הוועדה המחוזית אישרה סוף-סוף את התוכנית להקמת מסילת רכבת בין כרמיאל לקצה הצפוני של המדינה, בעלות כ-12 מיליארד שקלים. התוכנית תכלול הקמת תחנה חדשה באזור התעשייה של העיר
מאת גיל דובריש
כבר לא תחנת הרכבת האחרונה בצפון. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשות בועז יוסף, אישרה סוף-סוף את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. עם זאת, מוקדם לחגוג ולשמוח – מועד התחלת הבנייה עדיין רחוק, שלא לדבר על השלמת הפרויקט הגרנדיוזי.
עלות התוכנית נאמדת בכ-12 מיליארד שקלים והיא תכלול מסילה כפולה באורך 54 ק"מ בין כרמיאל לקריית שמונה, מתוך זה יותר מ-20 ק"מ במנהרות. לאורך המסילה יוקמו לפחות שלוש תחנות חדשות, בהן תחנת כרמיאל – נחף מזרח. התחנה העתידית תוקם בקצה המזרחי של אזור התעשייה, מה שיגרום לשינוי שמה של התחנה הקיימת לכרמיאל מערב, והיא תשרת את תושבי העיר, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, ותאפשר שינוי סחורות וחומרי גלם מכאן לנמל חיפה ולמרכז.
כמו כן יוקמו תחנת חצור הגלילית ותחנת קריית שמונה. קיימת אפשרות להקמת שתי תחנות רכבת עתידיות בתוואי המתוכנן: תחנת אגמון החולה\צומת כ"ח ותחנת מרום הגליל,
הוועדה המחוזית ציינה כי בנוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיסיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צרכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".
אבל קריית שמונה נעלמת תחת מטחים . לא חבל על בניית קו חסר תועלת? התכנית התהליך קיימת שנים האישור הוא אקט פוליטי של שרת תחבורה לא ראויה .
קרית שמונה.
עד סוף המלחמה ישארו 8 בתים עומדים.
תחנת הרכבת תוביל למחנה הצבאי קרית שמונה.
מירוש..קש כבושה על ידי נסראאלה ..שכחת את וחבורת העבריינים שמסביבך….קודם שחררו אותנו מהכיבוש ומכם ואחר כך נדאג לכול…בווווושה נמאסת נמאסססססססת..
מה היא מבלבלת תמוח על רכבת?! סופר אי אפשר להפעיל שם כרגע בךי טילים מה מבלבלת על רכבת, תדאגו לנו קודם לחיות! אחרי זה הכרזות פוליטיות!
בלהבלהבלהבלה דיבורים כמו חול ואין מה לאכול!! תפסיקי מירי עם הכותרות ואתה כתב שמאמין לשטויות דל השילטון שזמנו תם מזמן
איפה השכל? איך אפשר לתכנן קו כזה בלי תחנה במירון??
איזה יופי👏 כמה שנים לקח לאשר זאת… יעברו עוד הרבה שנים של תוכניות…. ואז… עוד שנים של בניה…. הנכדים שלי יהיו אלה שיממשו את הכיף הזה…. בהצלחה🍾🍷
כל הכבוד