Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1633872321:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 29518
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 333
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | למעלה מ-700 ילדים: איך הפך מועדון הפועל עירוני כרמיאל לאימפריה?
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => כדורגל |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עומרי דרור
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => למעלה מ-700 ילדים: איך הפך מועדון הפועל עירוני כרמיאל לאימפריה?
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי קיץ סוער ומאתגר שהפך את ביה״ס לכדורגל של עמותת עירוני כרמיאל לאחד הגדולים בצפון, פגשנו את מנכ״ל העמותה עומרי דרור לשיחה על האיחוד עם המכללה לכדורגל
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 64
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 494
        )

)
עומרי דרור איצטדיון 2019-05
עומרי דרור. צילום ארכיון

למעלה מ-700 ילדים: איך הפך מועדון הפועל עירוני כרמיאל לאימפריה?

שתפו

אחרי קיץ סוער ומאתגר שהפך את ביה״ס לכדורגל של עמותת עירוני כרמיאל לאחד הגדולים בצפון, פגשנו את מנכ״ל העמותה עומרי דרור לשיחה על האיחוד המתוקשר עם המכללה לכדורגל, על המונופול שנוצר בענף ועל המטרות לעתיד

מאת גיל דובריש

איך הפכה מחלקת הילדים והנוער של הפועל עירוני כרמיאל לאחת הגדולות בצפון ביחד עם מכבי חיפה ועירוני קריית שמונה בתוך פחות משלוש שנים?

מועדון הפועל עירוני כרמיאל הוקם תחת עמותת אופק כרמיאל בקיץ 2019. שנה לאחר מכן, בשיא הקורונה, חל שינוי משמעותי בעמותה, שמה שונה להפועל עירוני כרמיאל ונבחרו חברי עמותה והנהלה חדשים, בראשם המנכ״ל עומרי דרור. העמותה בשמה החדש המשיכה לנהל את מחלקות הנוער והילדים ובתי הספר לכדורגל. בקיץ האחרון הושלם החלק האחרון בפאזל, עם ביצוע המיזוג בין הפועל עירוני כרמיאל למכללה לכדורגל של עמותת פרחי כרמיאל.

לראשונה בתולדות העיר, החל מהעונה כל בתי הספר לכדורגל ומחלקות הילדים והנוער בכרמיאל מרוכזים תחת קורת גג אחת ופועלים כגוף אחד במסגרת הפועל עירוני כרמיאל. כיום, יותר מ-700 ילדים (והיד עוד נטויה) משתתפים בבתי הספר לכדורגל, בחוגים, בקבוצות ובשלוחות השונות ברחבי העיר – מהאיצטדיון העירוני ועד לשכונות רבין, האיריסים, אופק, מוריה, ביה״ס עתיד והרעות.

לדברי עומרי דרור, מנכ״ל עמותת הפועל עירוני כרמיאל, האיחוד של בתי הספר לכדורגל בכרמיאל הוא הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות לענף המקומי.

״היום, בזכות המיזוג אנחנו יכולים לומר בוודאות שכל הילדים המוכשרים נמצאים בפיקוח מלא ומקצועי, מקבלים את הכלים המקצועיים הטובים ביותר כדי להתפתח״ אומר דרור ומוסיף: ״כל חברי הצוות המקצועי שלנו עוברים השתלמויות ברמה הגבוהה ביותר, הן מטעם ההתאחדות לכדורגל והן באופן פרטי. למשל, לאחרונה אירחנו את מאמן הכדורגל הבכיר מליגת העל, שי ברדה שהעביר סדרה של שלושה מפגשים עם אנשי הצוות המקצועי שלנו. במקביל החתמנו את יובל שבתאי, מהשחקנים הכרמיאלים הטובים בכל הזמנים, שמשחק באופן פעיל בקבוצת הבוגרים שלנו וגם נכנס לנעליים המאוד גדולות של אבי גיסברג, מנהל המכללה לכדורגל לשעבר, ומשמש כיום כמנהל האקדמיה ובתי הספר לכדורגל. אני יכול לומר בלב שלם, שהיום הכדורגל הכרמיאלי, מהבוגרים ועד לילדי הגן נמצא בדרך הנכונה ביותר מכל הבחינות״.

– עד כמה היה מאתגר לבצע את העברת פעילות הכדורגל של עמותת פרחי כרמיאל אליכם? בכל זאת מדובר בעמותה שהיא מותג ופעלה יותר מ-30 שנה בכרמיאל.

עומרי דרור עם ראש העיר משה קונינסקי. צילום ארכיון
עומרי דרור עם ראש העיר משה קונינסקי. צילום ארכיון

עומרי דרור: ״התהליך עבר בצורה החלקה ביותר שאפשר, בהתחשב כמובן בתקופה המאוד מאתגרת והמלאה בסימני שאלה בגלל משבר הקורונה. גם אנחנו וגם הנהלת עמותת פרחי כרמיאל הגענו להבנות לגבי השאלה מה באמת טוב לילדים בעיר, ולאחר שראינו שהחזון של ראש העיר משה קונינסקי מתחבר היטב לתוכניות המקצועיות העתידיות שלנו, נפגשנו איתו וקיבלנו ממנו את ברכת הדרך, והכל באווירה חיובית וטובה. בשום שלב במשא ומתן בינינו לא היה לחץ מצד גורמים כלשהם לזרז, לקדם או להכריע בהחלטות, הכל נעשה בהסכמה מלאה מכל הצדדים ומכל הבחינות״.

״בסוף היום״ הוא מוסיף, ״אתה לוקח על עצמך פרויקט מסויים עם כמות ילדים מסויימת, שהיה במגמת ירידה בעקבות הקורונה והמצב הכללי בארץ – ואתה לא יודע איך זה ייראה בעוד חודש או חצי שנה. בסופו של דבר אתה סומך על הצוות שלך שיידע לקחת את הפרויקט וירים אותו לגבהים שהיו בעבר. אומנם עוד לא הגענו למספר השיא של הילדים בבתי הספר לפני הקורונה, אבל אנחנו מתקרבים למטרה הזו בעקביות״.

– אתם עכשיו מונופול בעצם בכל מה שקשור לבתי ספר לכדורגל?

״אנחנו ממש לא מתנהלים כמו מונופול, להפך! אנחנו נותנים מענה לכל הילדים בכל הגילים ושומרים על רמת המחירים כפי שהייתה בעת התחרות בין בתי הספר השונים. המחירים בבית הספר לכדורגל לא השתנו לעומת שנים קודמות. השנה אפילו באנו לקראת הילדים והורדנו את המחירים ברישום המוקדם לשלוחות ברבין, באיריסים, מוריה, הרעות, בי״ס עתיד ואופק. בעקבות האיחוד יכולים היום ילדי כרמיאל להשתמש בכל מתקני הספורט שיש לעיר להציע לפי הצורך: איצטדיון עירוני, מגרש האימונים וכל המגרשים הסינתטיים. עוד חידוש שהחל השנה, בעקבות האיחוד ועקב מספרם הרב של הילדים המוכשרים פתחנו שתי קבוצות של ילדים ג׳ וילדים ב׳. כמובן שהפירמידה מתחילה מהילדים הצעירים ובעתיד אנחנו מצפים שמספר השחקנים שמתאימים לליגות ילך ויגדל גם בקבוצות הבוגרות יותר״.

עומרי דרור ופרויקט קבוצה לבעלי צרכים מיוחדים
בפרויקט הקמת קבוצת כדורגל לבעלי צרכים מיוחדים

– אנחנו שומעים מאז ומתמיד הבטחות על קידום הכדורגל בכרמיאל, עד היום זה לא ממש קרה. למה שנאמין שזה יהיה שונה הפעם?

״הפעם באמת כבר רואים תוצאות בשטח, למרות שאנחנו רק שנה שניה בתחום הזה. כל קבוצות הנערים והילדים שלנו התקדמו בצורה נפלאה, חלק מהקבוצות משחקות בצמרת של הליגות הבכירות בארץ וכבר יצרו תקדים שלא היה כמותו בכרמיאל. כל המחלקות במועדון פועלות בפירמידה מקצועית, כאשר יש מנהלים מקצועיים האמונים על המאמנים בכל שכבה. גם ההתנהלות שלנו שקופה הרבה יותר, אנחנו מצלמים את משחקי הקבוצות הצעירות בווידיאו – למטרות מקצועיות וגם כדי לשתף את הילדים וההורים. אני מאמין ומקווה שבעוד כמה שנים נגיע עם כל קבוצות המועדון התחרותיות: הבוגרים, הנוער, נערים א׳ ונערים ב׳ לליגה השניה בארץ. זו השאיפה שלנו״.

כתבה מעניינת:

איתי מגל מדיה הפועל עירוני כרמיאל

אחרי השוער: גם חלוץ קריית ים חתם בכרמיאל

שתפו מאת גיל דובריש הליגה בפתח ובהפועל עירוני כרמיאל ממשיכים להתחזק – עם רכש נוסף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *