Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1655983611:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49340
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חרם חברתי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מרגש: אם מכרמיאל הקימה קבוצת מפגש לילדים שעברו חרם חברתי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך מתגברים על חרם חברתי? ילדים שחווים קשיים חברתיים יוצרים קשרים חדשים במסגרת יוזמה יחודית של אסנת זייפרט, חברה בהנהגת ההורים העירונית
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 73
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מרגש: אם מכרמיאל הקימה קבוצת מפגש לילדים שעברו חרם חברתי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חברה
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 500
        )

)
מרגש: אם מכרמיאל הקימה קבוצת מפגש לילדים שעברו חרם חברתי
צילום: ים של חברים כרמיאל

מרגש: אם מכרמיאל הקימה קבוצת מפגש לילדים שעברו חרם

שתפו

איך מתגברים על חרם חברתי? ילדים שחווים קשיים חברתיים יוצרים קשרים חדשים במסגרת יוזמה יחודית של אסנת זייפרט, חברה בהנהגת ההורים העירונית

מאת גיל דובריש

יוזמה מרגשת ונוגעת ללב בכרמיאל: אסנת זייפרט (46), תושבת העיר ויו״ר הנהגת ההורים בבית הספר האיריסים הקימה קבוצת מפגש לילדים שחוו חרם בבית הספר וכן לילדים ״שקופים״ ומתקשים חברתית.

זייפרט מספרת כי הרעיון להקמת הקבוצה עלה בקיץ שעבר, כאשר אם לילד ממרכז הארץ שסבל מחרם קשה הקימה בפייסבוק קבוצת הורים שנקראת ים של חברים. כיום מונה הקבוצה כ-25,000 משתתפים, רובם ככולם אימהות ואבות לילדים בבתי ספר יסודיים שמתקשים ליצור קשרים חברתיים עם ילדים אחרים או שנפלו קורבן לחרמות. בעקבות החיבור ברשת החברתית יצרו הורים קבוצות חברתיות בישובי מגוריהם וכך סייעו לילדיהם ליצור קשרים חדשים עם ילדים אחרים שסובלים מקושי חברתי.

״כשנחשפתי לעניין הזה בהנהגת ההורים, הרגשתי חיבור מיד לנושא״ מספרת אסנת. ״אני חושבת שהרגישות שלי לעניין היא חלק מהיותי אמא לתלמיד, כל אמא רוצה שילדיה יהיה מוקפים בחברים ובאהבה. כשהחלו להקים קבוצות מפגש ברחבי הארץ יצרתי קבוצת וואטסאפ מקומית ולאט לאט הצטרפו הורים כרמיאלים שהגיעו דרך הפרסום בקבוצת הפייסבוק. הורים החלו לשתף את הקושי והבעיות של הילדים והעלינו רעיונות כיצד ליצור מפגשים בין ילדים בשיא תקופת הקורונה. יצרנו קשרי חברות בין ילדים ויזמנו מפגשים בין של אחד על אחד בבתים״.

ים של חברים מפגש ילדים חרם חברתי 2022-06-3
צילום: ים של חברים כרמיאל

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית נבחרה אסנת להנהגת ההורים העירונית ויצרה קשר עם יו״ר ההנהגה משה צדקיהו. ״לפני מספר חודשים העליתי את היוזמה בשיחה איתו. אין מילים לתאר את פועלו ואת ההירתמות של משה, הוא הבטיח לארגן מקום מסודר לעריכת מפגשים קבוצתיים ואכן, העירייה דאגה לנו במהירות והקצתה מקום להפעלת המועדון במתנ״ס מגדים. בסוף חודש מאי התקיים המפגש הראשון בהשתתפות 14 ילדים, ומאז אנחנו שואפים לקיים מפגש אחת לשבוע. אני מודה מכל הלב לראש העיר משה קונינסקי שנרתם מיד לנושא ולאריה שחר, מנהל מתנ״ס מגדים״.

למפגשים האלה מגיעים הילדים ביחד עם ההורים. ״כרגע הקבוצה מיועדת לילדים בבתי ספר יסודיים, בוואטסאפ יש גם הורים לתלמידים מחטיבת הביניים ואני מאמינה שהם יצטרפו למפגשים בקרוב. אנחנו רוצים להגיע לקבוצה של 30 ילדים״.

לפעילות הצטרפה בהתנדבות עליזה דרעי, חברה בהנהגת ההורים העירונית, אם לתלמידה בכיתה י״ב ולילדים בוגרים וסבתא לנכדים. ״הנושא רגיש מאוד, ההורים מבינים את מטרת הקבוצה והם דואגים להביא את הילדים בלי לפרט יותר מדי על מטרת המפגש״ היא אומרת. ״במהלך המפגש הילדים כבר נפתחים, מבינים ובעיקר רוצים לשחק עם חבריהם החדשים. לא ראינו פעם אחת שילד שולף טלפון נייד, הם נמצאים כל הזמן באינטראקציה עם החברים. אנחנו מארגנים להם משחקי חברה וכיבוד. המפגשים מתקיימים במשך שלוש שעות ארוכות, בין 5 ל-8 בערב, ומכאן אנו פונים לבעלי עסקים ומבקשים עזרה ותרומה של כיבוד, שתיה וכן משחקים שונים כדי להעשיר את התכנים ולהנעים יותר את זמנם של הילדים במועדון החדש״.

המפגשים המוצלחים, שהחלו עוד בתקופת הקורונה ובמיוחד כעת כשאין מגבלות מיוחדות על התקהלות, מסייעים ליצירת קשרים חברתיים חדשים בין הילדים. ״כבר ראינו ילדים שמחליפים ביניהם מספרי טלפון״ אומרות אסנת ועליזה. יש גם סיפורי הצלחה מרגשים, כמובן שאי אפשר לפרט עליהם יותר מדי אבל הנה אחד כזה: ילדה בקבוצת המפגש שסבלה מחרם קשה מאוד מצד חברותיה בבית הספר, התגברה על המשבר וכעת היא מוקפת בחברים חדשים שהכירה בזכות במסגרת הקבוצה.

״בכל בית ספר קיימות חרמות, לפעמים יותר ולפעמים פחות״ אומרת אסנת זייפרט. ״למזלנו בקרב הצוותים בבתי הספר בכרמיאל ישנה מודעות גדולה לנושא הזה ומקרים כאלה מטופלים בצורה נקודתית עד למציאת פתרון״.

איך מצטרפים אל קבוצת ההורים? נכנסים לכאן:  ״ים של חברים״ בפייסבוק – הקבוצה הארצית. מצטרפים ומאתרים את הפרטים של קבוצת הוואטסאפ הכרמיאלית.

גם על זה תוכלו לקרוא בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *