Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1542786830:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => מי‭ ‬יהיה‭ ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬הבא‭?‬
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / קצת‭ ‬יותר‭ ‬משנה‭ ‬וחצי ‬לבחירות‭ ‬המקומיות‭ ‬ומתחת‭ ‬לפני‭ ‬השטח‭ ‬כבר‭ ‬מבעבעות‭ ‬המערבולות... ‬מי‭ ‬עשוי‭ ‬להתמודד‭ ‬ולמה‭ ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬שזו‭ ‬תהיה‭ ‬מערכת‭ ‬הבחירות‭ ‬הסוערת‭ ‬ביותר‭ ‬מאז‭ ‬סוף‭ ‬שנות‭ ‬השמונים?
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ‬ראש‭ ‬העיר‭
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ‬ראש‭ ‬העיר‭
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מי‭ ‬יהיה‭ ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬הבא‭?‬
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => קצת‭ ‬יותר‭ ‬משנה‭ ‬וחצי ‬לבחירות‭ ‬המקומיות‭ ‬ומתחת‭ ‬לפני‭ ‬השטח‭ ‬כבר‭ ‬מבעבעות‭ ‬המערבולות... ‬מי‭ ‬עשוי‭ ‬להתמודד‭ ‬ולמה‭ ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬שזו‭ ‬תהיה‭ ‬מערכת‭ ‬הבחירות‭ ‬הסוערת‭ ‬ביותר‭ ‬מאז‭ ‬סוף‭ ‬שנות‭ ‬השמונים?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 61
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1391
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/03/Screen-Shot-2017-03-30-at-8.07.53-PM.jpg
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => מי‭ ‬יהיה‭ ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬הבא‭?‬
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => קצת‭ ‬יותר‭ ‬משנה‭ ‬וחצי ‬לבחירות‭ ‬המקומיות‭ ‬ומתחת‭ ‬לפני‭ ‬השטח‭ ‬כבר‭ ‬מבעבעות‭ ‬המערבולות... ‬מי‭ ‬עשוי‭ ‬להתמודד‭ ‬ולמה‭ ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬שזו‭ ‬תהיה‭ ‬מערכת‭ ‬הבחירות‭ ‬הסוערת‭ ‬ביותר‭ ‬מאז‭ ‬סוף‭ ‬שנות‭ ‬השמונים?
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ‬ראש‭ ‬העיר‭
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => מי‭ ‬יהיה‭ ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬הבא‭?‬
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / קצת‭ ‬יותר‭ ‬משנה‭ ‬וחצי ‬לבחירות‭ ‬המקומיות‭ ‬ומתחת‭ ‬לפני‭ ‬השטח‭ ‬כבר‭ ‬מבעבעות‭ ‬המערבולות... ‬מי‭ ‬עשוי‭ ‬להתמודד‭ ‬ולמה‭ ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬שזו‭ ‬תהיה‭ ‬מערכת‭ ‬הבחירות‭ ‬הסוערת‭ ‬ביותר‭ ‬מאז‭ ‬סוף‭ ‬שנות‭ ‬השמונים?
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מי‭ ‬יהיה‭ ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬הבא‭?‬

שתפו

קצת‭ ‬יותר‭ ‬משנה‭ ‬וחצי ‬לבחירות‭ ‬המקומיות‭ ‬ומתחת‭ ‬לפני‭ ‬השטח‭ ‬כבר‭ ‬מבעבעות‭ ‬המערבולות… ‬מי‭ ‬עשוי‭ ‬להתמודד‭ ‬ולמה‭ ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬שזו‭ ‬תהיה‭ ‬מערכת‭ ‬הבחירות‭ ‬הסוערת‭ ‬ביותר‭ ‬מאז‭ ‬סוף‭ ‬שנות‭ ‬השמונים? 

מאת גיל דובריש

איך שהזמן עוברכ-19 חודשים נותרו עד לבחירות המקומיות שצפויים להתקיים לקראת סוף 2018. קצת יותר משנה וחצי, זה נשמע הרבה זמן, אבל מתחת לפני השטח, כבר מבעבעות המערבולותבעצם, הן לא הפסיקו לבעבע אף פעם, עוד מאז הבחירות הקודמות, לפני קצת יותר משלוש שנים. החלטנו לשרטט מפה מוקדמת של הבחירות ולנסות להיכנס ספקולטיבית בלבד, כמובן, לראשם של המועמדים האפשריים. אם נצא צודקים או לא, נדע רק אחרי הבחירות עצמן.

כפי שזה נראה כעת, הבחירות ב-2018 יהיו המורכבות והסוערות ביותר מאז 1989, כאשר עלה עדי אלדר לשלטון בפעם הראשונה, אחרי שגבר בסיבוב שני מותח ומרתק על עו״ד עמוס עוזני, שהיה נציג הליכוד. מערכות הבחירות הבאות, בשנים 1993, 1998 ו-2003, היו חדצדדיות והסתיימו עם שיעור תמיכה אסטרונומי באלדר, בסביבות 70%-80% מול נציגי הליכוד, אבי פלדמן ורמי אלוש. שני הקמפיינים האחרונים היו קשים יותר. ב-2008 התמודדה רינה גרינברג מול אלדר ובפעם הראשונה מזה זמן רב חזינו במערכת בחירות צמודה. דוהקרב הסתיים עם 57.7% מהקולות לאלדר, לעומת 42.3% לרינה, כשרשימתה זכתה במספר מנדטים גבוה יותר מרשימתו של ראש העיר. בשנת 2013, הצטרפה גרינברג לאלדר, שהתמודד מול משה קונינסקי. אלדר ניצח עם 61.4% מהקולות, לעומת 38.6% שקיבל משה קונינסקי.

ומה צפוי הפעם? אסייג ואומראי אפשר לדעת מה יקרה, אנחנו יודעים שהנבואה ניתנה לשוטים. כל מה שאנחנו יודעים ברגע זה, הוא בוודאי לא בבואה של התמונה שתהיה בעוד שנה ושמונה חודשים, כי הדברים דינמיים וצפויים להשתנות עוד פעמים רבות.בשורה התחתונה: אי אפשר באמת לחזות את העתיד, לכן מומלץ להתייחס לכתבה בערבון מוגבל

עדי אלדר. ראש העיר המכהן מזה 28 שנים, טוען בכל פעם כי הוא ימשיך להתמודד על ראשות העיר כל אימת שהתושבים ירצו בו. עד כה, התפיסה הזו הוכיחה את עצמהעדי לא הפסיד בשש מערכות הבחירות שבהן התמודד לראשות. רשמית, אלדר ממשיך להחזיק בתפיסה הזו ובכל פעם שהוא נשאל לגבי הבחירות הבאות, הוא משיב כי ימשיך כל עוד התושבים ירצו בו. לא רשמית, עדיין מוקדם מדי לנבא מה יקרה. אם אלדר יחליט לרוץ לקדנציה שביעית הוא עשוי לגלות מולו את שותפתו משכבר הימים רינה גרינברג, כמו גם משה קונינסקי ורותם ינאי. האם יתמודד שוב מול רינה גרינברג? אני מעריך שהוא שוקל בימים אלה את צעדיו ומחשב היטב את המשך דרכו, אבל בכל מקרה, לא נשמע הצהרה כלשהי ממנו עד לשנה הבאה. בשורה התחתונה: כל האפשרויות פתוחות, התשובותלא לפני 2018.

רינה גרינברג. אחרי שניסתה להתמודד מול אלדר בשנת 2008 ולמרות שהצהירה בעבר כי איננה רוצה להיות מס׳ 1, גרינברג שינתה את התפיסה בשנים האחרונות והיא מרגישה בשלה מתמיד להוביל ולהוליך את העיר, גם אם משמעות הדבר הפרדת כוחות בינה לבין עדי אלדר. עדי ורינה עדיין קרובים מאוד ורואים את עצמם שותפים מלאים לדרך, אבל מי שמכיר את הדינמיקה של הקשר ביניהם, יודע כי היחסים ביניהם חווים בקדנציה האחרונה לא מעט עליות וירידות. לפני 10 שנים בערך, פיטר אלדר את רינה מתפקידה, מה ששלח אותה למערכת בחירות ראש בראש מולו, האם גם הפעם פיטורין/התפטרות עשויה לעמוד על הפרק? לא אתפלא. בשורה התחתונה: אם לא יקרה משהו חריג, רינה גרינברג תראה עצמה כמועמדת לגיטימית לראשות העיר.

משה קונינסקי. לא קל להתמודד מול ראש עיר מכהן ומול ממלאת מקומו, אבל קונינסקי עשה זאת בשנת 2013. 4 מכל 10 כרמיאלים הצביעו עבורו, הישג לא מבוטל יחסית למועמד שהיה אלמוני כמעט לגמרי חצי שנה לפני כן. אני זוכר שבעת פתיחת הקמפיין הקודם אנשים שאלו אותי ״מי זה קולסינסקי״ (השיבוש במקור)… היום זה כבר לא יקרה, כולם מכירים את שמו. קונינסקי שנכנס עם 4 מנדטים לאופוזיציה, כמעט והצטרף לקואליציה של אלדר, אלמלא גורמים שטירפדו פוליטית את המהלך. הוא רואה את עצמו כמועמד לגיטימי וראוי לראשות העיר, מה שיסגור מעגל עבורו ויכתיר בהצלחה תהליך שהחל לפני כ-4 שנים. השאלה היא מול מי קונינסקי יתמודד. האם נראה קרב משולש בבחירות הקרובות, עדירינהקונינסקי? בשורה התחתונה: משה קונינסקי ירצה להתמודד והפעם מתוך כוונה ברורה לנצח.

רותם ינאי. המתמודד המפתיע ביותר בבחירות האחרונות. רשימת הבית היהודי שבראשה עמד, נכנסה עם שני מנדטים למועצת העיר וינאי מונה לתפקיד סגן ללא שכר. מאז הבחירות ינאי ואנשיו עובדים בשטח בצורה מרשימה מאוד. המטרה שסימן ינאי ברורה למדי וכנראה שבסוף 2017 או בתחילת 2018 הוא יכריז רשמית על התמודדותו לראשות העיר. יכול מאוד להיות שגם אם ינאי לא יזכה בבחירות, הוא בכל זאת יהווה את לשון המאזניים בעת סיבוב שני, אם יהיה כזהובתסריט כזה יהפוך למס׳ 2 של ראש העיר הבא. בכל מקרה, זו תחילתו של תהליך, שיביא את ינאי לעמדת כוח משמעותית בעירייה. בשורה התחתונה: אם רותם ינאי יתמודד על ראשות העיר, הוא ישפיע על זהותו של ראש העיר הבא.

מועמדים נוספים. קשה מאוד לנסות ולחזות מתמודדים חדשים שירצו להתמודד על התפקיד, אלה יכולים להיות חברי מועצה מכהנים שינסו להשאיר חותם, כמו רותם בז׳רנו, אשר פרש מסיעתו של משה קונינסקי והקים סיעת יחיד באופוזיציה ואת קולו אפשר לשמוע באופן קבוע במועצת העיר, או עו״ד קורן נוימרק נציג הליכוד. זה יכול גם להיות מתמודד ״מבחוץ״ שאינו מכהן במועצה אבל יחליט לרוץ לראשות. קשה לראות היום גורם שכזה, מסיבות שונותהתקציב הנדרש להתמודדות וחוסר החשיפה לציבור הבוחרים, אבל מי יודע

 

 

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *