בית / חדשות / חדשות כרמיאל / כ-30 נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות בצמתים העירוניים בכרמיאל
כ-30 נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות בצמתים העירוניים בכרמיאל
כ-30 נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות בצמתים העירוניים בכרמיאל

כ-30 נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות בצמתים העירוניים בכרמיאל

למרות הנתונים המדאיגים שמפרסמת עמותת אור ירוק, נמשכת מגמת הירידה במספר הנפגעים בצמתי העיר

 

נמשכת הירידה במספר הנפגעים בצמתים העירוניים בכרמיאל. זו השנה השלישית ברציפות שבה מספר הנפגעים בתאונות המתרחשות בצמתים, עומד על כ-2.5 נפגעים בממוצע בחודש ובסביבות ה-30 נפגעים בשנה. זאת בהשוואה לכמות נפגעים גדולה פי שלושה בעשור הקודם.

על-פי הנתונים שפורסמו ע”י עמותת אור ירוק, משנת 2003 ועד יוני השנה, נפצעו בכרמיאל 663 בני אדם בתאונות שהתרחשו בצמתים העירוניים. מתוכם, אדם אחד נהרג, 24 נפצעו קשה והשאר נפצעו קל. המספרים בעשור הקודם היו גבוהים במיוחד, 89 איש נפצעו בשנת 2005, 81 בשנה שקדמה לה ו-80 בשנת 2003. לעומת זאת, ניכרת מגמת ירידה בשנים האחרונות, 30 פצועים בשנת 2012, 31 בשנה שעברה ו-15 במחצית הראשונה של השנה, נכון לחודש יוני. בשנת 2011 אגב נרשם השיא – 17 נפגעים בשנה אחת.

ואיפה כרמיאל נמצאת ביחס ליישובים אחרים בצפון? במעלות-תרשיחא נרשמו 82 נפגעים בלבד בכל התקופה הזו אך מדובר ביישוב קטן בהרבה. כשמגיעים ליישובים בסדר הגודל של כרמיאל, מגלים תמונה די דומה ואף קשה יותר – 717 נפגעים בנהריה, 781 בעכו, 645 בנצרת עילית ו-864 בעפולה.

שמואל אבואב מנכ”ל אור ירוק אמר בעקבות פרסום הנתונים כי מספר הנפגעים ממשיך להיות גבוה מדי: “המדינה חייבת להסדיר את הצמתים המסוכנים ברחבי הארץ על ידי כיכרות, רמזורים, פסי האטה או גשרים להולכי רגל. השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים”.

צומת הינה הצטלבות, שבה סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב ובהם: גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. ולכן נוצר חיכוך בין כלי רכב והולכי רגל. תאונות אלו לרוב, קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

בעמותת אור ירוק מסבירים כי הימצאות כיכר מרסנת את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. במחקר שנערך בארצות הברית, נמצאה הפחתה של יותר מ-90% במספר ההרוגים במקום בו היה כיכר, מחקר נוסף הראה כי נמצאה ירידה של 76% במספר הפצועים והפחתה של 35% בכל סוגי התאונות.

שתפו

כתבה מעניינת:

סוף טראגי: הנעדר נמצא ללא רוח חיים

מערכת זהר.נט סוף מצער וכואב למאמצי החיפוש אחרי תושב כרמיאל שנעדר ביממה האחרונה. נועם דוד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable