Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1618388711:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 44972
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | יספרו ברוחם: יוזמה יחודית להנצחת הנופלים מכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => יום הזיכרון לחללי צה״ל ונפגעי פעולות איבה |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יום הזיכרון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => יספרו ברוחם: יוזמה יחודית להנצחת הנופלים מכרמיאל | יום הזיכרון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => יוזמה יחודית ומרגשת של חבר המועצה גיא מרציאנו בשיתוף יד לבנים: כרמיאל העיר הראשונה בארץ שבה יופק סרט אנימציה להנצחת כל הנופלים בעיר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 286
        )

)
גיא מרציאנו איציק כהן יד לבנים כרמיאליום הזיכרון
איציק כהן וגיא מרציאנו. צילום פרטי

יספרו ברוחם: יוזמה מרגשת להנצחת הנופלים מכרמיאל

שתפו

יוזמה יחודית ומרגשת של חבר המועצה גיא מרציאנו בשיתוף יד לבנים: כרמיאל העיר הראשונה בארץ שבה יופק סרט אנימציה להנצחת כל הנופלים בעיר, גם מי שכבר אין להם משפחות אשר ימשיכו בהנצחתם. התושבים מתבקשים להתגייס ולתרום

מערכת פורטל זהר.נט

״סיפור ברוחם״ הוא יוזמה יחודית לכרמיאל, שמטרתה ליצור סרט אנימציה באורך מלא שיספר את סיפורם של 74 חללי מערכת הביטחון ונפגעי פעולות טרור, בני ובנות כרמיאל. דגש רב ינתן על חללים שכבר אין להם בני משפחה בחיים ואין מי שידאג להנציח אותם.

מי שיזם את הרעיון הוא גיא מרציאנו, חבר מועצת העיר ופעיל חברתי וקהילתי. הוא פנה אל איציק כהן, יו״ר יד לבנים בכרמיאל ואב שכול ואל חברי הוועד של יד לבנים בכרמיאל אשר אימצו את הרעיון.

מטרת הפרויקט היא לגולל את סיפורו של כל חלל מכרמיאל באמצעות סרטון אנימציה קצר, בן דקה-שתיים, כפי שמשפחתו רוצה לתאר אותו, כולל תכונות, תחביבים אהובים ונקודות מרכזיות בחייו. כאשר יושלמו כל הסרטונים הם יאוחדו לסרט אחד ארוך. לצורך כך נשכרה חברת אנימציה מקצועית. מחירו של כל סרטון כזה הוא כמה אלפי שקלים והעלות הכוללת של הפרויקט נאמדת בכחצי מיליון שקלים. היוזמים קוראים לתושבי כרמיאל להצטרף למאמץ ולתרום, כל אחד בהתאם ליכולתו על מנת שהפרויקט המיוחד יצא לפועל.

גיא מרציאנו מספר כי הרעיון לפרויקט צץ בראשו ביום הזיכרון הקודם: ״בגלל הקורונה שהייתה אז בשיאה, לא יכולנו להגיע לבית העלמין לכבד את המשפחות השכולות. רציתי להציע דרך חדשה להנצחת הנופלים שתהיה נגישה כל ימות השנה. אני מכיר היטב את בית יד לבנים בכרמיאל, יש שם חדר הנצחה יפהפה וספר הנופלים, אבל אין סרטון או סרט שמנציח אותם. נפגשתי עם חברי ועד יד לבנים בכרמיאל והצעתי להם להפיק סרט ארוך שיורכב מסרטונים קצרים על כל נופל״.

הוא אומר כי ״בהתחלה חברי הוועד העלו תהיות וזה מובן מאליו, כי מדובר בפרויקט יחודי. יש 90 בתי יד לבנים בארץ וזה  עומד להיות הסרטון הראשון מסוגו. בעקבות ההיכרות האישית איתי ולאור ההבטחה שלי להם שאעשה כל מה שביכולתי הם החליטו לאמץ את הרעיון בחום״.

לדברי מרציאנו, ״אנחנו רוצים שכל ילד וילדה בכרמיאל יוכלו להכיר בתוך דקה וחצי את הנופל, מי היה ומה עשה. אשב עם כל משפחה ונבנה ביחד את התסריט כדי להגישו לאנימטור, כולל המלל והקריינות. המשפחות הן שקיבעו איך יראה הסרטון ומה יכלל בו. זה פרויקט ארוך, בחצי השנה האחרונה כבר הכנו כ-10 סרטים, הופקו שני סרטונים והשלישי בשלבי השלמה הודות לתרומות כספיות שגייסתי״.

לגיא חשוב לציין כי ״כל הפרויקט מתבצע בהתנדבות מלאה, גיוס הכספים נועד אך ורק למימון עבודת חברת האנימציה שמפיקה את הסרטונים כולל העריכה הסופית. אני רואה בכל תושבי כרמיאל שותפים לפרויקט ואשמח אם יטלו בו חלק ויתרמו, כל אחד בהתאם ליכולתו. כולנו רוצים ביום הזיכרון לחזק את המשפחות השכולות, פה יש לנו אפשרות לעשות מעשה טוב ולעזור ל-73 משפחות יקרות כדי שיצליחו להנציח את ילדיהם בדרך שתישאר לנצח. אנחנו ניתן דגש מיוחד על ההנצחה של הנופלים אשר אין להם בני משפחה בחיים ואנו נדאג לשמר את הנצחתם לעד״.

איציק כהן יו״ר יד לבנים בכרמיאל: ״כשגיא פנה אליי עם הרעיון אימצתי אותו מיד בארבע ידיים. מדובר ברעיון יחודי, ככל הידוע לנו אומנם הופקו בעבר סרטונים כאלה לזכר חללים, אך בדרך כלל מדובר ביוזמות אישיות של משפחות. לא שמענו על פרויקט בסדר גודל כזה בשום מקום בארץ. זה רעיון יחודי להנצחת הנופלים על-ידי המשפחות, בכל סרטון אנימציה תופיע דמותו המוצללת של הנופל והעלילה תכלול קווים לדמותו וסיפורו״.

לדברי כהן, ״המטרה שלנו היא לסיים את הפקת הסרטונים עד יום הזיכרון הבא, כדי שנוכל להקרינו בטקסים רשמיים ובהתכנסויות. זאת מעבר לסרטון האישי שכל משפחה מקבלת. אנחנו נמצאים בשלב זה בתחילתו של מסע לגיוס כספים. נבקש מהמשפחות להשתתף אם זה אפשרי בחלק מהמימון, אבל ברור לנו לגמרי שרובו המכריע של הכסף יגיע מתרומות של אנשים טובים וגופים״.

איציק כהן מזכיר כי ישנם חללים שבני משפחותיהם נפטרו ואין מי שידאג להנציחם. ״זו בעיה כי אין מי שיכתוב עליהם  את התסריט לסרטון, במקרים האלה אנחנו ניזום בעצמנו את איסוף הפרטים לפי מה שנכתב עליהם באתר יזכור ולפי פרסומים בתקשורת״.

לפניות בנושא גיוס תרומות לפרויקט, אתם מוזמנים ליצור קשר עם איציק כהן, 054-264-6871 או גיא מרציאנו, 054-486-5684.

ניתן להעביר תרומות כספיות באמצעות אפליקיית ביט ובכרטיס אשראי.

לתרומה למען הפרויקט היכנסו לכאן >>>

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *