Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6647
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => מערכת זהר.נט
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 997
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 380
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/01/11.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
להתמודד עם הקושי
להתמודד עם הקושי

להתמודד עם הקושי

שתפו

אולג מגלניק וחיים מייזלק, הראשון מועסק המתמודד עם קשיים נפשיים והשני מעסיק שמקיימים בהצלחה פרוייקט חשוב להעמקת השילוב של נפגעי נפש בחברה הישראלית, וממליצים לכל אחד לנסות

זה למעלה משנה שאולג מגלניק בן ה-57 עובד בחברת ‘אקו טופ’, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות מים. מגלניק עלה ארצה בתחילת שנות ה-90 ממולדובה, וחמש שנים מאוחר יותר אובחן כחולה, לאחר תקופה ארוכה שחווה קשיי הסתגלות מרובים. “כשגילו את המחלה עבדתי במשרד שיקומי של משרד הבריאות כמנהל משמרת, אחד מתוך קבוצת עובדים שהם גם מתמודדים בעצמם”, הוא מספר.

מגלניק מכיר בחשיבות של העבודה לבריאות הנפש, ולכן לא הפסיק לעבוד כל משך שהותו בישראל. לא מזמן אף קיבל אישור ממשרד הבריאות שמעיד על כשירותו לעבוד בכל מקום שיבחר, בעקבותיו אף פנה לעמותת אנוש וביקש את סיועה במציאת עבודה.

חברת ‘אקו טופ’ ממוקמת בכרמיאל, ובעליה הוא חיים מייזלק בן ה-66. “הקמתי את החברה בשנת 1994, והיום היא פועלת במגזרי המשק השונים, אם זה תעשייה, בתי מלון, בתי חולים וכל המגזרים שצורכים מים לשימושים תהליכיים במסגרת פעילותם”, הוא מסביר. “החברה איננה עתירת כוח אדם, כשרוב העובדים הם אקדמאיים מתחום ההנדסה, אם זה כימיה, מכונות, וחשמל, טכנאים ואנשי שירות. באחד הימים פגשתי את אופיר, שהציג את עצמו כנציג של עמותת אנוש וביקש לשוחח. אז לא הכרתי את העמותה.

“אופיר סיפר לי על הפעילות של אנוש לשילוב של אנשים עם מוגבלויות שונות בעבודה בקהילה, וזה תפס אותי”. מייזלק מודה שהוא חשש בתחילה, הגם שהבין את החשיבות של הפרוייקט. “אמרתי לו שלא התנסיתי עד כה בשילוב של אנשים עם מוגבלויות בפעילות עסקית, ושאני ניגש לזה בחרדה כי אני לא בדיוק למה לצפות”. בהמשך מייזלק קלט לעבודה שני מתמודדים, חברי עמותת אנוש, אחד מהם הוא אולג.

“אנחנו מנסים לשלב את אולג בדברים שמבחינתו הוא יכול לעשות, הוצמד לו חונך שליווה אותו והכניס אותו לכל הפעילויות שהוא צריך לעשות בחברה. הוא נקלט די מהר והשתלב יפה, ואנחנו רואים בזה הצלחה”, הוא אומר. “גם אולג מרוצה ומגיע בשמחה ובקביעות לעבודה, מלבד היעדרויות שנדרשות לו בשביל כל מיני צרכים רפואיים. כשהוא אומר לי שיש לו בדיקות אני מקבל את זה, אנחנו לא נכנסים לתוך הפרטיות של האדם, וגם לא הרגשנו צורך להודיע לאחרים על המגבלה שלו, הוא מתקבל על ידי שאר העובדים כאדם רגיל לחלוטין”.

“אני מסתדר עם אנשים ואין לי בעיות להתחבר בעבודה”, מוסיף מגלניק, “בעבודה הקודמת כולם היו מתמודדים ובעבודה הנוכחית אני המתמודד היחיד. היחס הוא מאוד טוב מצידם, ומצידי חשוב לעבוד כדי לא להישאר בבית ולהיתקע בבעיות נוספות”. לאחר העבודה הוא נוהג להגיע לשיעורי תיאטרון, וכך מקיים שגרה חיונית ומפרה. “אין מה לפחד לקחת אדם עם בעיות נפשיות, פשוט צריך למצוא שפה משותפת ואז יהיו יחסים טובים”.

שיתוף הפעולה הזה לימד את מייזלק דבר נוסף על החיים – “אני חושב שבהחלט כדאי לנסות לקלוט מתמודדים, אם זה אפשרי זה מעשה שצריך לעשות אותו, אלו אנשים שצריכים להתפרנס ולהתקיים, ובצורה כזאת הם גם לא נופלים לעול על החברה ועל המדינה”, הוא אומר.

עד כה השתלבו בהצלחה עובדים בליווי תעסוקה נתמכת של עמותת אנוש במגוון מקומות עבודה הכולל רשתות גדולות כגון הום סנטר, אייס קנה ובנה, סופר פארם, הדואר, אוניברסיטת דרבי, O&H וכמו כן, גם במקומות עבודה פרטיים כגון מפעלי הייטק, משרדי עו”ד, סוכנויות ביטוח, מפעלים, בתי אבות, ספריות ועוד. מעסיקים אלה ישמחו לשתף בניסיונם בהעסקת אנשים עם מוגבלות נפשית המלווים על ידי עמותת אנוש.

באנוש כרמיאל קוראים למעסיקים בצפון לשלב בעלי מוגבלות נפשית במפעלים, בבתי עסק, בחנויות, במשקים חקלאיים, בבתי הארחה, בבתי מלון ובענפי התיירות השונים ומציינים: “אתם תרוויחו עובדים מסורים בתנאי העסקה טובים והם ירוויחו איכות חיים, גאווה וחיים של כבוד.

ליצירת קשר עם אנוש כרמיאל: 04-9584425, 054-9299731.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *