Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1480427871:5
        )

    [_oembed_2cbf160886084188efb10c4fa1e406dd] => Array
        (
            [0] => 
איזה כיף להיות שוב סבתא מאיה
) [_oembed_time_2cbf160886084188efb10c4fa1e406dd] => Array ( [0] => 1480427783 ) [_edit_last] => Array ( [0] => 5 ) [_thumbnail_id] => Array ( [0] => 16142 ) [tie_sidebar_pos] => Array ( [0] => default ) [tie_post_slider] => Array ( [0] => 184 ) [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array ( [0] => פורטל זהר הצפון / רון שפירא ) [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array ( [0] => להפוך ) [_yoast_wpseo_focuskw] => Array ( [0] => להפוך ) [_yoast_wpseo_title] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [_yoast_wpseo_metadesc] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [_yoast_wpseo_linkdex] => Array ( [0] => 76 ) [_yoast_wpseo_content_score] => Array ( [0] => 30 ) [_yoast_wpseo_primary_category] => Array ( [0] => 286 ) [tie_views] => Array ( [0] => 1305 ) [essb_cached_image] => Array ( [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/11/משקפיים-1070.jpg ) [rank_math_primary_category] => Array ( [0] => 286 ) [rank_math_title] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [rank_math_description] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [rank_math_focus_keyword] => Array ( [0] => להפוך ) [rank_math_facebook_title] => Array ( [0] => להפוך את הכוס ) [rank_math_facebook_description] => Array ( [0] => פורטל זהר הצפון / רון שפירא ) [rank_math_robots] => Array ( [0] => a:1:{i:0;s:0:"";} ) )
תמונת אילוסטרציה

להפוך את הכוס

שתפו

משהו עצר אותו בדיוק ברגע שיצא מהבית. המפתח כבר היה במנעול הדלת, הילדים והאישה כבר חיכו לו ברכב. הרכב כבר היה מונע, בקבוק היין בתא המטען יחד עם סיר החמין היו מוכנים לנסיעה, כמו הילדים במושב האחורי. חם. אוף כמה חם.

בדיוק עכשיו, בין נעילת הבית לנסיעה אל הדודה בעפולה הוא נזכר כי שכח את משקפי השמש שלו. כאחוז אמוק הוא דילג במהירות אל הקומה השנייה, אולי הם שם בחדר השינה. לא. הם לא היו שם. הוא יצא אל המרפסת וצעק לעבר אשתו שישבה ברכב: 'חכו רק רגע, אני מחפש משהו!' אשתו צרחה לו חזרה ובקוצר רוח, 'רד כבר הרכב מונע, מחכים לך'. הוא לא ויתר, על אף הלחץ והחיפזון הוא אץ אל המטבח, אל השידה בסלון, לחדרי הילדים, אל מדף הספרים, למקלחת ואפילו אל השירותים הוא נכנס בכדי לחפש אותם, את המשקפיים שלו.

אוף כמה חם. הוא התחיל להזיע, העצבנות גברה אצלו, אשתו צפרה לו מלמטה. עכשיו גם עלה הבן למעלה לזרז אותו: 'אבא, נו, אנחנו מחכים לך'. רגע בן, אני חייב למצוא אותם! בו ברגע הוא ניגש אל ארון המטבח, הוציא משם כוס והניחה על השולחן במהופך. ככה, מן אמונה טפלה מבית הוריו, אם איבדת משהו, שים את הכוס הפוך על השולחן ותוך דקות האבדה תמצא.

מאוכזב ועצבני הוא נעל לבסוף את הבית וירד אל משפחתו שהמתינה לו ברכב. אשתו שאלה אותו לפשר העיכוב. הוא אמר לה שחיפש את משקפי השמש שלו. אשתו הביטה בו בתימהון: 'המשקפים על הראש שלך!' השיבה לעומתו. המום ומבויש הוא גישש עם ידו הימנית ואחז במשקפיו, הרכיבם על עיניו, שילב להילוך ויצא אל הדרך.

וככה אני רואה אתכם, את רובכם את האנשים היגעים, התשושים, המזיעים, הרצים להם בין כיכרות העיר, אל מחוז הבריאות והרזון. כאנשים שאיבדו את משקפי השמש ואלה מונחים להם על ראשם, ממש 'מתחת לפנס'. עצרו! קחו אוויר, בואו ואמצא לכם את המשקפיים שלכם. את הדרך הקצרה לפתרון, לחיי בריאות וסיפוק. אין צורך באמונה טפלה או בהנחת כוס הפוכה על השולחן, אפשר פשוט רק להרים לי טלפון.

שבת שלום, רון

 

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *