Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1638450778:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47882
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ל׳ מכרמיאל במצוקה כלכלית ונפשית
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => קהילה וחברה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מצוקה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% ל׳ מכרמיאל במצוקה כלכלית ונפשית
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ל׳ שאיבדה לאחרונה את אימה שאיתה התגוררה בגלל מחלת סרטן, נקלעה לחובות כספיים ולמשבר נפשי, מתמודדת לבדה עם האתגרים וזועקת לעזרה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 46
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 514
        )

)
חרב עליה עולמה נקלעה לחובות ואיבדה את אימה צילום זהר הצפון
ל׳ מכרמיאל. צילום: זהר הצפון

ל׳ מכרמיאל במצוקה כלכלית ונפשית

שתפו

ל׳ שאיבדה לאחרונה את אימה שאיתה התגוררה בגלל מחלת סרטן, נקלעה לחובות כספיים ולמשבר נפשי, מתמודדת לבדה עם האתגרים וזועקת לעזרה

מאת גיל דובריש

ל׳ (השם המלא שמור במערכת) בת ה-29 מכרמיאל מתגוררת לבדה אחרי שאימה נפטרה לאחרונה מסרטן, שקועה בחובות ומשבר נפשי וזועקת לעזרה.
ביקרנו בביתה של ל׳ באחת השכונות הוותיקות בעיר, התרשמנו מהנקיון והסדר במקום, אבל גם מהצניעות הרבה שהדירה משרה, במיוחד בגלל הרהיטים הפשוטים והישנים, המרצפות של פעם והמראה הכללי.

ל׳ נולדה בארצות הברית, כשהייתה ילדה עלתה ארצה עם הוריה. המשפחה התגוררה במקומות שונים בארץ עד שהגיעה לכרמיאל לפני כעשר שנים. אביה נפטר לפני עשור בערך ול׳ המשיכה להתגורר עם אימה. בשנה האחרונה התמודדה האם עם מחלת הסרטן, מצבה הלך והידרדר, היא אושפזה וטופלה בהוספיס בנשר. לפני כחודשיים הלכה לעולמה.

ל׳ נותרה שקועה בחובות בגובה כמה עשרות אלפי שקלים, בעקבות הלוואות שנטלה כדי לממן את מחייתה ואת ההוצאות הרבות שנבעו מהטיפולים הרפואיים שעברה אימה. ״בשנה האחרונה היה חסר כסף בבית, אמא שלי לא עבדה בגלל המחלה ולוויתי כספים מהבנק. גם לא לימדו אותי להתנהל כלכלית בצורה נכונה עם כרטיסי אשראי״, היא מספרת.

כיום היא נאלצת לממן מכיסה ולבדה את דמי השכירות, את המיסים ואת החזרי ההלוואות. בחודשים האחרונים היא מתפרנסת מעבודה במשק בית ובניקיון – והמשכורת אינה מספיקה. ״אני מרוויחה שכר מינימום, אבל בגלל בעיות רפואיות שאני מתמודדת איתן, יש ימים שלמים שאני לא מצליחה להגיע לעבודה, לכן השכר בסוף החודש נמוך מאוד, בסביבות 3000 ש״ח, סכום שלא מספיק להוצאות המחייה שלי״ מספרת ל׳. ״נכנסתי למינוס בבנק, אני לא מצליחה לעמוד בהחזרי ההלוואות בכל חודש וגם לקנות אוכל עבור עצמי״.

ל׳ אומרת כי אחרי מותה של אימה, הבנק הלך לקראתה ומחק חובות עבר שהיו על שמה של האם, אבל היא עדיין נאלצת להתמודד עם החזר של כמה הלוואות בגובה אלפי שקלים כל אחת. להערכתה, מדובר בסדר גודל מצטבר של כ-30,000 שקלים. היא מציגה דפי חשבון שבהם פרטי הלוואות שנטלה.

ל׳ מודה כי היא לא ממש מודעת לזכויותיה, למשל, היא פנתה אל מינהל הרווחה רק לאחרונה – ונקבעה לה פגישה עם עובדת סוציאלית בשבוע הקרוב: ״אחרי שאמא שלי נפטרה לקח לי הרבה זמן להתאושש, הייתי צריכה זמן עם עצמי. רק עכשיו פניתי לרווחה, מקווה שיעזרו לי״. גם לעמותות סיוע הפניתי אותה בעצמי, כי לא ידעה כיצד לאתר אותן בכוחות עצמה.

ל׳ סובלת מדיכאון ממושך, לדבריה ״בגלל הרבה דברים, אני סובלת מחרדתיות והפרעות הסתגלות. מותה של אמא בטח לא עזר לשיפור המצב הנפשי שלי, אני מטופלת אצל פסיכיאטרית ונוטלת טיפול תרופתי נוגד דיכאון וחרדה״ היא עוצרת ומזילה דמעה. ״אין לי חברים כאן בכרמיאל, אני לא ממש מכירה אנשים. לא יוצאת, רק בית-עבודה, בית-עבודה״.

כשאני שואל אותה לאיזו עזרה היא זקוקה במיוחד, היא אומרת במבוכה: ״סיוע כספי עזרה בתשלום ההחזרים של ההלוואות ותמיכה נפשית ככל האפשר״.
לפניות בנושא עזרה, מוזמנים ליצור קשר איתנו ואנו נעביר את פרטיכם אל ל׳. המספר שלנו 052-3294470

מעיריית כרמיאל נמסר: ״תודה על פנייתך, אך לצערנו, כידוע לך, לא יהיה ביכולתה של העירייה לבדוק סיוע כלשהו לנוכח העובדה שהצעירה לא פנתה כלל לרווחה. במידה והצעירה, תפנה לרווחה בבקשת סיוע, המקרה ייבדק לגופו של עניין״.

 

לזהר הצפון אין כל קשר או אחריות משפטית לנושא, האחריות על העברת תרומות כספיות ואחרות ועל השימוש שייעשה בהן מוטלת במלואה על התורמים בלבד.

 

ל׳ מכרמיאל מצוקה נפשית וכלכלית צילום זהר הצפון
ל׳. צילום זהר הצפון

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *