Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1451236617:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12020
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - ממוצע הדמים
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ממוצע הדמים בכרמיאל: תאונה עם נפגעים בכל יום
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 665
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/תאונה-ליד-האמפי795.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
רכב אחרי תאונה. צילום ארכיון

ממוצע הדמים בכרמיאל: תאונה עם נפגעים בכל יום

שתפו

על-פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2014 נרשמו בתחנת מד”א 366 הזנקות לטיפול בתאונות דרכים בכרמיאל ובאזור. בעמותה מתריעים: אין מספיק יחידות טראומה בפריפריה

מערכת זהר הצפון

בשנת 2014, נרשמו בתחנת מד"א כרמיאל 366 הזנקות של צוותי הצלה שהוזעקו לטפל בתאונות דרכים. המשמעות היא שבממוצע, אירעה בכרמיאל ובסביבה הקרובה בכל יום, תאונה אחת עם נפגעים ונדרש טיפול רפואי.

הנתונים נמסרו ע”י עמותת אור ירוק ומבוססים על הרישומים של מד”א. ההזנקות הקשורות לתאונות דרכים כוללות רכבי הצלה, ביניהם אמבולנסים, רכבי חירום ואופנועים.

מהירות הפינוי של מד”א היא חשובה להצלת חיים אך גם המקום אליו מפונים הפצועים הוא גורם משמעותי בכך. על פי נתוני אור ירוק, בישראל ישנן 14 יחידות טראומה בלבד מתוך 26 בתי החולים בארץ. המשמעות היא, שישנם פצועים קשה שיפונו לבתי חולים מרוחקים משום שבבתי החולים הקרובים למקום פציעתם, אין חדרי טראומה הערוכים לקלוט אותם. הנסיעה הארוכה, עלולה לגרום לאיבוד חייהם. כרמיאל מרוחקת מרחק של עשרות קילומטרים מחדרי הטראומה בבתי החולים נהריה וצפת. פינוי מהיר של פצועים לבתי החולים הינו נושא חשוב ביותר. מדובר במה שקרוי “שעת הזהב”, אותו פרק זמן קריטי שיקבע את גורלו של הנפגע. קבלת טיפול רפואי מהיר יכולה לקבוע האם הנפגע יחיה או ימות וכמו כן, קריטית להחלמתו.

לדברי שמואל אבואב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “על המדינה להקצות משאבים לפינוי וחילוץ נפגעים מתאונות דרכים. אחד הנדבכים המרכזיים במאבק בקטל בדרכים, הנו מערך טראומה יעיל ומתקדם, יש להרחיב את פריסת תחנות השירות, כדי לצמצם את המרחקים ולקצר את זמני קבלת הטיפול הרפואי בפצועים גם בפריפריה ובמקומות מרוחקים כמו הערבה ורמת הגולן. קבלת טיפול רפואי מהיר הוכחה כמצילת חיים”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *