Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1545557894:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 25247
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_adinserter_block_exceptions] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => כיבוש בשטחים? המצאה | פורטל זהר הצפון | כנסו למאמר
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => מדור דעות | אבי גרין
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כיבוש
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% כיבוש בשטחים? המצאה | דעות בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אבי גרין, תושב כרמיאל משנות התשעים, קצין משטרה לשעבר, רוצה להבהיר: תכניסו טוב לראש שלכם, אין דבר כזה כיבוש השטחים. הנוכחות ביהודה ושומרון ביטחון
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 87
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2018-12-23
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 444
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => %title% %page% %sep% %sitename% כיבוש בשטחים? המצאה | דעות בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אבי גרין, תושב כרמיאל משנות התשעים, קצין משטרה לשעבר, רוצה להבהיר: תכניסו טוב לראש שלכם, אין דבר כזה כיבוש השטחים. הנוכחות ביהודה ושומרון ביטחון
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => כיבוש
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => כיבוש בשטחים? המצאה | פורטל זהר הצפון | כנסו למאמר
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => מדור דעות | אבי גרין
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
שטחים יהודה ושומרון צבא צילום פיקסביי 2018
צילום ארכיון: Pixabay

כיבוש בשטחים? המצאה

שתפו

אבי גרין, תושב כרמיאל משנות התשעים, קצין משטרה לשעבר, רוצה להבהיר: תכניסו טוב לראש שלכם, אין דבר כזה כיבוש השטחים. הנוכחות ביהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד מהביטחון של מדינת ישראל.

מייל לתגובות: [email protected]

מי שחש לאחרונה את השנאה למתנחלים ולהתנחלויות בפוסטים רבים ברשתות החברתיות מבין עד כמה הבורות בנושא עצומה. למאמרים עלובים מלאי ארס של גדעון לוי וחבריו אנחנו רגילים הכותרת שלו הייתה "אין בי סימפטיה לכאבם של המתנחלים". מאמר מלא שטנה שמעניק לקורא תחושה שאנשי החמאס אהודים עליו יותר מהמתנחלים. אבל לא גדעון לוי מדאיג אותי אלא חוסר ההבנה בכלל האוכלוסיה למפעל ההתיישבות ביו"ש.

יש כאן ציבור שלם שחי בגטו סגור אטום. למרות שיש להם טלויזיה בבית והם נגישים לכל כלי תקשורת והם אמורים להיות חשופים לאינפורמציה אחרת. רבים מהם בטוחים ש"השטחים" כפי שהם מכנים אותם זה אי שם בויטנאם. הם בטוחים שאנחנו כובשים את פלסטין והערבים ביו"ש הם תחת משטר אפרטהייד קשה. שטיפת מוח מסיבית במשך שנים הצליחה לגרום גם לאנשי ימין לדבר על כיבוש.

הגיע הזמן שנבין, המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון הם החלוצים העכשוויים של ישראל. השטח הזה שחולש על כל היקר לנו הוא חיוני לבטחון מדינת ישראל פי מיליון יותר מרמת הגולן, שכל ילד מבין את חשיבותו.

לא נוכל לאחוז בשטח החיוני הזה ללא התיישבות בו! אם לא ניישב את יו״ש נאבד את שטחה ונמצא עצמנו עם גבול מזרחי שהוא ציר כביש 6.

הפנטזיות על הפרדות אין להם אחיזה במציאות כבר נפרדנו מהם. טול-כרם לא תתרחק מנתניה, קלקילה לא מכפר סבא, ג'נין לא מעפולה, רמאללה לא מירושלים וחברון תמשיך להקרין על באר שבע. וכל השטח הזה הענק פי 33 יותר מעזה, לא ניתן לצאת ממנו. המתיישבים ביו"ש הם אלה המוכנים לגור בשטח קשה ומסוכן והם אלה ששומרים עלינו. חשוב שנדאג להם ונשפר את אכות חייהם ביו"ש. גם על חניתה שמרו 2 פלוגות של הפלמ"ח וגם אז דיברו שלישובי חומה ומגדל אין הצדקה כלכלית ואין הגיון להקמתם בתוך אוכלוסיה ערבית בפועל בזכותם נקבעה אחיזתנו בשטח… יש כבר חצי מיליון מתיישבים, כן ירבו.

ביהודה ושומרון, התושבים הערבים אינם בעלי אזרחות ישראלית, אי-אפשר להאשים את ישראל באפרטהייד. מאז 1995, האוכלוסייה הערבית ביו”ש חיה תחת ריבונותה של ממשלה פלסטינית עצמאית. הרשות הפלסטינית היא למעשה מדינה עם ריבונות חלקית. יש לפלסטינים ממשלה, פרלמנט, מערכת משפט בתי משפט, כלכלה עצמאית, הם משלמים מיסים לעצמם, תקשורת חופשית, נציגויות בכל העולם. ישראל אמנם שולטת במעברים הבינלאומיים בין הרשות הפלסטינית לבין ירדן, והיא מטילה לפעמים מגבלות על התנועה בין ערי הגדה מטעמים ביטחוניים, אך המרחק בין פיקוח על מעברים בשל צורך ביטחוני לבין אפרטהייד גדול מאוד. 98% מהאזרחים של האוטונומיה העצמאית הפלסטינאית לא רואים חייל ישראלי אחד.

אין חוקי גזע, יהודים וערבים נוסעים באוטובוסים משותפים והפרדה התבקשה בזמנו רק מסיבות בטחוניות. כשהכל היה פתוח הם ישבו במסעדות, בתי קפה, בתי מלון, בחופים בתוך ישראל… איש לא העז לחוקק חוק גזעני אחד נגדם… להגיע היום לאזור התעשייה ברקן ולראות יהודים וערבים עובדים יחד, אוכלים באותו חדר אוכל ואף נראה מנהלים ערבים ועובדים יהודים תחתם. הם גם מרוויחים את אותן משכורות. זה במקומות בהם יש אפשרות בטחונית לשיתוף וחיים יחד.

מציע לכל אדם להקשיב לבסאם עיד האחראי על זכויות האדם הפלשתיניות שלמד בדרום אפריקה מה היה האפרטהייד… הוא לועג לאלה המאשימים את ישראל באפרטהייד. טענתו: תודות למטריית המגן הישראלית ניתן בערי הגדה המערבית לחיות חיים נורמליים. העיר רואבי החדישה הוקמה כעיר הערבית היחידה שהוקמה בישות ערבית כלשהי במזרח התיכון ב-70 שנה האחרונות. לא יאמן, מה?

למען האמת יש סוג של אפרטהייד ביהודה ושומרון: אפרטהייד של הרשות הפלסטינית כלפי יהודים ונוצרים. ליהודי אסור לרכוש אדמה מערבי, ודינו של ערבי שימכור אדמה ליהודי הוא מוות. בית-לחם מתרוקנת מאוכלוסייתה הנוצרית, הסובלת מאפליה חריפה. ברמאללה יש חוק שלא מתיר ליהודי להכנס לקולנוע, לקניון… לא שמישהו מעז לעשות זאת כי הוא ימצא עצמו בלינץ׳ קשה.

ומה לגבי העתיד? מחמוד עבאס כבר הודיע כי במדינה הפלסטינית לא יהיה מקום ליהודי אחד. המדינה הפלסטינית תגרש את היהודים לפני הקמתה, ותמשיך לנקוט במדיניות של אפרטהייד כלפי המיעוט הנוצרי. הפלסטינאים נמצאים תחת אפרטהייד במדינות ערב. מחוייבים לגור במחנות וללא כל זכויות.

מדינות האפרטהייד של המזרח-התיכון מאשימות את המדינה היחידה באזור שאיננה מדינת אפרטהייד בכך שהיא מדינת אפרטהייד. הבעייה היא יהודים ישראלים כמו גדעון לוי, חגי אלעד, אלון ליאל ודומיהם שמכפישים את מדינתם ורואים במפעל ההתיישבות ביו"ש פגע רע. ההאשמה של ישראל באפרטהייד נובעת כחלק מאסטרטגיה ברורה. חלומו של העולם הערבי ושל השמאל הישראלי הקיצוני לבטל את האופי הציוני והיהודי של מדינת ישראל, כפי שהלחץ הבינלאומי על דרום-אפריקה תרם לקריסת שלטון האפרטהייד. האמצעים: לחץ בינלאומי ומימוש “זכות השיבה”.

במקום להתגונן ולהסביר שהיא לא מדינת אפרטהייד, מוטב לישראל לעבור ממגננה למתקפה, ולחשוף את האפרטהייד שבעולם הערבי. הגיע הזמן לארגן שבוע האפרטהייד הערבי בקמפוסים ולהציף את הנושא ולא להשאיר להם ולשמאל הקיצוני שמבצע חריש כבר שנים בחו"ל עם השקר על הכיבוש ועל ההתנחלויות את כל הבמה.

כל ההפחדות על מדינה דו לאומית וסיפוח 2.5 מיליון ערבים לישראל דיי נמאסו. אזרחי האוטונומיה הפלשתינאית העצמאית לעולם לא יהיו אזרחי ישראל. כשכל מדינות ערב סביבנו מתרסקות באש ודם וכשהמלך ההאשמי יושב על כרעי תרנגולת כדאי מאד שניזהר ונדבוק בזה שבין הירדן והים תהיה רק מדינה אחת ורק צבא אחד.

זכרו, תמיד כיבוש גם על פי החוק הבנלאומי הוא כאשר מדינה אחת כובשת שטח ריבוני של מדינה אחרת. זה לא המצב כאן. השטח מעולם לא היה בריבונות של איזושהי מדינה ערבית כלשהי. לערבים החיים ביו"ש מעולם לא הייתה ריבונות ולא מדינה משלהם. ירושלים איננה קפיטולינה וארץ ישראל איננה פלשתינה.

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *