בית / חדשות / חדשות כרמיאל / כעס על נהגי מוניות: ״מפקיעים מחירים בנסיעות מתחנת הרכבת״
חדשות כרמיאל
תחנת הרכבת בכרמיאל. למצולמים אין קשר לכתבה

כעס על נהגי מוניות: ״מפקיעים מחירים בנסיעות מתחנת הרכבת״

נוסעים רבים טוענים כי נהגי מוניות מנצלים את הביקוש הרב לנסיעות אל תחנת הרכבת וממנה וגובים מחירים מופרזים. בענף המוניות מתגוננים: אין שום הפקעת מחירים 

מאת גיל דובריש

תחנת הרכבת החדשה שנפתחה לפני כשבועיים, הביאה עימה הזדמנויות חדשות לתושבי כרמיאלוגם לנהגי המוניות בעיר. מאז נחנכה התחנה, מתקבלות במערכת העיתון פניות רבות מצד אזרחים המתלוננים על איחורים בהגעת מוניות, על הפקעת מחירים כלשונם ועל ניצול נוסעים.

לפני מספר שנים, עקב תחרות בין חברות המוניות בכרמיאל, נקבעה רמת מחירים אחידה של 10 שקלים לנסיעה בתוך העיר. לאחר כן המחיר עלה לרמתו הנוכחית, 15 שקלים בתוך העיר ו-20 שקלים לאזור התעשייה. בשעות הערב והלילה המחיר עולה ב-5 שקלים נוספים. טענות רבות של תושבים מתייחסות לכך שנהגי המוניות מחשבים את הנסיעה לתחנת הרכבת כאילו היתה נסיעה לאזור התעשייה וגובים 20 שקלים לנסיעה בשעות היום ו-25 ש״ח בערב.

אזרח שביקש להישאר בעילום שם, מספר: ״המוניות גובות 20 שקלים לנסיעה לתחנת הרכבת ו-25 שקלים בנסיעות ערב ולילה. הבן שלי שהוא חייל, נוסע כל הזמן במוניות. מחיר הנסיעה לתחנה המרכזית עמד בשנים האחרונות על 15 ש״ח, מאז שנפתחה תחנת הרכבת, המחיר קפץ ל-20 שקלים. במקרה נוסף, הבת שלי נסעה מתחנת הרכבת הביתה, אספו אותה ביחד עם עוד נוסע וגבו ממנה מחיר מלא לנסיעה מיוחדת, כלומר 20 שקל. הגזמה פראית על נסיעה של 4 דקות מתוך העיר. אין הרבה ברירות, כי החניון בתחנה עמוס מאוד, לכן אין טעם להגיע במכונית פרטית. זה ניצול ציני של נהגי מוניות, הגיע הזמן לשים אותם במקום״.

אפרת, שביקשה לא להזדהות בשמה המלא, המתגוררת במכוש, מספרת: ״במוצ״ש אחרי ראש השנה חזרתי ברכבת מתל אביב, בסביבות רבע ל-9 בערב והזמנתי מונית ספיישל מאחת החברות. אחרי רבע שעה התקשרתי שוב, נאמר לי שהמונית בדרך, חייגתי לתחנה לפחות 6-7 פעמים וחיכיתי כשלושת רבעי שעה. כשהגיעה לבסוף מונית, טען הנהג שהוא תפוס, כי הוא נוסע לצפת. הוא חיכה לנוסע וכשזה לא הגיע, עזב את המקום מבלי שיאסוף אותי. רק אחרי שהתקשרתי בזעם לסדרן, נשלחה מונית נוספת. הגעתי הביתה שעה אחרי שהזמנתי מונית״.

לדברי אפרת, בנסיעה אחרת שלה ברכבת, היא ביקשה לעלות על מונית מיוחדת, אולם התברר לה כי הנהג מילא את המונית בנוסעים וגבה מהם מחיר מלא. ״מגיע נהג, אוסף 4 נוסעים וגובה מכל אחד מהם 20 שקלים, מחיר מלא לנסיעה מיוחדת. בדקתי את הנושא, אסור לנהג מונית לבצע זאת, אלא רק בהסכמת הנוסעים. זו גזילה! לא יתכן שאזרח מגיע למקום מסויים ומנסים ׳לחלוב׳ ממנו כסף בצורה כזו. אני נוסעת הרבה ברחבי הארץ ולא קרה לי שום דבר דומה לכך, באף תחנה. הבעיה היא שאחרי 8 בערב כמעט ואין תחבורה ציבורית מסודרת בעיר״.

ויש גם מי שמגונן על נהגי המוניות ומבין ללבם. ניסים אמר, נהג מונית ותיק מכרמיאל, אומר כי הנהגים הם הקורבן האמיתי משום שנקלעו למצב שבו הם מפסידים כסף בשל מדיניות מחירים בעייתית. ״יש בעיה של הפקעת מחירים בתחנת הרכבת ויש בעיה גדולה מאוד, אם נהג מבצע סלקציה ומעדיף נסיעה למרחק ארוך יותר על חשבון נוסע שהזמין נסיעה קודם לכן. זו חאפריות״, מודה ניסים אך מוסיף באותה נשימה: ״אבל זו תוצאה של מלחמת ׳יהודים׳ בין חברות המוניות. אם נוסע יבקש לשלם עלפי מונה, הנסיעה תחל ב-11.50 ש״ח, אחרי 800 המטרים הראשונים המחיר מתחיל לעלות. במילים אחרותכל נסיעה שהיא למרחק של יותר מ-2.5 ק״מ תעלה יותר מאשר המחיר שגובים הנהגים כיום״.

אמר מוסיף כי ״מניסיוני הרב בתחום אני מציעוהצעתי בעבר, כדי למנוע מלחמת יהודים, שגורם עירוני יקח על עצמו את העניין ולאפשר לתחנות המוניות מכרמיאל לבצע הסעות מסודרות ותחת פיקוח מתחנת הרכבת ואליה״.

גורם באחת מחברות המוניות מסר בתגובה לטענות כי ״אין מדובר בהפקעת מחירים, משום שתחנת הרכבת נמצאת צמוד לאזור התעשיה ומהווה המשך ישיר שלו, כך שנסיעה לשם היא במרחק זהה. במחירים הקיימים היום, לנהגי המוניות לא משתלם להסיע נוסעים מתחנת הרכבת לשכונות, בעיקר עד לרבין, שכונת הגליל, גבעת רם או מכוש״.

שתפו

כתבה מעניינת:

כיבוי אש שריפה תחנת דלק

90% מהשריפות – בגלל מגע אדם

מאות שריפות בשבוע, עבודה מסביב לשעון – כך נראה יום עבודה טיפוסי בתחנת הכיבוי לב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable