Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1464773946:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעין בוחנת / אבי שמחון
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ביביטורס
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ביביטורס
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 973
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11329
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/ביבי.jpg
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ביביטורס
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מביביטורס ועד לאבי גבאי

שתפו

פרשת ביביטורס

אני קורא על פרשת ביביטורס וזה מעורר בי בחילה. הזוג נתניהו מוצא דרך להגיע לכל אותן פינות חמד בעולם, כמו הריוויירה הצרפתית, או ונציה, באמתלה של המסביר הלאומי על חשבון הבונדס. די למלונות הפאר, די לחיים הטובים (בקבוק יין ב-900 יורו) ושרה נתניהו שחייבת להידחף לכל טיסה. קצת צניעות לא תזיק לכם, תלמדו ממנחם בגין ויצחק שמיר שהיו מנהיגים צנועים. הנהנתנות שלכם הגם שהיא כנראה כשרה מבחינה חוקית, היא מסריחה ומעוררת סלידה. בגלל סוג כזה של נהנתנות ראוותנית, מרי אנטואנט מלכת צרפת הגיעה אל הגרדום.

עוד אני כותב את הטור הזה ובחדשות יש ידיעות על המלצה להעמיד לדין את שרה נתניהו בגין אי סדרים באחזקת בית ראש הממשלה. אני לא מופתע, לפני שנתיים כתבתי כאן טור, בו הצעתי לנתניהו לבחור או להיות ראש ממשלה ולהתגרש משרה, או להישאר עם שרה ולא להיות ראש ממשלה, שהרי שרה היא כאבן ריחיים על צווארו וצווארנו. קיבלתי המון ביקורות, מה פתאום אני מתערב בחייו האישיים של ראש הממשלה. והנה זה עולה לכותרות חדשות לבקרים, פעם זה התעמרות לכאורה בעובדים ופעם זה נהנתנות וקמצנות לפי הסיפורים. לדעתי זה היה רק עניין של זמן, עד שהיא תביא חורבן על בעלה. והנה כנראה זה קורה.

 

התפטרותו של אבי גבאי

אבי גבאי התפטר מהממשלה, הוא נימק את התפטרותו בפיטוריו של יעלון שר הביטחון, יעלון. לדברי גבאי היה שר אחראי ושקול. אבי גבאי אינו פוליטיקאי, הוא בא מהגזר העסקי, כחלון ראה בו איש ביצוע ומינה אותו לשר. מה שמכונה שר מקצועי. הייתי שמח שכך היו נבחרים כל שרי הממשלה. לשר האוצר הייתי בוחר באיש כלכלה, לשר הבריאות הייתי בוחר באיש ממערכת הבריאות שמכיר אותה לפנים ולפנים ולשר החינוך הייתי בוחר איש חינוך מובהק. ממשלה של אנשי מקצוע היית תורמת לחברה ומשפרת את איכות החיים שלנו.

אבל אם נחזור להתפטרות של אבי גבאי, אני רק יכול לברך על המעשה האמיץ. לא רבים מוותרים על עמדת כוח של שר והולכים אל תהום הנשייה, ועוד לעשות את המעשה מסיבות אידיאולוגיות, ישר כוח לגבאי, הלוואי ופוליטיקאים ינהגו כמוהו. אברהם לינקולן נשיאה הנערץ של ארה”ב אמר פעם על פוליטיקאים ראויים – אנשים שעשו לביתם, צריכים לבוא לפוליטיקה כדי לתרום מניסיונם לחברה, אחרי כמה שנים של עשייה פוליטית, הם חוזרים למדינתם. אצלנו ראשי ערים מכהנים 20 ו-30 שנה וראש ממשלה מכהן כבר עשור, זה מתכון לסיאוב ושחיתות.

פשיזם מתהווה, האמנם?

בעקבות מינוי ליברמן, שומעים זעקות של הקוזק הנגזל, אהוד ברק, מדבר על חשש מפשיזם, האלוף במיל’ עמירם לוין מדבר על פשיזם הלכה למעשה, בשמאל מגדפים ומקללים. אני לא קונה את האמירות הללו, הן נאמרו גם כשבגין נבחר להיות ראש ממשלה, אך בסופו של דבר היה זה בגין שהביא את השלום עם הגדולה שבמדינות ערב. אני לא רואה מצב במדינה של העם היהודי, תקום ממשלה פשיסטית. בלבי יש דאגה מממשלת ימין, ממשלה שנתונה ללחצים של המתנחלים, אבל פשיזם לא יקום ולא יהיה במקומותינו.

 

אלטרנטיבה לליכוד

אם הממשלה הזו תחתור לשלום ואפילו רחמנה לצלן, תשיג את השלום, אזי יש סיכוי שביבי ישלוט עד סוף ימיו. אבל אם לא יעשה דבר בעניין השלום, אני מניח שהליכוד יפסיד את השלטון. בכנסת ומחוצה לה מתאספים אנשים איכותיים, שדרכם אינה דרכו של גוש הימין הקיצוני. אני מדבר על ציפי לבני, על יאיר לפיד, על בוגי יעלון, משה כחלון, בוז’י הרצוג ופרופ’ זליכה. כול אלה מדברים על היפרדות מהפלסטינאים. אחרת זו תהיה מדינה דו-לאומית. רוב העם, לא מעוניין במדינה דו-לאומית, רוב העם רוצה במדינה בעלת רוב יהודי וצביון יהודי מוצק. אם לא יעשה דבר בעניין הזה, העם יבעט את ביבי ולא רק בגלל זאת, אני שומע צעירים בשנות העשרים פלוס, צעירים משכילים שלא מצליחים לרכוש בית. צעירים שחוזרים לגור אצל ההורים. הם יעשו את המהפך הבא, אם הממשלה הזו לא תפעל להשגת שלום והורדת יוקר המחיה. בנימין נתניהו – לא לעולם חוסן.
שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *