Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1543930282:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13161
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => כדורגל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כדורגל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 7473
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/03/אוהד-כדורגל.jpg
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => כדורגל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

כדורגל, ילדים וחוק מרפי

שתפו

אבי גיסברג טור אישי 1013אבי גיסברג, כדורגלן עבר במכבי חיפה, עכו ובני סכנין, השיג דאבל היסטורי עם הנוער של מכבי חיפה, אליפויות בבוגרים במדי עכו ובני סכנין, נמנה על סגל נבחרת הנערים וקפטן נבחרת ישראל צפון בגיל נערים. כיום מנהל המכללה לכדורגל כרמיאל בחסות מכבי חיפה ופרשן כדורגל, בין היתר בערוץ 2, ערוץ 1 וערוץ הספורט. מייל: [email protected]

 

השבוע יתקיים משחק במוקדמות גביע העולם בין ברזיל לאורוגוואי. קשה להסביר למי שלא דרום אמריקאי מה זה אומר, אבל המשחק החשוב הזה החזיר אותי לרגע קט למונדיאל שבו כתבתי את הקטע הבא במשחק שקבע עלייה לשמינית גמר מול אנגליה. הקטע… תתפלאו, מאוד מאוד אמיתי.
מה בין אורוגוואי ילדים וחוק מרפי? אז ככה אני כבר חמישה ימים מחכה וסופר את השניות למשחק בין אורוגוואי מולדתי לאנגליה משחק קריטי שהמפסידה בו מסיימת את דרכה במונדיאל. השכבנו את הילדים בשעה הרגילה, הבית היה שקט. אשתי היקרה עלתה לישון ואז דקה לפתיחת המשחק אני שומע קול שובר את השקט, “אבא אני צמאה“. לרגע הכחשתי ששמעתי ואז שוב הקול שלא שמעתי חזר הפעם תוקפני יותר. “אבא אני צמאה!!!!” הבאתי את הקטנטונת למטבח. ההימנונים במשחק כבר נגמרו, מזגתי לה חצי כוס ונתתי לה בעצמי למרות שהיא כבר בת שלוש וחצי ושותה לבד. שריקת פתיחה ואני נותן לילדה לשתות ומסתכל למסך מהמטבח כמעט חנקתי את הקטנה עם השתייה. נגמר מחזיר אותה למיטה… ושקט.
מתיישב בנחת כבר דקה שישית. דקה עשירית בערך, “אבא יש לי פיפי“. כן יש לי גם בן. אני מוריד את המתוק שלי לשירותים, אישתי בנתיים ישנה. הוא מסתכל לטלויזיה בדרך לשירותים ושואל מתוך שינה “אבא מי משחק?” אני אומר לו “אורוגוואי שלנו נגד אנגליה“, הוא שואל אותי “מסי משחק?“ אני אומר לו “לא חמוד, מסי בארגנטינה“ ואז הוא שואל “ומתי ארגנטינה משחקת?” (בנתיים דקה 15). אני אומר לו שיחקה לפני שלושה ימים ואז הוא בוכה: “למה לא אמרת לי שמסי שיחק?” אני מרגיע אותו, משכיב אותו ומבטיח לו שמהיום עד סוף ימי אני אספר לו על כל משחק שמסי ישחק אי פעם, אפילו על אימונים שלו אני אעדכן אותו.
שוב שקט, דקה 25 אני מתיישב… דקה 39 שער ענק לאורוגוואי אני צועק יששששששש בספונטניות הילדה מתעוררת ובוכה, מעירה את הילד שבוכה הסמבה לא בברזיל, היא אצלי בבית. סוארז בוכה מאושר, הילדים שלי בוכים לא מאושר, הפעם אישתי ניגשה אליהם כשבדרך היא אומרת לי “תנמיך , למה אתה צועק, תפסיק לאכול“.
דקה 44. הילדים נרגעים שוב שקט… מחצית שקט מוחלט!!! כל ההפסקה נתנו לי לראות את כל התשדירים, מחצית שנייה החלה אני חוזר מהמטבח לסלון על קצות האצבעות מתיישב… כנראה הצעקה בגול גרמה לילדים לשינה פחות טובה, שוב בכי “כואבת לי הבטן“. מסכנה קטנה שלי ומסכן אני, ניגש לחדר מרגיע אותה, נרדמת.. שקט. שמחה בלב vamos uruguay. המתח בשיאו אנחנו כבר בדקה 60 שמתוכם ראיתי נטו 10 דקות. דקה 61 “אבא קקי“. האמת שאם אני לא ניגש אליה אני באמת “אבא קקי“. מביא את הילדה לשירותים, מצידי שתחרבן 30 דקות זה מסתדר לי מצוין עם לוח הזמנים של המשחק אבל לא, אחרי 5 דקות “אבא אין לי קקי“ שוב לחדר, שוב מספר לה שאין באמת מפלצות בארון, אבל בדרך החוצה בודק בארון כדי להיות בטוח שאין מפלצת, אחרת אני אצטרך לחזור שוב.
דקה 75 ווין רוני משווה. השמיים נופלים עלי, הילדה בוכה, הילד בוכה, אישתי יורדת אליה, אני בוכה גם ואז היא שואלת כמה כמה? כשהובלנו היא לא שאלה ואז היא אומרת לי, שוב אתה אוכל? לך תסביר לה מה זה לחץ של משחק. לוקחת את הילד לשירותים, בדרך הוא שואל מה עם מסי (לדעתי הוא אוהב את מסי יותר מאת אבא) אני אומר לו בסדר כדי לא להיכנס לויכוח. חוזרים לישון.
אני סחוט, אנגליה לוחצת, ופתאום אורוגוואי מתחילה לשחק, דקה 85 סוארז מבקיע את ה-2:1. נפלטה לי צעקה. הילד בוכה, הילדה בוכה, אישתי צועקת, אני בוכה הפעם מאושר. מסכנים. הרסתי לכולם את השינה.הבכי נמשך עד לזמן פציעות שריקת הסיום. ישששששששששששש! אורווגואי מנצחת, כולם ישנים, לא פיפי, לא קקי, לא מפלצות, הכל היה רק תופעות לוואי של המשחק. שקט מוחלט בבית, כולם ישנים, לא משנה מה הדרך שעברתי במהלך המשחק המטרה מקדשת את האמצעים.
עכשיו אני מרשה לעצמי לעשות פיפי. אני עובר בחדרם לבדוק שהכל בסדר והם ישנים שם כמו שני מלאכים ששום דבר לא מעיד על זה שהיה להם 6 פעמים פיפי, שמונה פעמים בכי וארבע פעמים קקי בשעה וחצי האחרונות. נותן להם נשיקה, כי בכל זאת מה זה כדורגל לעומת הילדים האלו? מחר אשכנע את אישתי לעשות עוד ילד ולקרוא לו לואיס על שם המלך החדש של אורוגוואי, לואיס סוארס. יאללה אורוגוואי!!!! משחק הבא אני רואה בפאב!!!!!

והיה לנו גם כדורגל משלנו

הליגה שלנו כמרקחה. נתחיל בתחתית. הפועל חיפה לאט לאט חופרת לעצמה את הבור, קבוצה שנלחמת על החיים שלה עלתה לאחד המשחקים החשובים שלה השנה ושיחקה באפטיות מפתיעה ללא רוח לחימה, ללא אמביציה, נתנה למכבי פתח תקווה לשלוט מההתחלה והפסידה במשחק על 6 נקודות ואולי על עונה שלמה. התוצאות של הפועל עכו והפועל תל אביב לא עשו לה טוב ונראה שיהיה לה מאוד קשה לצאת מהמקום שהיא נמצאת בו, אבל אני עדיין מאמין שהיא תצא ממנו.
הפועל תל אביב לעומתה עלתה למשחק כקבוצה שרוצה לנצח כבר מהשנייה הראשונה מול הפועל כפר סבא חסרת האונים, שלדעתי הולכת להתמודד חזק נגד הירידה. הפועל עכו ניצחה את מכבי נתניה חסרת המזל והיורדת הבטוחה לליגה הלאומית, במשחק שבו נתניה הייתה בשתי דרגות יותר טובה והחמיצה מצבים קורצים וכשלא מבקיעים סופגים. עכו עקצה פעמיים בסוף המשחק לניצחון לא צודק ועם היכולת הזאת עכו מועמדת חזק לרדת ליגה.
בפלייאוף העליון סכנין עשתה צעד חשוב לעבר אירופה בניצחון בקרב עם בית”ר ירושלים, וכשאני אומר בקרב אני מתכוון לזה. הגיע הזמן שההתאחדות לכדורגל והמשטרה יעשו סדר, להעיף אוהדים לשנתיים שלוש מהמגרשים ואז לא נראה מראות מזעזעים כמו שראינו בסכנין. לא יכול להיות שביום של פיגוע כל כך קשה בטורקיה שבו נהרגו ישראלים יניפו בסכנין דגלי טורקיה או דגלי פלסטין. עם כל הכבוד שיש לי לסכנין שרוב אוהדיה הם אוהדים טובים, צריך להעיף את הקומץ שפוגע בקבוצה וגם בעיר סכנין עצמה שיש לה קבוצת כדורגל נהדרת ועיר מתפתחת – שיחקתי שם ויש לי סימפטיה לסכנין. הגיע הזמן שאוהדי שני המחנות יעמדו לדין על אלימות. עזבו את הפוליטיקה מחוץ למשחק שאנחנו כל כך אוהבים!
מכבי חיפה שיחקה מול רעננה ופשוט שחקניה ביזו את המועדון ללא שום מחוייבות, עלו לשחק למשחק שמאוד חשוב לה על המקום הרביעי ופשוט שיחקה כמו באימון ונתנה לרעננה לעשות בית ספר. כל הכבוד ליובל שבתאי הכרמיאלי שהצטיין בשורות רעננה. אני מזמן טוען ששבתאי הוא אחד הקשרים הטובים בארץ ואין לי ספק גם שיגיע לנבחרת בלי הרבה יחסי ציבור, בלי ליקוק לעיתונאים ובלי מקורבים, פשוט בעבודה קשה ויכולת מרשימה! באר שבע עשו איתו עיסקה ענקית.
בקרב העונה בין באר שבע למכבי תל אביב לא קיבלנו כדורגל גדול וקיבלנו תוצאה שמספקת את שתי הקבוצות, שתיהן תלויות בעצמן! נגואקמה היה חסר מאוד בבאר שבע והדבר הכי טוב שהיה במשחק זה הקהל הנפלא כל הכבוד! איזה פלייאוף מחכה לנו, פשוט אש כל משחק.

כואב הלב

אני רוצה לאחל החלמה מהירה לענבל מרום-שור, בתה של שרה מרום שהייתה מנהל שלי בבית ספר מגדים ולהשתתף בצערם, באבלם הכבד על מות חתנה יונתן שור בפיגוע הרצחני בטורקיה.

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *