חלבון. צילום אילוסטרציה: Freepik
צילום אילוסטרציה: Freepik

למה מתאמנים משתמשים באבקת חלבון?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

חלבון הוא אחד התרכובות החשובות ביותר לגוף, לחוזקו ולבריאותו. הוא בנוי מחומצות אמינו ומצוי בכל תא מתאי הגוף, בונה אותם, מגן עליהם ומחזק את הגוף בכללותו. חלבונים חיוניים לחילוף חומרים תקין ולבניית העצמות והשרירים. בניגוד לפחמימות או לשומנים, הגוף משתמש בחלבונים בהתמדה, בכל רגע ורגע, ולעולם אינו מאחסן אותם. ולכן יש מומחים שטוענים שבלי צריכה יומית מספקת של חלבונים לא היינו שורדים.

מחסור בחלבונים מתבטא בעייפות, באובדן מסת שריר, בטמפרטורת גוף נמוכה ובתופעות מסוכנות אחרות שפוגעות במערכת החיסונית ובבריאות. כיוון שהגוף זקוק לחלבונים לאורך כל שעות היום, אנשים שנוהגים לעסוק בפעילות גופנית מדי יום ולהתאמן בקביעות, צריכים לשמור על מסת שרירים חזקה כדי להתחזק ככל ששגרת האימונים מתמשכת ונעשית אינטנסיבית.

מובן שאנשים שמתאמנים בהתמדה חייבים לוודא שגופם צורך מספיק חלבונים, ואף לספק לו חלבונים כתוסף תזונתי לפני כל פעילות גופנית. אף שמזונות רבים מכילים חלבונים ומסייעים לבנייתו של מערך חלבונים תקין בגוף, מתאמנים רבים מעדיפים חלבון כתוסף תזונה כדי לחזק את גופם ולתמוך בו בזמן האימון. אז למה דווקא אבקת חלבון, ואילו סוגי אבקות חלבון מתאימות לצריכת ספורטאים? בואו נבדוק.

למה אבקת חלבון חשובה?

נתחיל מכך שגופנו מקבל חלבונים מ־20 חומצות אמינו. חומצות אמינו הן הנשק העיקרי של הגוף במלחמתו נגד חיידקים וזיהומים. עם זאת, הגוף שלנו יכול לייצר בעצמו רק 12 חומצות אמינו. את 8 החומצות הנוספות הוא חייב לקבל ממזונות או מתוספי תזונה. אורח החיים המודרני והאינטנסיביות שבה אנחנו מנהלים את שגרת היום־יום שלנו, לא מאפשרים לנו להקפיד על תזונה איכותית, חיונית וטובה, ובשל כך לא בכל יום אנחנו מצליחים לצרוך את כל 20 חומצות האמינו החיוניות לעבודתו המיטבית של הגוף. אולם אנחנו חייבים למצוא דרך להשלים את המכסה היומית של חומצות אמינו. אבקת חלבון היא אמצעי נהדר לכך.

ספורטאים, אתלטים ומתאמנים באופן כללים חייבים להיות מודעים לצריכת החלבון היומית שלהם. צריכת חלבון מיטבית תומכת בחיזוק השרירים, בהגדלת מסת השריר ובשיפור הביצועים בעת האימון. בין שאתם ספורטאים מקצועיים ובין שאתם עוסקים בספורט חובבני אך מקפידים על שגרת אימונים קבועה, תידרשו לספק לגוף חלבון מדי יום ובכמויות גבוהות.

אבקת חלבון מסייעת לחיזוק שרירי הגוף, וזאת התועלת העיקרית שלה. היא מונעת כאבי שרירים או הפרעה לתפקוד השרירים. היא מסייעת לכל ספורטאי לשפר את הביצועים שלו ולהגביר בהתמדה את היכולות שלו ואת האינטנסיביות של האימון. כל מה שצריך לשם כך הוא לשתות שייק נהדר וטעים המבוסס על אבקת חלבון לפני האימון או לאחריו. הגוף כבר יעשה את השאר.

סוגים שונים של אבקות חלבון

אפשר למצוא בשווקים סוגים רבים של אבקות חלבון, וכל מתאמן יכול למצוא את האבקה המתאימה לו ולצרוך אותה בדרך המועדפת עליו. אבקת חלבון סויה מכילה 99 אחוזי חלבון. חלבון הסויה הוא חלבון צמחי ועשיר בחומצות אמינו; אבקת חלבון ביצה מסיסה בנוזלים ונספגת באיטיות במערכת העיכול. היא מכילה את כל 8 חומצות האמינו החיוניות שהגוף אינו מייצר בעצמו, וספורטאים רבים מעדיפים אותה על פני אבקות חלבון אחרות; אבקת חלבון מי גבינה מופקת מאבקת חלב פרה, והיא אהובה במיוחד על ספורטאים בשל טעמה הטוב, יכולתה להתמוסס במים במהירות והשפעתה המיידית על הגוף. עם זאת היא אינה מתאימה לאנשים הרגישים לחלב; אבקת חלבון אפונה מופקת מאפונת גינה ומצטיינת בטעמה העדין וביכולתה להתמוסס היטב בנוזלים. אפשר להכין ממנה שייקים טעימים להפליא, והיא תעשיר ותסמיך כל תבשיל; תוסף הידרוזילאט מכיל חלבונים שפורקו במים בתהליך שנקרא הידרוזיליה. התוסף מתמוסס בנוזלים ונספג במהירות בגוף. עם זאת, הוא מכיל שיעור נמוך של חלבון הידרוזילאט לעומת חלבונים אחרים המצויים בו, וכדאי להביא זאת בחשבון.

שייקים מדהימים מאבקת חלבון

אחת הדרכים הנפוצות ביותר לצריכת אבקת חלבון היא בהכנת שייקים. יש מתכונים רבים לשייקים מעולים המשלבים חלבונים מסוגים שונים במהירות, בקלות וביעילות. השייקים הם לא רק עשירים בטעם ותורמים לתחושת השובע, הם גם מספקים לגוף כמויות גבוהות של חלבון, ודבר זה כשלעצמו מסייע רבות למתאמנים, לספורטאים ולאתלטים בניסיון לשפר את הביצועים שלהם וליהנות מגוף חזק ובריא.

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

ביטוח מחלות צילום אילטסטרציה פריפיק

איך ניתן להוזיל את המחיר של ביטוח מחלות קשות?

שתפומערכת פורטל זהר.נט ביטוח מחלות קשות הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר, אלא שככל שמתבגרים הביטוח …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.