בית / משפחה פלוס / בריאות וכושר / מה כדאי לנשנש בין ארוחות? 
תזונה בריאות חברת הרבלייף. צילום - שאטרסטוק 2018

מה כדאי לנשנש בין ארוחות? 

קבלו 10 רעיונות לארוחת ביניים בריאה שתשמר את האיזון התזונתי שלנו

מערכת זהר הצפון

ארוחת ביניים הינה ארוחה קלה הנאכלת בנוסף לארוחות המלאות. לרוב אוכלים אותה בשעות שבין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים (ארוחת עשר או בוהריים), או בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב (צוערב), או לאחר ארוחת הערב, כארוחה האחרונה של היום (ארוחת לילה).

כולנו מכירים את התחושה הזו למשהו מתוק או מלוח במהלך היום. אם נלמד לאכול ארוחות ביניים בצורה נכונה נוכל להפיק מכך לא מעט תועלת.

סוזן באוורמן, תזונאית קלינית ומנהלת הדרכה בחברת הרבלייף נוטרישן, אומרת כי ״לארוחות הביניים יש חשיבות רבה בתזונה היומיומית. אכילה נכונה בין הארוחות מבטיחה לגוף אספקה מאוזנת של אבות המזון ומונעת תחושת רעב בין הארוחות, כך היא מסייעת להימנע מאכילה לא מבוקרת של מזונות עתירי קלוריות״.

אז מה מומלץ לאכול כארוחת ביניים שלא יזיק לגזרה ולבריאות בצורה הטובה ביותר?

מומחי התזונה של חברת הרבלייף מעניקים 10 אופציות לארוחות ביניים מאוזנות ובריאות:   

אגוזים וגרעיניםתערובת אגוזים מעולה בהפגת תחושת הרעב. מומלץ ביותר, לבחור אגוזים ללא תוספת סוכר או מלח, כך שארוחת הביניים תהיה בריאה ולא תזיק לגזרה. גם גרעיני דלעת הם אופציה מעולה, הם לא רק טעימים מאוד, אלא גם עשירים בחלבון: 20 גרם ל-100 גרם גרעינים.

שייקמאפשר לשלב במשקה אחד מספר מוצרי מזון בריאים. כמו: שייק פירות (למילוי המצברים כדאי להוסיף בננה) וכן תוספת של ירקות (בדרך כלל גזר, מלפפון וסלרי).

תפוח עץ אפויתחליף נהדר לקינוח. מומלץ תפוח בגודל בינוני (כ-100 גרם) עם כפית דבש במרכז. זהו  חטיף דל קלוריות למקרה שמתחשק משהו מתוק.

חטיף אנרגיה מועשר בחלבון – לחטיף אנרגיה מועשר בחלבון ומצופה שוקולד יש יתרון משמעותי על פני כל ממתק אחר.  החטיפים מספקים לגוף מנת חלבון (חטיף אחד מכיל כ-10 גרם) ופחמימות בריאות המעניקות אנרגיה. ניתן להשיג חטיפי חלבון בטעמים שונים, כמו: שוקולד בוטנים, וניל שקדים ולימון.

סלט פירותבמידה  ומתחשק משהו מתוק, כדאי להכין סלט פירות. זוהי דרך טובה ויעילה לקבל מנת ויטמינים על הדרך. יש להקפיד על גודל מנה סבירפירות מכילים לא מעט סוכר.

שיבולת שועלהמבושלת על בסיס חלב דל שומן או מים טובה לא רק לארוחת בוקר, אלא גם כארוחת ביניים. זוהי מנה דלת קלוריות אשר מעבירה את תחושת הרעב במהירות ועוזרת לא להפריז באכילה בארוחה העיקרית הבאה.

יוגורט טבעיבחרו ביוגורט טבעי ללא תוספות. כדי שהטעם לא יהיה תפל, הוסיפו דבש, חתיכות פרי או פירות יער.

סלט מלפפוניםאופציה נוספת לארוחת ביניים קלה ומרעננת היא סלט ירקות. בחרו מלפפונים  ירק זה מורכב מ-90% מים, כך שלא תפגעו בגזרה. ניתן להוסיף למלפפונים עלי חסה ועשבי תיבול ולזלף שמן זית.

גבינה לבנהגבינה לבנה, ריקוטה או גבינת טבורוג ישמשו כארוחת ביניים מושלמת. העדיפו גבינה לבנה דלת שומן והוסיפו לה דבש, פירות או פירות יער אם מתחשק לכם מתוק. לחילופין, אם מתחשק לכם מלוח, תוכלו לתבל את הגבינה בתבלינים כמו זעתר, אורגנו או בזיליקום.

כריך סלמון ולחם עם דגנים מלאיםכארוחה קלה, ניתן להכין כריך. מומלץ לבחור בלחם מקמח מלא המכיל מרכיבים בריאים רבים. עלי חסה, עגבנייה ומלפפון חתוכים, וכן נתחי סלמון העשיר בחומצות שומן אומגה – 3 ישמשו תוספות מצוינות לטוסטים.

בתיאבון!

לכתבות נוספות בנושא בריאות ליחצו כאן>>>

שתפו

כתבה מעניינת:

אישה יושבת מים בריכה קיץ 2019-07 צילום אילוסטרציה: יח״צ

אוהבים ים או בריכה? יופי, אבל כדאי שתשמרו על עצמכם

אוהבים לבלות בים ובבריכה? שהות ממושכת במים גורמת ליובש בעור, כיצד תשמרו על העור והשיער מפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable