Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת ארכיון (למצולמים אין קשר לכתבה)
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => שכונת רבין
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => תושבי שכונת רבין: רמקולים מחרישי אוזניים - זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תופעה: חתונות רועשות הכוללות מוזיקה ברמת דציבלים גבוהה ותפילות מואזין מתקיימות בתדירות גבוהה בכפר ראמייה וגורמת למפגע של ממש ברמת רבין.כך נראה סוף השבוע של תושבי שכונת רבין: רמקולים מחרישי אוזניים ותפילות מואזין
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2087
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 592
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/08/---------------81.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => תושבי שכונת רבין: רמקולים מחרישי אוזניים - זהר הצפון
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => תופעה: חתונות רועשות הכוללות מוזיקה ברמת דציבלים גבוהה ותפילות מואזין מתקיימות בתדירות גבוהה בכפר ראמייה וגורמת למפגע של ממש ברמת רבין.כך נראה סוף השבוע של תושבי שכונת רבין: רמקולים מחרישי אוזניים ותפילות מואזין
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => שכונת רבין
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

כך נראה סוף השבוע של תושבי שכונת רבין: רמקולים מחרישי אוזניים ותפילות מואזין

שתפו

תופעה: חתונות רועשות הכוללות מוזיקה ברמת דציבלים גבוהה ותפילות מואזין מתקיימות בתדירות גבוהה בכפר ראמייה וגורמת למפגע של ממש ברמת רבין. החתונה האחרונה שברה את כל השיאים  ונמשכה יומיים רצופים. התושבים: אנחנו מרגישים שאנחנו חיים בתוך כפר ערבי, אף אחד מהגורמים הממסדיים לא נותן מענה למפגע

שלוותם של מאות מתושבי שכונת רמת רבין הופרה בסוף השבוע בצורה בוטה, כאשר חתונה רבת משתתפים שהתקיימה במשך יומיים בראמייה שבפאתי השכונה,  הפכה למפגע של ממש.

תושבים ברבין טוענים כי בימים שישי ושבת, ובמשך שעות ארוכות, נמשעה מוזיקה מחרישת אוזניים מרמקולים גדולים שהוצבו בראמייה, וכן צעקות רמות ותפילות בערבית. זאת במסגרת אירוע חתונה גדול. לטענתם, כל השיחות למוקד המשטרה ולמוקד העירוני לא הועילו, האירוע נמשך עד שעות הלילה וגרם לרעש עצום, עד כדי פגיעה אמיתית בחיי השגרה ובאיכות החיים של האזרחים.

גיא, המתגורר בפאתי שכונת רבין, מספר כי בינו לבין ראמייה מפריד בסך הכל כביש. “זו החתונה הרביעית או החמישית בתקופה האחרונה, אבל הפעם היה ממש מוגזם. הקימו מתחם חדש צמוד לרחוב חטיבת הראל ברבין, מיקמו את הרמקולים וכל מערכת הסאונד ממש במרחק קצר מול הבניינים בשכונה, ליד הכביש, להערכתי במרחק 15-20 מטר מהבית שלי. אני הרגשתי חלק מהחתונה, בתור ‘אורח הכבוד’. הרמקולים עצמם זו בעיה ממש קשה, הנזק התברואתי היה מעל ומעבר לכל ביקורת. הרעש היה כל-כך חזק עד שלמרות שסגרתי את החלונות האטומים בבית, נעלתי דלתות והפעלתי את המזגן, אפילו אז לא הצלחתי לנהל שיחה נורמלית בתוך הבית. כל דבר נאמר בצעקות על מנת להתגבר על הרעש בחוץ, ויש גם ילדים בבית. סבלנו כל סוף השבוע. הייתה מוזיקה רועשת, צעקות משולבות בתפילות”.

לדברי גיא, הוא ושכנים בבניין המגורים התקשרו מספר פעמים למוקד 100 על מנת להזעיק את המשטרה למקום. “בכל פעם אומרים לנו שהעניין יטופל ותישלח ניידת, בפועל, שום דבר לא עוזר, הרעש הנוראי נמשך. אחרי הפעם הרביעית שאתה מתקשר, אתה מבין שכבר אין טעם. הכי מצחיק הוא שהחוגגים הפסיקו את האירוע בשעות הלילה, בעניין זה הם פעלו בדיוק לפי בחוק, אבל מבחינת עוצמת הרעש הם עברו מעל ומעבר למותר”.

על השאלה איך התמודדה המשפחה עם הרעש, אומר גיא בציניות: “יצאנו מהבית, ברחנו, כי זה מה שיהודים עושים… אני מרגיש שאני חי בתוך עיר ערבית, קשה לי לראות אותי מתחתן באום אל פאחם והתושבים שם עוברים בשתיקה על אירוע כזה”.

בשלב מסויים הוא מספר שנשבר ונכנס לבדו אל מתחם החתונה כדי להפסיק את הרעש. “לא היה עם מי לדבר, הרעש של המוזיקה היה כה חזק עד שאי אפשר היה להבין אחד את השני, אחרי חמש דקות יצאתי כלעומת שבאתי, והחגיגה נמשכה עד הלילה”, הוא אומר. “אנשים ברבין חווים זאת באופן קבוע. אני לא מתכוון לעזוב, אם מישהו צריך לעזוב, זה הם, לא יתכן שהמצב יימשך. בתור תושב כרמיאל, אתה לא יכול להפעיל טיפה מוזיקה כי יש מגיעה משטרה לקנוס אותך. לי אין טענות כלפי הבדואים, אבל יש לי טענות כלפי מי שעובר על החוק. יש צורך לאכוף את החוק, אבל מי שצריך לעשות זאת לא עושה את עבודתו ואז מי שחוגג, פועל בשיטת מצליח, מגביר את הרעש עוד קצת ועוד קצת מאירוע לאירוע. כשאתה לא יכול לנהל שיחה נורמלית בתוך הבית ויש ילדים קטנים ומשפחה, כל היום מתנהל תחת הרעש הנורא הזה, זו לא איכות חיים”.

תושב נוסף ברחוב, הראל מספר כי בחודש דצמבר האחרון רכש בית יחד עם אשתו בשכונת רבין ומאז השתנו חייהם. “אנחנו רואים מהבית את ‘מכז האירועים’ של כפר ראמייה, ואני כבר לא מדבר על פינת החי מתחת לאף שלנו, עם כל הצאן של הכפר והתרנגולים המקרקרים שעושים לנו השכמה מוקדמת בכל בוקר. מאז האביב היו כאן חמישה אירועים גדולים, בתדירות של אחת לחודש, בחלקם היו אפילו זיקוקין. בכל אחד מהאירועים הושמעה מוזיקה רועשת במשך יום שלם, זה מתחיל בשעות הצהריים עם הבדיקות של מערכת ההגברה ונמשך בעוצמה החל מהשעות 5-6 לפנות ערב עד הלילה. זו מוזיקה רועשת ברמת דציבלים נוראית, שגוברת אף יותר עם הכניסה של החתן למתחם. אחר כך יש תפילות מואזין ‘אללה הוא אכבר’ ושוב מוזיקה, צעקות ורעש. בכל אירוע כזה משתתפים להערכתי לפחות 200 איש. בנוסף יש גנרטורים רבים שעובדים כל הזמן הזה ומוסיפים לרעש העצום. אנחנו אנשים עובדים, רוצים בסך הכל לנוח בסוף השבוע ולא מסוגלים לשבת בשקט בביתנו”.

לדברי הראל, החוק לגבי עוצמת הרעש, אינו תקף לגבי ראמייה. “יש חוקים, המתייחסים לעוצמה בתוך אולם אירועים המרוחק מבתי מגורים וסגורים בארבעה קירות וגג. פה, מדובר במרחק של עשרות מטרים משכונת מגורים וגם בשטח פתוח ולא מקורה. הם ממש לא עומדים בקריטריונים של עוצמת הדציבלים. גם פקח שהגיע אלינו אחרי שהתקשרנו למוקד, בדק את העוצמה של הרעש ואמר שלדעתו מדובר ברעש לא סביר, אבל אין מה לעשות עד השעה 11 בלילה. סגרתי את החלונות, הגפתי את התריסים, הפעלנו טלוויזיה בפול ווליום, שום דבר לא עזר. אשתי בהריון, לא הפסיקה לבכות. אי אפשר לישון, אי אפשר לנהל שיחה בלי מוזיקת רקע. התקשרתי למשטרה, אבל שום דבר לא השתנה”.

הראל מספר כי באחד המקרים הקודמים אף הגיע לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה נגד מארגני אירוע בראמייה, אבל כעבור שעה וחצי שב הביתה מבלי שהספיק להתלונן: “היה יום עמוס ולחוץ בתחנה, חיכיתי וחיכיתי עד שהתייאשתי”.

הוא מוסיף כי “בזמן המבצע האחרון הייתי בעוטף עזה, אפילו שם לא הרגשתי כך, אני חי בכרמיאל 21 שנים, מכיר את הכפרים ויודע איפה אני חי, לא משלה את עצמי, אבל יש גבול. המפגע הזה הוא בתוך העיר, לא בכפר מרוחק. חס ושלום, אין לי בעיה שיתחתנו, אין לי דבר נגד המגזר הבדואי – אלה אנשים שתורמים למדינה, עושים צבא, אבל פשוט – בניגוד אליהם, אני לא יכול להתחתן בבית שלי, אני לא מבין למה להם מותר. אם אני עושה ערב קריוקי בביתי, בתוך עשר דקות תגיע המשטרה ותקנוס אותי. כשיש לי מסיבת יום הולדת, אני מודיע מראש לשכנים בבניין שיהיה קצת רעש, מתוך התחשבות בהם. היום, אני מרגיש שאני חי בתוך כפר ערבי ולא בשכונת מגורים בכרמיאל”.

על השאלה האם הוא ואשתו ישקלו לעזוב את המקום לאור מפגעי הרעש בראמייה, אומר הראל: “אם זה יימשך כך, אני לא יודע איך אגדל ילדים בשכונה הזו. יש גם אופציה לעזוב את העיר. התגובות של המוקד העירוני והמשטרה, כולל פקחים שמגיעים הביתה, כולם טוענים בשורה התחתונה שהאירועים האלה חוקיים ועומדים בהגדרה של רעש סביר, כלומר המסר שאני מקבל הוא ‘תתרגל ותתמודד עם זה’. אין מענה אמיתי מאף גורם ממסדי. אנחנו משלמים ארנונה אלא מקבלים את השירות המלא עבור זה. הבנתי גם למה לא פועלים בנדון – שוטר שאני מכיר, סיפר לי שהתקשורת מחכה שתהיה פרובוקציה, כדי לפוצץ את נושא ראמייה ולכן אין מה לעשות. אז נמשיך לסבול בשקט?”

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *