Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1467284360:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 14497
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון - מועצת ההורים: העירייה לא “סופרת” אותנו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => הנהגת ההורים התכנסה על מנת לדון בנקיטת צעדים על רקע מה שמכנים שם “התעלמות” של מינהל החינוך מפניותיהם וחוסר מוחלט של שיתוף פעולה בין הצדדים. העירייה בתגובה: “צר לנו שוועד ההורים העירוני בחר להתנהג באופן כוחני ואגרסיבי”
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => מועצת ההורים
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מועצת ההורים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מועצת ההורים: העירייה לא “סופרת” אותנו
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הנהגת ההורים התכנסה על מנת לדון בנקיטת צעדים על רקע מה שמכנים שם “התעלמות” של מינהל החינוך מפניותיהם וחוסר מוחלט של שיתוף פעולה בין הצדדים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 64
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3523
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/06/עדי-אלדר-מנחם-שיכל.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 243
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - מועצת ההורים: העירייה לא “סופרת” אותנו
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הנהגת ההורים התכנסה על מנת לדון בנקיטת צעדים על רקע מה שמכנים שם “התעלמות” של מינהל החינוך מפניותיהם וחוסר מוחלט של שיתוף פעולה בין הצדדים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מועצת ההורים
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => חדשות זהר הצפון - מועצת ההורים: העירייה לא “סופרת” אותנו
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => הנהגת ההורים התכנסה על מנת לדון בנקיטת צעדים על רקע מה שמכנים שם “התעלמות” של מינהל החינוך מפניותיהם וחוסר מוחלט של שיתוף פעולה בין הצדדים. העירייה בתגובה: “צר לנו שוועד ההורים העירוני בחר להתנהג באופן כוחני ואגרסיבי”
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
ראש מינהל החינוךך מנחם שיכל. צילום ארכיון

מועצת ההורים: העירייה לא “סופרת” אותנו

שתפו

הנהגת ההורים התכנסה על מנת לדון בנקיטת צעדים על רקע מה שמכנים שם “התעלמות” של מינהל החינוך מפניותיהם וחוסר מוחלט של שיתוף פעולה בין הצדדים. העירייה בתגובה: “צר לנו שוועד ההורים העירוני בחר להתנהג באופן כוחני ואגרסיבי”

מאת גיל דובריש

מועצת ההורים העירונית התכנסה בשבוע שעבר לישיבת חירום כדי לדון בצעדים שיש לנקוט לקראת שנת הלימודים הבאה, וזאת בתגובה ל”התעלמות המתמשכת של מינהל החינוך בעיריית כרמיאל”, כטענת חברי המועצה.
לדברי חברי הנהגת ההורים בראשותו של ירון מישורי, מינהל החינוך בעירייה מתעלם באופן עקבי מתחילת שנת הלימודים ועד עתה, מפניותיהם בכל הקשור לליקויים בבתי הספר ובגני הילדים וכן בנושאים עקרוניים כגון הוזלת עלויות ביטוח תאונות אישיות וסבסוד סל תרבות לגני טרום חובה. כמו כן טוענים ההורים כי מינהל החינוך אינו משתף עימם פעולה ואינו מעדכן אותם לגבי התקדמות הטיפול בבעיות השונות.
“בתחילת השנה נפגשנו עם ראש העיר עדי אלדר לפגישת תיאום ציפיות והעלאת מספר נושאים לטיפול וסוכם כי ננהל פגישות עבודה עם מינהל החינוך”, אומרים בוועד ההורים המרכזי. “במהלך השנה קיימנו מספר פגישות עם המינהל אבל לצערנו רוב הבעיות שהעלינו לא טופלו. מדובר בבעיות מתמשכות אשר הוצפו כבר מתחילת השנה וחלקן מהוות סכנה בטיחותית ומסכנות ביום יום את ילדינו ולצערנו עד היום לא זכו לטיפול או מענה”.
בתחילת חודש יוני, שלחו חברי מועצת ההורים מכתב חריף לראש העיר עדי אלדר ולראש מינהל החינוך מנחם שיכל, בו מתחו ביקורת על הסחבת המתמשכת וההתעלמות מפניותיהם: “אנו לא מקבלים דיווח שוטף מהנעשה, המידע מגיע אלינו משמועות או משאלות שאנו שואלים כאשר המידע היה אמור להתקבל בדחיפה ומרצון טוב וכנה לשתף”, כתבו במכתב.
ההורים תקפו את העירייה במכתבם וציינו כי “בביקורים שנערכים ממשרד החינוך או מכל גוף חיצוני, אתם מראים ומתהדרים בבתי הספר והגנים החדשים, האמת בשטח היא שונה לגמרי. לפני מספר שבועות ביקרה בעיר מנהלת המחוז וביצעה סיור בעיר, מדוע לא הוזמן יו”ר ההנהגה העירונית לסיור? האם זו מערכת החינוך שאתה והרשות כל כך מתהדרים ומתגאים בה? האם זה שיתוף הפעולה שעליו דברת בתחילת השנה ולאורך השנים בכלל? ההרגשה היא שלא ‘סופרים אותנו’, לא מתייחסים אלינו ברצינות, אנחנו רק מפריעים לכם. רוב ההבטחות הן מס שפתיים והדבר היחיד שאתם רוצים זה ‘שקט תעשייתי”.
בהנהגת ההורים העירונית מדגישים כי “ועדי ההורים בבתי הספר והגנים כבר אינם מאמינים שנזכה לקבל תשובות ופתרונות, הסחבת במרבית הנושאים בלתי נסבלת. דגלנו ואנו עדיין דוגלים בשיתוף פעולה, אך לצערנו אנו מרגישים שזה חד צדדי ובעירייה מעדיפים לעבוד לבד, למדר אותנו ולקבל החלטות בלעדינו, במקומות בהם אנו יכולים להיות מעורבים ואף לסייע”.
לאחר שגם מכתב הביקורת לא זכה להתייחסות התכנסה כאמור הנהגת ההורים על מנת לדון בצעדים הבאים. אחד הדוברים בישיבה ציין כי “בחלוף שבועיים מאז נשלח המכתב ההתייחסות היחידה שקיבלנו במייל הייתה 3 מילים ממנהל החינוך – ‘אין לדברים שחר’. פנינו שוב לראש העיר ובקשנו את התייחסותו למכתב, אך לצערנו עד כה לא קיבלנו שום התייחסות. זה רק מחזק את שהרגשנו קודם כי הרשות המקומית לא סופרת אותנו ההורים”.
למרות זאת מציינים במועצת ההורים כי עדיין לא הגיע הזמן להסיר את “הכפפות”, אך מצהירים כי אם המצב לא ישתנה באופן מיידי ודרישותיהם לא יכובדו ויטופלו בהתאם לסיכומים, יפנו ישירות אל הציבור באמצעות כלי התקשורת. “אנחנו מצפים מראש העיר, לקיים סיור עם נציגי הנהגת ההורים בגנים ובבתי ספר שאנחנו נבחר, נרשום את הנושאים הזקוקים לטיפול ולאחר מכן נשב ביחד ונסכים על סדרי העדיפויות וקבלת לוח זמנים מסודר ומאושר”, אומרים בהנהגה.
בתגובה נמסר ע”י העירייה: “צר לנו שועד ההורים העירוני בחר להתנהג באופן כוחני ואגרסיבי. דרך זו אינה בדיוק מוכיחה רצון לשיתוף פעולה. ראש העיר נוהג מזה שנים רבות לבקר בכל גני-החובה ובכל בתי-הספר, פוגש ילדים, תלמידים, מורים ומנהלים ומעורה היטב בנעשה בעולם החינוך ואכן הוא גאה – אפילו גאה מאוד – במערכת החינוך שלנו, ביוזמות והתוכניות החינוכיות, בפיתוח התשתיות ובכלל העשייה החינוכית – ערכית. קל מאוד ושטחי להתייחס לבעיות נקודתיות ובאמצעותן לראות לכאורה את פניה של מערכת החינוך. דרך אגב, “בקצה” המכתב מציין הכותב באותיות קטנות מספר נושאים שכן טופלו. יורשה לנו להביא לידיעתו שמינהל החינוך טיפל גם בנושאים נוספים כמו: כיתות “אסכולה”, תכנית “עזריאלי”, תכנית “נטע”, “חינוך לפסגות”, מלגות פיס לפר”ח וגופים נוספים , הזנה, תמיכה בצהרונים, (מלגות להורים), פסיכולוגיה חיובית, בתי-ספר מחוללי שינוי, בינוי מוסדות חינוך, עיר ללא אלימות, מחצית שלישית, מחוננים, כיתות גפן, מחשב לכל ילד, גן דיאלוגי, גן מחול, גן שיקומי, תכנית “עת הדעת”, תכניות הרווחה החינוכית: “אור” ו”מל”א כתות מב”ר, תל”מ, ועוד ועוד. וקצת נתונים: אחוזי הבגרות בכרמיאל עומדים על למעלה מ- 80% זכאות. כ-40 אחוז ממשתתפי פרוייקט עתידים בישראל, פרוייקט מצויינות לעתודה קדם צבאית, הם תלמידים מכרמיאל. אחוז הסטודנטים הגדול ביותר בצפון הינו מכרמיאל. אי אפשר להגיע להישגים כאלו ללא מערכת חינוך מצטיינת ומצוינת”.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *