בדיון רב משתתפים שכלל ראשי רשויות ונציגי גופים ומוסדות בצפון, הוצגה לפני הפקדה תוכנית הרכבת מכרמיאל שתעבור בחצור ותגיע עד קריית שמונה
מערכת פורטל זהר.נט
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה התכנסה היום (שני, 16.5) לדיון מכריע שבמסגרתו הוצגה לפני הפקדה התוכנית לפרויקט תחנת הרכבת של חצור הגלילית וקריית שמונה. בדיון רב משתתפים, שהתכנס באולם ספיר בחצור הגלילית, נטלו חלק נציגי רשויות ומוסדות מכל האזור – מכרמיאל ועד לקרית שמונה, בהם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות במרחב, נציגי חברת נתיבי ישראל אשר הכינה את תוכנית סלילת מתווה הרכבת בקו המזרחי, לשכת התכנון המחוזית, רשות הניקוז, קק"ל, שוחרי השמירה על הסביבה ועוד.
בפרויקט העצום יושקעו עשרות מיליארדי שקלים. קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה יהיה באורך 54 ק״מ, מתוכם מנהרות באורך כ-20 ק"מ בגלל הטופוגרפיה ההררית. כמו כן צפויה הקמת גשרים באורך מצטבר של יותר מ-5.5 ק"מ שיחברו את התחנות החדשות: קריית שמונה, חצור הגלילית, מרום הגליל (לבאי קבר הרשב"י) ועד לכרמיאל מזרח. בוועדה ציינו כי ייתכן ובעתיד המסילה תשרת גם רכבות משא, דבר שיאפשר פיתוח משמעותי של שדה התעופה במחניים.
כעת נשאלת השאלה: מתי התוכנית תצא לפועל. על הרכבת לכרמיאל דיברו מעל 20 שנה וביצעו במשך 5 שנים, הפרויקט בין כרמיאל לקריית שמונה מורכב וגדול הרבה יותר…