מבית המשפט לצאת לחו״ל למשך שבועיים להלווית אביו. משפחתה של ולריה ז״ל טוענת כי קיים חשש גדול שסבויה – נגדו עומד עונש מאסר בפועל, לא יחזור ארצה בתום השבועיים.

ולריה פדרמסר ז״ל. תמונה מהפייסבוק
ולריה פדרמסר ז״ל. תמונה מהפייסבוק

לפני 4 שנים עלו על לטרמפ ברכבו של יעקב סבויה ארבעה צעירים מכרמיאל שחזרו מבילוי לילי. בכביש עוקף תעשייה סטה הרכב מהכביש והתנגש בעמוד תאורה. העמוד נפל על הרכב, מעך אותו וגרם לדליקה. ולריה פדרמסר נפצעה אנושות ובהמשך נקבע מותה בבית החולים. הנהג ושלושה נוסעים פונו לבית החולים כשהם סובלים מחבלות קשות, חלקם עברו תהליך שיקומי ממושך וקשה. אחד הפצועים סובל עד היום משיתוק בכל חלקי גופו. בחודש אפריל הורשע הנהג בהמתה בקלות דעת ובסעיפים נוספים כמו נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום, נהיגה שלא במהירות סבירה וגרימת חבלה של ממש, ונגזרו עליו 5 שנות מאסר בפועל ועוד שנה וחצי מאסר על תנאי, בנוסף לפיצוי של 30 אלף שקלים למשפחת פדרמסר.

עונש המאסר של סבויה עוד לא החל – וזאת עקב ערעור שהגיש לבית המשפט על גזר הדין ועל יישום פסק הדין בשל מצבו הרפואי והתהליך השיקומי שהוא עובר מאז הפציעה. כמו כן נקבע כי תיבחן אפשרות הטיפול בנאשם בין כתלי הכלא וזאת עקב מצבו הרפואי המורכב. בשבוע שעבר, לאחר שנפטר אביו שהתגורר בברזיל, פנה סבויה לבית המשפט העליון וביקש לצאת לחו״ל למשך שבועיים כדי להיות נוכח בהלוויה.

השופטת יעל וילנר אישרה לסבויה לצאת מהארץ תמורת הפקדת ערבות של חצי מיליון שקל של 5 ערבים ושיעבוד הדירה של אחותו. יש לציין כי לישראל וברזיל אין הסכם הסגרה, כמו כן לסבויה יש אזרחות ברזילאית ולא חלה עליו מגבלת שהייה כלשהי בברזיל.

עו״ד חיים שוקרני המייצג את משפחת המנוחה ומשפחתו של פצוע קשה בתאונה, אומר: ״באופן אירוני בדיוק 4 שנים אחרי התאונה נתן לנהג מורשע לצאת מהארץ להלווית אביו, למשך שבועיים. קיים חשש גדול שהוא לא יחזור ארצה בתום המועד שהוקצב. מכיוון שסבויה עדיין לא נכנס לכלא בגלל ערעורו והוא עדיין לא אסיר באופן רשמי – לא הוצמד אליו ליווי של שב״ס ביציאה מחו״ל. למרות שהיציאה מהארץ היא בכפוף לערבויות שניתנו בסך כחצי מיליון שקלים, אם יטען סבויה להחמרה במצבו הרפואי, והוא יזדקק לטיפולים, לא תהיה אפשרות לחלט את הערבות״.

שוקרני אומר כי ״התחושות של לריסה, אימה של ולריה ושל אימו של הנפגע הכי קשה בתאונה שנותר משותק, קשות מאוד. כשהודעתי להן על הדיון בבית המשפט בנוגע ליציאתו של סבויה מהארץ, הבשורה הותירה אותן במתח גדול. ניסינו לעשות כמה פעולות במקביל, לריסה דיברה ישירות עם הפרקליטות והסבירה לה שבאותו יום מלאו 4 שנים לתאונה. היא ביקשה ממני שאני אעשה הכל, היא לא הפסיקה להגיד לי, ׳אני יודעת שהוא יעשה הכל כדי להתחמק מהעונש״.

ממשרד ברטל, כהן, עורכי דין, נמסר בתגובה: ״ההחלטה בדבר יציאתו של יעקב לחו״ל ניתנה בתום דיון ממושך בבית המשפט העליון, ולאחר הבטחת שעבודים ממשיים וערבויות גבוהות, חרף עמדתה העקרונית של הפרקליטות – שהתנגדה לכך מלכתחילה. חשוד, נאשם או נידון אינם מאבדים צלם אנוש. השתתפות בלווית הורה – הוכרה ובצדק כצורך אנושי-אישי מהמעלה הראשונה. אין לנו אלא להצטער על השימוש הציני שעו"ד שוקרני עושה באירוע ומשפחות הנפגעים, תוך הטעיית הקוראים, המאזינים והעוקבים, על כך שהוא מעורב בניהול התיק בדרך כלשהי. מלבד זריעת חששות ופחד, תוך פיחות מכבודו של בית המשפט העליון – זה הפעם השניה – אין לו כל חלק בהליך המשפטי".

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *