מערכת פורטל זהר.נט
התחרות בעולם קידום האתרים עצומה. כל מקדם אתרים מומלץ מוצא את עצמו מוצף בעבודה, מלא עד אפס מקום, ולעיתים אף לא יכול לקבל עוד אתרים לקידום. הסיבה? תחרות, לא רק בעולם הקידום, אלא כמובן בכל העולם של המסחר המקוון, החנויות המקוונות, והקניות און-ליין. בין אם בחנויות בינלאומיות, ובין אם בחנויות כאן בישראל. פינוקים, מוצרי משרד, הזמנת חופשות וכרטיסי טיסה, ואפילו קניות של מצרכים הביתה, הכול היום עושים אונליין, ולכל צריך מקדם אתרים.
לכן, אם מצאתם מקדם אתרים מומלץ שפנוי לעבוד איתכם, צאו לדרך מייד, בצעו את המחקר הדרוש, הכינו את הפרסומת הנכונה, ותתחילו לעבוד, כי כל רגע שאתם לא מקדמים את האתר שלכם, המתחרים שלכם, שכן מקדמים, מתקדמים, ואתם, איך אומרים, נשארים מאחור.
עובדים עם מקדם אתרים – מומלץ לפעול בשלבים הבאים:
- תיאום ציפיות – וודאו כי מקדם האתרים מסביר לכם מה הוא עומד לעשות בשבילכם, אם לא ברמה הטכנית, כי בכל זאת הז'רגון המקצועי וסודות המקצוע אינם רלוונטיים לכם, הרי שברמת התוצאות, בייחוד אם אתם מחפשים תוצאות מהירות כמו בקידום אתרים ממומן.
- בצעו מחקר משותף – מומלץ לתת כמה שיותר מידע למקדם האתר שלכם, כדי שיוכל לבנות פרופיל כמה שיותר מדויק למהלך הקידום שלכם. בשביל זה צריך להבין את השוק, לחקור את המתחרים, לחקור את האתרים שלהם, ולדעת בדיוק מול מי ומול מה אתם מתמודדים, כדי להיות טובים יותר, אפילו קצת יותר, מהמתחרים.
- הגדירו תקציב מול תוצאות – מהלך קידום הוא מוצר, וכל מוצר ניתן לבדיקה: האם אני מקבל את התוצאה שחיפשתי או לא. זוכרים את תיאום הציפיות, אז זה השלב של תיאום הציפיות לאחר מעשה. יש תקציב, יש הגדרת מטרה, ויש הבנה הדדית לאן נושבת הרוח במהלך הקידום הזה ביניכם לבין מקדם אתרים. מומלץ לקבוע תאריך של רוויזיה, ולעמוד בו, ממש כמו בכל תוכנית עסקית.
מה קידום אתרים איכותי יכול לעשות?
דבר ראשון חשוב להבין שכאשר עובדים עם חברה מקצועית לקידום אתרים מומלץ לבדוק איזה קידום הם עושים. Webinke לדוגמא יכולה להציע לכם קידום אורגני. הקידום האורגני הוא קידום איטי יותר, אך יציב יותר, ולרוב עולה פחות לעומת הקידום הממומן המומלץ למי שרוצה למכור עכשיו, הרבה, אבל מוכן לשלם על זה.
בקידום אתרים מומלץ לעבוד עם חברה כמו Webinke בכמה מישורים, בהתאם לתקציב ולמטרה. נכון, בסופו של דבר המטרה היא תמיד להגדיל את שורת הרווח, אבל יש אסטרטגיות שונות ומטרות שונות בדרך. הקידום האורגני נשען על תוכן, קישורים, פעילות ברשתות חברתיות, פורומים, בלוגים וכיו"ב. בשיחה עם מקדם אתרים מומלץ לשאול גם לגבי הקידום האורגני וגם לגבי הקידום הממומן, בכדי להחליט ביחד מה המהלך שישרת בצורה הטובה ביותר את המטרה שקבעתם.