מסע לקוח צילום יח״צ
מסע לקוח. צילום: יח״צ

מה יגרום ללקוחות שלכם לחזור דווקא אליכם?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

היום זה כבר ידוע לכולם, שירות לקוחות זה כבר לא רק לענות לשיחה כשהלקוח מתקשר לבית העסק ויש נציג שנותן לו מענה בזמן אמת (או שחוזר אליו בתוך זמן מה), זה כבר לא רק להיכנס לחנות בגדים והמוכר שואל "צריכים עזרה?" היום הלקוחות שלנו מצפים מאתנו, בעלי העסקים לחוויה טובה לאורך כל הדרך. במילים אחרות אנחנו בעלי העסקים שרוצים לשמור על לקוחותינו הקיימים ולמשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים חייבים לדאוג שהם יקבלו מסע לקוח איכותי ונעים עוד לפני שביצעו רכישה, לאורך השהות שלהם בחנות ומעמד הקנייה וגם לאחר מכן כשהם עוזבים את החנות וממשיכים לדרכם.

שנים שאנחנו שומעים משפטים כמו: "חוויית לקוח", "ידידותי למשתמש" ועוד הרבה משפטים שלמעשה מעבירים את המסר שבית העסק, האתר האינטרנטי או כל מקום אחר שביקרנו בו סיפק לנו אווירה נעימה.  זה לא מפתיע כלל בעלי עסקים וותיקים שמבינים את המונח של "לקוחות חוזרים" או פרסום מפה לאוזן. הכי היום אפשר לומר "פה לאוזן" זה לא רק קרובי המשפחה והחברים, היום זה הרבה יותר רחב, אלו הרשתות החברתיות, אלו הביקורות שמופיעות באתרי אינטרנט, אלו הבלוגרים הממליצים (או הלא ממליצים) ועוד רבים אחרים. למעשה היום החשיפה היא כל כך רחבה ולכן חשוב להשקיע במסע של הלקוח על מנת שהוא יצא מרוצה כך הוא ימליץ על המוצר שלנו או על השירות שאנחנו מספקים לחברים הקרובים וגם ברשתות החברתיות השונות.

איך בונים מסע טוב ללקוח?

כדי לבנות מסע לקוח טוב צריך בראש ובראשונה לעשות סקר מעמיק ולמקד את קהל הלקוחות שלכם. למשל בעל לחנות מוצרי תינוקות צריך להגדיר במדויק למי הוא פונה, מי הם הלקוחות שלו ולמקד אותו ככל הניתן. כשיש את כל המידע על הלקוחות, יולדות, נשים בהריון, זוגות בשלב תכנון משפחה וכן הלאה ניתן לפנות לקהל הלקוחות בצורה מדויקת ביותר.

אחרי שהגדרנו את קהל הלקוחות של העסק, אנחנו כבעלי העסק צריכים לשים על עצמנו את 'כובע הלקוח' ולא המוכר. אנחנו צריכים לחשוב כמו הלקוח, להתלונן כמו הלקוח, להעלות את השאלות והבעיות של הלקוחות שלנו וכן הלאה. כך אנחנו נוכל כבעלי העסק להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר ולהתאים להם את המוצרים שהם צריכים בדיוק.

מהי הטעות הנפוצה של בעלי עסקים?

כשבעלי עסקים רואים עליה בהכנסות, שקהל הלקוחות שלהם גדל ושהעסק מתגלגל בהצלחה הם פשוט שומרים על מה שהם עושים לאורך שנים ולאחר זמן מה הם לא מבינים לאן הלך הקסם. אנחנו כאן כדי להגיד, אין דר כזה קסם ובעלי עסקים צריכים תמיד לשפר את החוויה ללקוחותיהם, לשמור על הדברים הטובים שהם עושים ולתקן ולהתאים את הנקודות החלשות יותר שאולי המתחרים כבר הצליחו לפתור. מסע לקוח הוא הדבר החשוב ביותר עבור הלקוחות שלנו וכשהם עוברים מסע טוב שנעים להם, הם תמיד יחזרו אליכם.

(תוכן מקודם)

***LinkPower.co.il

כתבה מעניינת:

שיווק באינסטגרם.צילום יח״צ: Link Power

אין מצב לוותר על זה: שיווק באינסטגרם

שתפומערכת פורטל זהר.נט בהתחלה הייתה לנו פייסבוק, וכל נושא השיווק הדיגיטלי עוד היה בחיתולים. ואז …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.