Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1446642881:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11286
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => דו-קיום
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - דו-קיום בין יהודים וערבים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מה הקשר בין בניית רחפנים לדו-קיום בין יהודים וערבים?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2035
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/11/סיום-משותף-של-הפרויקט.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - דו-קיום בין יהודים וערבים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מה הקשר בין בניית רחפנים לדו-קיום בין יהודים וערבים?
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => דו-קיום
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מה הקשר בין בניית רחפנים לדו-קיום בין יהודים וערבים?

שתפו

תלמידים מביה”ס אורט פסגות השתתפו ביחד עם תלמידים ערבים בפרוייקט מיוחד במרכז מונה במג’ד אל כרום

 

מערכת זהר הצפון

בתוך המציאות אותה חווים האזרחים בישראל, יש מי שמנסה להוכיח שאפילו עכשיו אפשר גם אחרת. תלמידים הבית הספר אורט פסגות השתתפו בפרויקט שנמשך יומיים במרכז מונה – חלל לשינוי בכפר מג’ד אל כרום.

מאיר אמסלם, מורה לאלקטרוניקה בבית הספר מספר: “לאור המצב הביטחוני נתקלתי בקשיים בגיוס שני תלמידים להשתתפות בפרויקט, ההורים לא אישרו שילדיהם יקחו חלק זאת בגלל המיקום בכפר הערבי השכן.  לא רציתי  לוותר, המשכתי בניסיון לגייס תלמידים, הפעלתי את מאמצי השכנוע מול הוריהם ומתן הסבר על האבטחה במקום והבטחתי שאהיה צמוד אליהם כל העת. לבסוף הצלחתי לגייס למשימה את התלמידים מכיתתי”. המשימה שעמדה בפני התלמידים הייתה לבנות רחפני טיסה בזמן מוקצב , מיום חמישי בשעה 17:00 עד יום שישי בשעה 14:00, כולל עבודה במהלך הלילה. הפרויקט נערך בשיתוף תלמידים מהמגזר הערבי וסטודנטים להנדסה מכל הצפון.

אמסלם: “הרעיון שלנו היה בתחום האומנות “MOONA ART”, ליצור שובל של גווני אור בשמיים הנראים בחושך, שייווצרו ע”י שינוי הפולס בדרייברים וכך ניצור כיתוב בשלל גוונים מרהיבים ע”פ הדרישה. הבעיות היו רבות ואיתגרו אותנו במהלך כל התחרות, אבל העבודה המשותפת, החוויה שלעמוד באתגר המשותף הניעה אותנו. רצינו לעשות טכנולוגיה ביחד, ללא הבדל דת ולאום ותוך כדי כך לקיים שיח אמיתי ופתוח עם שכנינו”.

קטיה לומוב, אחת התלמידות שהשתתפה בפרויקט חזרה נרגשת מאוד ושיתפה את מנהלת בית הספר חגית לוי, בחוויה שעברה. “הגעתי לכפר הערבי מג’ד אלכרום עם המון חששות, המצב במדינה לא בטוח ומאוד מתוח”, סיפרה קטיה. “לאחר שכנוע של מאיר, המחנך שלי, החלטתי לתת לעצמי את ההזדמנות שניתנה לי לחוות דברים שבחיים לא חוויתי. כשהגענו למבנה של התחרות חששתי מאוד. חייבת לציין כי לפני המפגש היו לי סטיגמות על ערבים ודעות לא ממש מחמיאות”.

“התחלנו לבנות את הרחפן עם המחנך שלי ועם עוד סטודנטים ערבים ויהודים, עם הזמן שכחתי מהחששות שלי, הרגשתי נוח עם השותפים הערבים. התלבטנו יחד, חשבנו כצוות וכל המחסומים נפתחו. בשעה 9 וחצי בערב הלכנו לאכול ארוחת ערב משותפת. מאוד נהניתי איתם. ראיתי בהם בני אדם, לא אויבים, לא אנשים שצריך לחשוש מהם. תלמידים, בני אדם כמוני. למחרת הגעתי להיפרד מהם ,הרגשתי שאני מסתכלת עליהם במבט שונה. הנה, אפשר לעשות דו-קיום, אפשר למצוא מכנה משותף. הבנתי גם שברמה הלאומית כדאי שנבין שהם פה ואנחנו חיים בשכנות ולכן חשוב למצוא פתרון, למצוא נקודות משותפות, לפעול בשיתוף פעולה ולהניח את הפחד והשנאה בצד… אני מודה על החוויה שעברתי, זה שינה לי את נקודת המבט – שכולם הם בני אדם”.

הפרויקט, שפועל זו השנה השנייה, התאפשר הודות לתמיכה הכספית ולשיתוף הפעולה בין עיריית כרמיאל לאורט פסגות.

כתבה מעניינת:

מלגות סטודנט – איך ניתן להקל בתשלום עבור לימודים לתואר?

שתפומערכת פורטל זהר.נט לא קל להיות סטודנטים בישראל, רבים מהם צעירים שמתחילים את דרכם העצמאית, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *