Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1450263569:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 11879
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - השתלת ריאות
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אלברט אלון ממתין להשתלת ריאות שתציל את חייו
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => אלברט אלון ממתין להשתלת ריאות שתציל את חייו
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - השתלת ריאות
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1568
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/12/אלברט-אלון-כיום-1022.jpg
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ממתין לריאה שתציל את חייו

שתפו

אלברט אלון (65) מכרמיאל התבשר לפני כ-4 שנים שהוא חולה במחלת ריאות סופנית, שהטיפול היחיד שלה הוא השתלת ריאה חדשה. בראיון מיוחד הוא מספר על מצבו הממשיך ומידרדר בשעה שהוא ממתין להשתלה

מאת גיל דובריש

השבוע התוודעו גולשי האינטרנט בכרמיאל לקטע מרגש שפירסם ברשת הפייסבוק אושרי אלון, בנו של אלברט (65) מכרמיאל, החולה במחלה סופנית וזקוק בדחיפות להשתלת ריאה.

אושרי, המשרת במשטרת ישראל, סיפר בפייסבוק, כי אביו חולה בפיברוזיס אדיוטופית ריאתי – מחלת ריאות קשה, שאין לה טיפול אחר מלבד השתלת ריאה. אלון ריגש את כל הקוראים כשכתב: “לראות את אבא שלי עכשיו במצב של היום ולפני שנתיים… קיבלתי אבא אחר, אבא שכל השמחת חיים שלו ירדה, אבא שהמחשבות שלו זה מה יהיה עם ההשתלה תתעקב (הטעות במקור, ג.ד) והוא לא יספיק לקבל את השתל, אבא שעולה שתי מדרגות בבית ונחנק, אבא שלא יכול להבריג בורג לתוך קיר כי הוא מתעייף, אבא שהולך 3 צעדים ונגמר לו האוויר, אבא שלא מפסיק להשתעל ולהחנק כי אין לו אויר”.

“כן, הבן שלי ריגש אותי מאוד, כשכתב את המכתב ופירסם אותו” מספר אלברט אלון בשיחה עם זהר הצפון. “הבן שלי ראה שמצבי חמור ואמר  לי ‘אנחנו נהפוך עולמות עד שנצליח!”.

אלון שירת 36 שנים במשטרת ישראל, ואחרי פרישתו לגימלאות המשיך להיות פעיל בקהילה. לפני כארבע שנים החל להשתעל שיעול יבש, וחשב כי מדובר במחלה פשוטה וחולפת. אחרי חודש, בלחץ בני המשפחה, פנה לרופאת המשפחה וביצע בהנחייתה שורה של בדיקות. רופאת המשפחה שלחה אותו לבצע בדיקות תפקוד ריאה בבי”ח הכרמל. אלברט אלון לא ישכח את הרגע שבו התיישב מול הרופא כדי לשמוע את תוצאות הבדיקות: “דווקא הגעתי עם הרגשה טובה, הייתי בטוח שירשום לי ליטול כדורים שירפאו אותי במהירות.  תוך כדי שיחה, הוא ביקש שאצא איתו מהמשרד ואעלה וארד מספר פעמים במדרגות, כדי לבדוק את רמת החמצן בדם.חזרנו למשרד בעודי מתנשף ואז הוא פנה אלי ואמר: ‘תקשיב, יקירי, בעתיד תצטרך השתלת ריאה. יש לך מחלה סופנית…”

אלברט מספר כי באותו רגע כל עולמו חרב עליו. “הייתי בהלם מוחלט. לא האמנתי למה שאני שומע. הרופא הסביר לי שזו מחלה ‘שמתבשלת’ אצלי הרבה זמן. נזכרתי כי בשנת 2001 עברתי בדיקה במסגרת מחקר שנערך במשטרה על אנשים מעשנים וכבר אז גילו שיש שינויים קלים ברקמת הריאה. אם הרופאים היו בודקים את מה שצריך כבר אז, יתכן שהיו מגלים את מחלת הפיברוזיס בשלב מוקדם ומצליחים לטפל בה”.

לדברי אלון, המחלה לא פרצה בגלל העישון. “כל המחקרים קובעים שלפיברוזיס אין קשר לעישון. זה יכול להיות מסיבות גנטיות או חשיפה ממושכת לאזבסט, עוד מימי המעברה שבה התגוררתי כילד”.

אלברט ממתין להשתלת ריאה, ובינתיים מחובר 24 שעות ביממה למכונת חמצן. “מי שמכיר אותי, יודע עד כמה הייתי פעיל בקהילה, והיום… להגיד את האמת, אני לא יכול להרים דף נייר. כואב לי בריאות ובעצמות, בקושי זז. אני מתקשה לדבר, מתקשה לנשום, הכל קשה לי, אפילו לגרוב לבד גרביים אני לא יכול. אני לא זז ממקומי, מחובר למכונת חמצן 24 שעות כדי להקל מעט את הקושי. אני לא יוצא מהבית מלבד לבדיקות בקופת חולים. במצבי הנוכחי החיים קשים מאוד. יש שני אנשים בכרמיאל שביצעו השתלת ריאה בשנה האחרונה והם מספרים שזה שינה את חייהם לבלי הכר.  ואני? אני מחכה בתור”.

בארץ יש כ-700 חולי פיברוזיס, הממתינים להשתלת ריאה. נכון ליום ראשון השבוע אלברט נמצא במקום ה-13, אבל המיקום משתנה בכל פעם. “כבר הייתי במקום השני בסדר העדיפויות, אבל אז נכנסו לפניי בתור חולים במצב קשה יותר”, מסביר אלברט. “אני ממתין ארבע שנים וזה עלול להתארך עוד מספר שנים נוספות. בגיל 70 כבר לא מבצעים השתלות ריאה. יש כמה פרמטרים לזכאים להשתלה – סוג הדם, גיל המושתל וכן התאמת הריאה מבחינת גודלו הפיזי ומשקלו של האדם. השנה הושתלו ריאות ב-64 מטופלים, אפילו לא עשירית ממספר הממתינים בארץ”.

לדבריו, הוצע לו לבצע ניתוח השתלה בחו”ל, אך מדובר בעלות יקרה מדי עבורו: “השתלות ריאה ניתן לבצע בהודו או בארה”ב, בעלות של כ-3 מיליון שקל. גם אם חלק מהעלות מסובסדת ע”י קופת החולים וחברות הביטוח, עדיין חסר כמחצית מהסכום, וזה עוד ללא עלויות השהות והמלווה. אין לי את סכומי הכסף לכך”.

אלברט אומר כי מצבו הולך ומחמיר, אבל הוא מאמין שהכל יסתדר. “אין מספיק תורמים בארץ, כי הרי ריאות תורמים רק אנשים שאינם בחיים. אני ממתין, הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא להתקשר למרכז ההשתלות בילינסון ולהתעדכן באיזה מקום בתור אני נמצא”, הוא מסכם. ואנחנו מצטרפים ומחזיקים אצבעות – שמשפחת אלון תקבל במהרה בשורות טובות…

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *