Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1451476447:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 465
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12069
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => ככה משחקת אלופה!
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/יוקאנוביץ-1024.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ככה משחקת אלופה!

שתפו

זהו, חנוכה מאחורינו למרות שהפסטיגל שנערך לכבוד חנוכה, החל בערך חצי שנה לפני חנוכה ונמשך חצי שנה אחרי, עדיין ממשיך ואחרי הסופגניות חזרנו למציאות הישראלית. יוקר המחייה, הדקירות היום יומיות, רומן זדארוב אשם או לא? בשביל הטוקבקיסטים ברשת זה לחם כדי להתחיל להרוג אחד את השני וכמו תמיד גם בזה. כולם רבים עם כולם ובסוף ביבי אשם.

וכן היה לנו גם כדורגל. אחרי הסטירה המצלצלת שחטפה מכבי תל אביב מול באר שבע, ההפסד הזה עשה לה רק טוב. מכבי עלו מול קרית שמונה  כמו מלוע של תותח. בהרכב חסר הם שטפו את המגרש, סוף סוף עם כדורגל יפה תוסס ועם ערן זהבי ענק בלתי ניתן לעצירה. בסוף המשחק הודיע המאמן יוקאנוביץ שהוא עוזב לפולהאם מליגת המשנה האנגלית. אם תשאלו אותי, לא אבידה גדולה למכבי, מאמן שהשאיר את דור מיכה, אולי השחקן הכי יצירתי במכבי, מחוץ לסגל בלא מעט משחקים, הוא לא מאמן  שצריך לבכות על לכתו. אותו יוקאנוביץ עם חומר השחקנים המצוין שיש למכבי תל אביב, היה צריך לספק תוצאות הרבה יותר טובות, אפילו אם אמא שלי הייתה מאמנת של מכבי הם היו רצים לאליפות – ואמא שלי לא מבינה כלום בכדורגל. לראיה, היא חשבה הרבה שנים שאפילו אני הייתי שחקן גדול…

דור מיכה חייב להיות חלק מהמערך של מכבי תל אביב, במיוחד במשחקים שבו היריב בה להתגונן עם 11 שחקנים. היצירתיות שלו וחוכמת המשחק שלו עושים את ההבדל, הוא יודע לשנות קצב משחק ולפתוח סתימות בתוך רחבת היריב. כמו כן הוא מאיים על השער כשצריך. הוא היה ההבדל הגדול בין קרית שמונה שלא שיחקה כל-כך רע ובין מכבי תל אביב. הוא ו…אה, כן, עוד שחקן אחד, ערן זהבי, הווינר הכי גדול של הכדורגל הישראלי, עם רעב עצום להצליח ותנועה בלתי פוסקת, ממשיך לשבור שיאים ולוקח על כתפיו מועדון לתארים.

זהבי בשביל מכבי תל אביב הוא לא פחות ממה שמסי בשביל ברצלונה ורונאלדו לריאל מדריד. ההשפעה שלו על הקבוצה היא אדירה ולא רק בשערים, אלא בכל אספקט של משחק.

מכבי חיפה חזרה עם ניצחון מאוד חשוב מסכנין במשחק לא קל בכלל  ועם חמישה שחקני בית בהרכב. הקבוצה בדרך הנכונה, בתקווה שהלחץ של הקהל בסמי עופר ישפיע לטובה על השחקנים ולא ילחיץ אותם כפי שקרה במשחק  מול כפר סבא. שני שינויים קלים שכנראה יגיעו בינואר ואני עדיין בטוח שהקבוצה תסתער על מקום באירופה בהצלחה.

הפועל חיפה צברה נקודה חשובה מול בית”ר ירושלים וההפתעה הגיעה מכיוון הפועל עכו. הקבוצה מסרבת לוותר ותמיד נופלת וקמה. ניצחון מוראלי חשוב מאוד מול כפר סבא הלא יציבה.

מכבי נתניה שוב לא מצליחה לנצח עם בעיה ענקית בחוד ההתקפה. שעון החול אוזל, השינוי בעמדת המאמן עד עכשיו לא מוכיח את עצמו. אולי שינויים שיבוצעו שם בינואר, ישנו את המומנטום השלילי. השאלה אם זה לא יהיה מאוחר.

הפועל תל אביב נראית כמו קבוצה בטיפול נמרץ, אין ספק שבינואר יהיה מהפך גדול בקבוצה. גיא לוי בעמדת המאמן לא הביא את השינוי המיוחל  והקבוצה לא צוברת נקודות. חיזוק דחוף בעמדת החלוץ  וחיזוק של ההגנה  הם שינויים שחייבים להגיע, אחרת הקבוצה עוד עלולה להסתבך במאבק נגד הירידה.

בני יהודה עם הזהבי הפרטי שלה, פדרו גלאבן, ששוב היה במקום הנכון כדי להבקיע בדקות הסיום ולהביא לשכונה נקודה יקרה ולהשאיר את יוסי מזרחי שהחליף את אבוקסיס, ללא הפסד.

מה שבטוח שיש לנו ליגה מאוד מותחת ומאוד צפופה. ההפרש בין בני סכנין שהיא במקום הלפני אחרון מתחת לקו האדום, לבני יהודה במקום השביעי הוא 5 נקודות בלבד – וגם בצמרת צמוד.

הרבה ביקורות יש על הכדורגל הישראלי אבל אם נתייחס לסכום ששילמה חברת צ’רלטון על זכויות השידור של הליגה, אז כנראה שהמוצר טוב. 130 מיליון ש”ח! פי 3 מהסכום ששולם עד כה.

כי יגידו על הכדורגל שלנו מה שיגידו אבל הוא שלנו ואנחנו אוהבים אותו!

המלצה

ב-13 בינואר יום רביעי בNG בר בכרמיאל (המרפסת לשעבר) יגיע נדב יעקבי, הפרשן הכי טוב בארץ ומחבר שני ספרי רבי המכר על המונדיאלים והספר החדש על ברצלונה. נדב ידבר על הסיפורים מאחורי הכדורגל, על המונדיאלים ועל הדרך שבה הפכה ברצלונה לקבוצה הטובה בעולם. הרצאה  מסקרנת ביותר ומרתקת. בסוף ההרצאה יענה יעקבי על שאלות, הכל על כוס בירה מרעננת. קצת תרבות ספורטיבית בכרמיאל, יכול להיות רק טוב. אני אהיה שם, ממליץ בחום להגיע !

תובנה

במציאות שדעא”ש מתקרב ופוטין מתרחק, טוב שיש כדורגל.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *