Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1614512554:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 29179
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | "לא רוצים להתחסן": ויכוחים משפחתיים בימי הקורונה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חיסון קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => "לא רוצים להתחסן": ויכוחים משפחתיים בימי הקורונה | קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => יכול להיות שאתם מכירים את זה מקרוב: בעקבות חיסוני הקורונה פורצים יותר ויותר ויכוחים משפחתיים בין תומכי החיסון לבין מתנגדיו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 52
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2681
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 283
        )

)
חיסון צילום אילוסטרציה 2019 Pixabay
צילום אילוסטרציה: Pixabay

"לא רוצים להתחסן": ויכוחים משפחתיים בימי הקורונה

שתפו

יכול להיות שאתם מכירים את זה מקרוב: בעקבות חיסוני הקורונה פורצים יותר ויותר ויכוחים משפחתיים בין תומכי החיסון לבין מתנגדיו, בדרך כלל בין הורים לבין ילדיהם הגדולים. ככה זה נראה באחד הבתים בכרמיאל

מערכת פורטל זהר.נט

יכול להיות שאתם מכירים מקרוב את הסיטואציה הזו, שמתרחשת בהרבה בתים בכרמיאל – ובארץ בכלל. אחד ההורים או שניהם מתחסנים נגד הקורונה, מנסים לשכנע את הילדים הגדולים שלהם (מעל גיל 16) להתחסן אבל הצעירים לא ממש מוכנים או רוצים – מה שגורם לעליית מפלס המתח ולוויכוחים וריבים רבים בבית.

לפני כמה ימים פנו אלינו ר' ו-ב' מכרמיאל (השם מלא שמור במערכת, הם לא רוצים להיחשף) וסיפרו לנו על המתרחש בביתם, כשהם מציירים תמונה שדומה חמאוד למה שקורה היום בבתים רבים בעיר ובארץ. השניים הם זוג נשוי והורים לשני ילדים, בת המשרתת בצה"ל ובן בשנות העשרים לחייו שעדיין מתגורר איתם בבית. ההורים כבר קיבלו את שתי מנות החיסון נגד קורונה אבל ילדיהם לא מסכימים להתחסן.

"אנחנו מנסים לשכנע את הילדים להתחסן, מסבירים להם שהנגיף מסוכן גם לצעירים בגילאי העשרים ויכול לפגוע גם בהם, יש הרבה בני גילם שמאושפזים היום במחלקות הקורונה בבתי החולים. אבל הם לא מקשיבים לנו" אומרת ר', האם, בעלה ב', מצטרף מיד ומדגיש: "הילדים אפילו כועסים עלינו שהלכנו להתחסן. הם צעקו עלינו שעשינו שטות, שלא היינו צריכים לעשות את החיסון הזה כי אף אחד לא באמת יודע מה יש בתוכו, מה המרכיבים שלו, ומה פתאום המציאו חיסון כל-כך מהר, בתוך כמה חודשים, וגם מי יודע מה תופעות הלוואי לטווח ארוך. הם לא מוכנים לשמוע אותנו". אשתו מחזקת את דבריו: "הגענו למצב שבכל פעם שיושבים מסביב לשולחן ואוכלים ארוחה משותפת, איכשהו השיחה מתלגלת לנושא החיסונים וישר מתחילות צעקות בינינו, כל אחד דבק בעמדה שלו ולא מוכן לשמוע את האחר".

הילדים של בני הזוג הסתפקו בכמה מילים ואמרו כי "כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, אנחנו לא מוכנים להתחסן גם אם זה יעלה לנו בפרנסה בעתיד או באיסור כניסה למקומות מסויימים. כעסנו על ההורים בגלל שהם מיהרו להתחסן בלי לבדוק מה זה החיסון הזה בכלל". לדברי הבת הצעירה המשרתת בצבא, מפקדיה לוחצים עליה להתחסן אך היא מתנגדת: "חשבתי שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית אבל מתברר שלא, מכריחים אנשים להתחסן בניגוד לרצונם". הבן מספר כי הוא עובד במקום עבודה שבו רוב העובדים מבוגרים ממנו וכבר התחסנו. הוא אומר כי יש במקום העבודה לחץ חברתי ללכת להתחסן – אך הוא לא מתכוון להילחץ מזה ולהשתכנע.

ההורים אומרים כי ילדיהם גם לא שומרים על כללי התו הסגול והמגבלות: "הפאבים והמועדונים סגורים כבר הרבה זמן, אבל זה לא עוצר את הצעירים לצאת ולבלות. גם כשהיה סגר הם נפגשו עם חברים, בכל פעם בבית אחר" אומר ב' על ילדיו. "האמת, שאני מבין אותם, הם עוד צעירים, אי אפשר למנוע מהם לצאת ולבלות עם החברים במשך שנה שלמה. קשה להם מאוד. מצד שני, לפני שאנחנו התחסנו, פחדנו – כי הילדים היו במגע עם הרבה חברים, בלי מסכות ובלי שמירה על ריחוק חברתי ואז חזרו הביתה ובעצם סיכנו אותנו. בהתחלה עוד ניסינו להסביר להם שהם עלולים להיחשף לנגיף ואז לחשוף אותנו לקורונה, אבל הם לא ממש הקשיבו לנו".

איך המשפחה מתמודדת עם המתח הפנימי? גם ההורים וגם ילדיהם אומרים שהגיעו למסקנה כי הריבים מיותרים, הם מנסים שלא להיכנס לשיחות על נושא הקורונה. "אנחנו פשוט נמנעים מלדבר על העניין הזה בבית, זה הכל" מסביר הבן. "רוב הפעמים זה מצליח, אבל לא תמיד" הוא מודה. "גם אם אנחנו כועסים האחד על השני, אנחנו בכל זאת גרים באותו בית ואי אפשר לחיות כשיש ריבים כל הזמן. פשוט הסכמנו לא להסכים וזהו".

מה דעתכם בנושא, מי צודק ומי פחות?

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

קייטרינג

קייטרינג לאזכרה – כיצד מארגנים קייטרינג לשבעה ואזכרה

שתפומערכת פורטל זהר.נט סדרי האבלות ביהדות הם מאוד ברורים. עם היוודע מותו של אדם, עורכים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *