Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1642438023:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48229
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | כ-1000 דירות חדשות: הפרויקט השאפתני שישנה את פני השכונה הוותיקה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פינוי בינוי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => כ-1000 דירות חדשות: הפרויקט השאפתני שישנה את פני השכונה הוותיקה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תוכניות פרויקט הבינוי הפינוי במתחם משעול דולב נחשפו בכנס בהשתתפות עשרות תושבים. הדיירים ישודרגו לדירות חדשות ומרווחות, כל האזור יעבור ״מתיחת פנים״ משמעותית
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2713
        )

)
פרויקט התחדשות עירונית במשעול משעול דולב. הדמייה: נוף הכרמל
פרויקט התחדשות עירונית במשעול דולב. הדמייה: נוף הכרמל

כ-1000 דירות חדשות: הפרויקט השאפתני שישנה את פני השכונה הוותיקה

שתפו

תוכניות פרויקט הבינוי הפינוי במתחם משעול דולב נחשפו בכנס בהשתתפות עשרות תושבים. הדיירים ישודרגו לדירות חדשות ומרווחות, כל האזור יעבור ״מתיחת פנים״ משמעותית

מאת גיל דובריש

כ-1000 דירות חדשות, 96 משפחות שישודרגו לבתים חדשים ופיתוח סביבתי מקיף – אלה רק חלק מעיקרי פרויקט התחדשות עירונית השאפתני המתוכנן במתחם משעול דולב בכרמיאל.

בשבוע האחרון התקיים באודיטוריום העירייה מפגש דיירים ראשון. בכנס, בו השתתפו ראש העיר משה קונינסקי, מהנדס העיר אייל רותם ונציגי ״נוף כרמל התחדשות עירונית״ החברה המתכננת את הפרויקט במתחם משעול דולב – בבעלות איש העסקים מוטי אשגב ומשפחת שגראווי, הוצגו תכנוני הפרויקט החדש באמצעות מצגות והסברים מפורטים.

חברת ״נוף כרמל״ סיימה את השלב הראשון בו נבדקה ההיתכנות הטכנית וקבלת אישור מהוועדה המקומית, מינהל ההנדסה ומשרד השיכון. בשלב זה מקודם תהליך חתימות הדיירים על הסכם פינוי-בינוי וזאת במטרה לקדם אישור תב״ע חדשה ולאחר מכן קבלת היתר בניה.

מוטי אשגב חברת נוף הכרמל
מוטי אשגב. צילום: נוף הכרמל

מטי אשגב: הדיירים ילוו בעובדות סוציאליות

מוטי אשגב מבעלי חברת ׳נוף כרמל׳ מספר: ״אנחנו עובדים על תכנון הפרויקט מזה מספר שנים. צוות המתכננים שלנו הגיש מספר אופציות מתוך התחשבות בדרישות הרשות המקומית כמו הקפדה על מתן מענה לחניות, תוספת כיתות גן, כיתות לימוד ומבני ציבור, מתוך הבנה שצורכי הציבור יגדלו בהתאם לגידול הצפוי באוכלוסיה. בנוסף נלקחו בחשבון דרישות סוציאליות. האוכלוסיה במשעול דולב המורכבת בחלקה הגדול מאוכלוסייה מבוגרת ועולים, תלווה על-ידי עובדות סוציאליות שיתנו מענה בכל עניין, בקשה ושאלה. הדיירים במשעול דולב ייהנו ממגורים בבניינים חדשים ומודרניים העומדים בתקנים נגד רעידות אדמה, עם מעליות ודירות גדולות ומרווחות, מפרט טכני עשיר וסטנדרט בניה גבוה בתוספת ממ״ד, מרפסת, חניה פרטית ומחסן צמוד. לדיירים יסופקו שירותי מעצב פנים כדי לסייע בעיצוב הדירות החדשות״.

המתחם המתוכנן בהיקף של כ-1000 יחידות דיור יתאפיין בבניה מרקמית לאורך הציר של רחוב מורד הגיא. במתחם משעול דולב שבו בניינים ישנים בני 4 קומות, חלקם הוגדרו לאחרונה על-ידי העירייה כמסוכנים, יוקמו בנייני מגורים בגובה 9 קומות ושני בנייני אייקון בגובה 15 ו-20 קומות. מדובר במתיחת פנים מוחלטת של השכונה הוותיקה, שהוקמה בין שנות השבעים לשנות השמונים. בלב המתחם החדש תקים חברת ״נוף כרמל״ פארק שכונתי שיהווה ריאה ירוקה וכן מקום שיכלול מתקני משחקים ופינות ישיבה למתן מענה עבור התושבים בשעות הפנאי. כמו כן יתווספו מקומות חנייה. רחוב משעול דולב שכיום הוא חד-סטרי וצר מאוד, יורחב ויהפוך לרחוב דו-סטרי.

לדברי מוטי אשגב, ״המטרה שלנו לכל אורך הפרויקט היא שהדיירים לא יצטרכו לשלם כלל עבור קבלת הדירות החדשות. בנוסף לפי חוק ההסדרים, ניתן מענה למבוגרים ולפנסיונרים ונבוא לקראתם״.

היענות רבה

במסגרת הפרויקט שיבוצע לפי מודל פינוי-בינוי, מרגע העבודה במתחם יעברו הדיירים מ-96 דירות ברחוב לדירות חלופיות בשכירות – כאשר כל דמי השכירות, הובלת תכולת הבתים לדירות הזמניות ובחזרה לדירות החדשות לכשתסתיים הבניה – יהיו על חשבון חברת ״נוף כרמל״. כמו כן תעניק החברה לדיירים ערבויות בנקאיות מלאות וערבות על דמי השכירות ותממן את שכר טרחת עורכי הדין שמייצגים את הדיירים.

לדברי מוטי אשגב, ״בקרב הדיירים קיימת היענות מאוד גבוהה לפרויקט החדש, רבים מהם מעוניינים לשדרג את הדירות שלהם, במיוחד כאשר חלק מהבניינים מוגדרים כמסוכנים. עורכי הדין כבר העבירו טיוטת הסכם ביניהם, נארגן כנסים נוספים עם צוות עורכי הדין של הדיירים ושל החברה על מנת לקדם את החתמת הדיירים. המינימום הדרוש לקדם את הפרויקט בשלב הראשון מול הוועדה המחוזית והוועדה לתכנון מיוחד, הוא הסכמת 66% מהדיירים. אני רוצה לציין כי מתוך התחשבות בדיירים, מונו עורכי הדין דוברי רוסית משני הצדדים וכך נקל על התקשורת בינינו״.

חברת ״שגראווי״ הבעלים המשותפים של חברת ״נוף הכרמל״ היא חברת בניה ותיקה ומקצועית שפועלת משנות ה-40. החברה בנתה ובונה אלפי יחידות בכל רחבי הארץ, ובכלל זה גם בכרמיאל, ומתמחה בנושא התחדשות עירונית ובפרויקטים של בינוי ותמ״א 38.

תוכנית ההתחדשות העירונית מקבלת תמיכה ורוח גבית מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ממנהל מקרקעי ישראל ומעיריית כרמיאל.

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי אמר לנו: ״פרוייקט התחדשות עירונית היא דרך נוספת וחשובה מצד אחד לחזק ולשדרג מבנים ישנים וצד שני לפתח ולהרחיב את כרמיאל. אנו פועלים מול רשות התחדשות העירונית במספר פרוייקטים במקביל ומפתחים תוכניות חדשות באיזורים נוספים בעיר: שכונת המייסדים, שכונת טנא, הדרומית ועוד. אין ספק שקידום פרוייקטים כאלה ושילובם של יזמים וקבלים מוכיח עד כמה העיר אטרקטיבית ומושכת״.

כך ייראה משעול דולב לאחר השלמת הפרויקט. הדמיות ממוחשבות: חברת נוף הכרמל

כתבה מעניינת:

תמונת אילוסטרציה של בדיקת שתן חדשה

בשורה לתושבי כרמיאל: משרד הבריאות אישר בדיקה חדשה לאבחון סרטן בשלפוחית השתן

שתפוהבדיקה הלא-פולשנית עדיין יקרה מאוד – 3250 ש"ח, אבל הביטוחים המשלימים של קופות החולים צפויים …


תגובה אחת

  1. יהורם

    זה לא ראש עיר זה קבלן בנייה או קבלן ארנונה
    בונה מאות דירות מצופף את העיר מגדיל אוכלוסייה
    ללא תשתיות בסיסיות מתאימות
    איפה יהיה חניה לאלף הדירות החדשות
    לחמישים הדירות ששם אין חניה כלל
    איפה יזוזו עוד אלפי כלי הרכב של אותם דיירים
    חמש קילומטר מהגבעה לבית הקברות
    כביש אחד עם שני נתיבי נסיעה ( החרושת -נשיאי ישראל)
    לא מספיק הצפיפות היום ???
    מה עם כבישים עוקפים או חוצים לשחרור התנועה
    לא מספיק התכנון "הנבון" של רמת נבון רץ קדימה
    עוד מעט הפקחים שלו גם יחלקו דוחות לדיירים החדשים שאין להם חנייה נוספת וחונים על הכיכרות על אדום לבן ושוב עם נתיב יחידי וחניות ציבוריות מועטות העיקר הצפיפות והדוחק
    מי יעבור למקום כזה ועוד בפריפריה הזוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *