Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1553621745:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 28109
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_adinserter_block_exceptions] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_ning_settings] => Array
        (
            [0] => a:1:{s:9:"allow_ads";s:1:"1";}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => משוחררים מהצבא - איזו עבודה מחכה לכם? | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חברה וקהילה |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => צבא
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => משוחררים מהצבא - איזו עבודה מחכה לכם? | עבודה בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סיימתם את השירות הצבאי כלוחמי סיירות, כמש״קי ת״ש או בחיל התקשוב? זה הזמן לבדוק האם הניסיון הצבאי יעזור לכם להמשיך בקריירה באזרחות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 263
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => %d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%97%d7%a8%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%94%d7%a6%d7%91%d7%90-%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%95-%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%97%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%a9
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => משוחררים מהצבא - איזו עבודה מחכה לכם? | עבודה בכרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => סיימתם את השירות הצבאי כלוחמי סיירות, כמש״קי ת״ש או בחיל התקשוב? זה הזמן לבדוק האם הניסיון הצבאי יעזור לכם להמשיך בקריירה באזרחות
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => צבא
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => משוחררים מהצבא - איזו עבודה מחכה לכם? | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => חברה וקהילה |
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צבא אילוסטרציה צילום דובר צה״ל 2018
צילום אילוסטרציה: דובר צה״ל

משוחררים מהצבא – איזו עבודה מחכה לכם?

שתפו

סיימתם את השירות הצבאי כלוחמי סיירות, כמש״קי ת״ש או בחיל התקשוב? זה הזמן לבדוק האם הניסיון הצבאי יעזור לכם להמשיך בקריירה באזרחות

מערכת זהר הצפון

שירות צבאי יכול להיות חוויה בלתי נשכחת לכל החיים וגם נקודת פתיחה טובה לקריירה באזרחות. התפקיד הצבאי מאפשר צבירת ידע מקצועי רלוונטי לאזרחות וכמובן גם ניסיון מקצועי משמעותי. ארגונים רבים עוקבים ומחזרים אחרי משוחררי צה"ל אשר קיבלו הכשרה מקיפה או ייחודית וממהרים להציע להם משרות עם שכר ותנאים לא רעים בכלל… אז מהם אותם תפקידים מחוזרים ולאיזה חיל הם משתייכים? באדיבות פורטל דרושים.

גם זה יכול לעניין אתכם בפורטל זהר הצפון:

קו ישיר להייטק

חיל קשר ותקשוב הוא חיל שלא נשמע 'סקסי' בעליל, אך מסתבר שהחיל מכשיר למקצועות מבוקשים רבים באזרחות, ובהם בודק/ת אמצעי תקשוב, מפתחת לומדה ועוד. כמובן שיחידות המחשוב והתוכנה: 8200, ממד"ס, 180 ח"א, ממר"ם ולוט"ם, מבטיחים תפקידים 'נוצצים' בחברות ההייטק, עם זאת בחרנו להציג לכם את 5 הנבחרים שלנו:

מתכנתים: הכשרה של כחצי שנה הכוללת לימוד שפות תכנות, שיטות תכנות וניהול פרויקטים. חיילים וחיילות שמשרתים בתפקיד זה 'נחטפים' עם שחרורם לחברות ההייטק המפנקות. תפקיד נוסף הוא מגן סייבר  – ההכשרה מקנה יכולת זיהוי, מניעה והתמודדות עם מתקפות סייבר. בוגרי מסלול זה מחויבים לשירות קבע, אולם בעת שחרורם נקלטים במהרה בתפקידי אבטחת מידע בארגונים השונים. מדריכות מטמיעות – אחריות על הטמעת מערכות ביחידות השונות והדרכה, חיילות אלו יכולות לעבוד באזרחות בארגונים שונים בהטמעת מערכות טכנולוגיות.

תפקיד נחשק נוסף הוא מנהל תשתיות ומערכות מידע: בוגרי קורס זה יכולים לתחזק שרתים, לנהל תשתיות ולדאוג לאמינות, זמינות ואבטחת המידע של כל מסד נתונים דיגיטלי. כמובן שהאזרחות 'מחבקת' אותם ומזמנת להם תפקיד מקביל בתנאים מועדפים. מי ששירת כבודק תוכנה, מוערך באזרחות כבעל ניסיון מקצועי. תפקידו של בודק התוכנה היא לוודא שכל המערכות פועלות בצורה מיטבית, וכדי להבטיח זאת הם מבצעים באופן שוטף בדיקות ידניות ואוטומטיות הנכתבות בקוד. ביציאתם לאזרחות הם משתלבים בצוותי פיתוח ועובדים לצד מתכנתים ומאפייני מערכות.

מישהו מטפל בך?

חיל הנתפס כ'יוקרתי' ואיכותי ולא בכדי הינו חיל הרפואה הכולל מקצועות ותפקידים רבים, ורובם ככולם יכולים לשמש כמקצוע גם באזרחות. בין התפקידים השונים בחרנו את השלישיה המנצחת הבאה.

שיננית: ההכשרה אורכת לא מעט זמן, כשנתיים ולאחריה מתקבלת תעודת הסכמה ורישיון לעסוק במקצוע. התפקיד נותן הזדמנות לצבור ניסיון בהכנות לניתוחי חניכיים, הסרת תפרים, הסרת אבנית וניקוי שיניים ועוד. למעשה עם שחרורה של השיננית היא יכולה להשתלב בתחום רפואת השיניים האזרחית בקלות.

אחות: חיילים וחיילות שרוצים לשמש כאח/ות צריכים להתקבל למסלול עתודה אקדמי לא פשוט, אשר בסיומו הם מוכשרים כאחים מקצועיים בעלי תואר ראשון ותעודת הסמכה. גם בתפקיד זה לניסיון הנצבר יש משמעות רבה ולכן באזרחות הם מתקבלים בשמחה במרפאות ציבוריות, פרטיות ובבתי חולים.

חיל הרפואה מכשיר גם פרמדיקים אשר מוכשרים לבצע פעולות החייאה, טיפול בפצועים ובמחלות ועוד. לימודים אלו נמשכים כשנה ובסופם משובצים הבוגרים והבוגרות בגדודי לחימה, יחידות מובחרות וכדומה. מקצוע זה מאפשר להם לצבור ניסיון פרקטי ולקבל תפקיד במד"א עם שחרורם.

אהבה בשחקים בפיקוח הקרקע

מלבד טייסים מסוקסים תמצאו בחיל האוויר עוד כמה מקצועות משתלמים במיוחד, כמו למשל פקח טיסה שאחראי לפקח על הניהול והשליטה בתעבור במרחב האווירי. חלק מתפקידם הוא מתן אישורי נחיתה והמראה, הפרדות של מטוסים וכלי טיס אחרים במרחב הפיקוח, סיוע לכלי טיס במצוקה עקב תקלות, הכוונת מטוסים במזג אוויר סוער ועוד. מקצוע זה כפקחי טיסה מנוסים, מתקבל בברכה באזרחות בנמלי התעופה. תפקיד יוקרתי ונחשב נוסף, שמבוקש גם בחו"ל וגם בארץ הוא מפעיל כטב״מ. מדינת ישראל נחשבת למובילה בתחום זה, ולכן חיילים ששימשו כמפעילי או מטיסי מטוסים ללא טייס, מבוקשים מאוד הן על ידי התעשיות בארץ, והן מחוצה לה.

אם עולם התקשורת והבידור מושך אתכם, אזי כל תפקידי גלגל״צ הכוללים הנחייה, קריינות, הפקה, עריכה וכדומה לגמרי רלוונטיים ביציאה לשוק האזרחי. בנוסף גם תפקידים כדוגמת צלם, כתב, גרפיקאי וטכנאי סאונד בצה"ל מוצאים את מקומם בתקשורת האזרחית די בקלות.

על ברנשים וחליפות

שירות בחטיבה הצבאית שאחראית על הקשר ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבאות אחרים ברחבי העולם, מקנים לכם באזרחות אופציה לעבוד כבכירים מעונבים במשרדי הממשלה. ואם שירתם כלוחמים קרביים בסיירות מובחרות, עם שחרורכם תתקבלו בברכה ביחידות לאבטחת אישים חשובים כדוגמת שרים ואלופים. מדובר בעבודה מתגמלת במיוחד.

בצבא יש מספיק תפקידי הדרכה ופיקוד כולל מדריך כושר קרבי, מדריכי קורסים והוראה. כל הניסיון ההדרכתי והפיקודי הזה מקנה לכם את האופציה האזרחית להדריך קורסים שונים, חוגים, מחנות קיץ ועוד. אם שימשתם כמדריכי טיפוס, גלישה וחילוץ, אתם וודאי הדרכתם יחידות עילית שונות ואתם לגמרי מוכנים לשמש כמדריכים בחברות האזרחיות שעוסקות בכך או להצטרף לכוחות המשטרה.

ואם כבר הזכרנו משטרה… השוטרים הצבאיים עוסקים באכיפת המשמעת הצבאית ומניעת עבירות מסוגים שונים, הגשת דו"חות שיטור ובאכיפת עבריינות תנועה. הכשרתם והן ניסיונם הנצבר בתקופתם שירותם הצבאי בהחלט מוערכים באזרחות ע"י משטרת ישראל אשר מקבלת אותם בברכה.

אהבת חינם והדרכה

מי שתפקידו הוא לסייע, ללמד ולהדריך אנשים חייב לאהוב את הזולת ולהיות רגיש ואכפתי ולכן מורות חיילות ומש״קי ת״ש בהחלט עונים להגדרה. מורה חיילת מתנסה בחינוך ובלימוד אוכלוסיות מגוונות כגון: ילדים, עולים חדשים, לקויי שמיעה וחיילים נטולי השכלה. חלק מהמורות (עפ"י המסלול שנבחר) יקבלו אף הזדמנות להשגת תואר ותעודת הוראה. אין ספק שמורות בכל המסלולים יוכלו למצוא את דרכן באזרחות, אם אכן ירצו בכך, הן במסלולי החינוך והן בהוראה.

תפקיד צבאי נוסף שיש בו צורך ביחסי אנוש טובים וברגישות שיא הוא מש״ק ת״ש אשר אחראי על טיפול באופי תנאי השירות של החיילים ביחידה בו הוא משובץ. התפקיד כולל: עבודה מול גורמי רווחה אזרחיים, ביצוע ביקורי בית, ניהול ראיונות לחיילים וטיפול באוכלוסיות חלשות. לאחר השחרור מצה"ל, ניתן להמשיך לעסוק בתחום זה, ואף להמשיך ללמוד לתואר ראשון בעבודה סוציאלית או בקידום נוער בסיכון וכדומה.

ליאת הדר שרביט, מנכ"לית פורטל דרושים מסבירה כי "הניסיון כיום הוא בעל ערך רב לפרקטיקה האזרחית מחוץ לצבא, והמעסיקים מחפשים אחר העובדים הללו עוד טרם שחרורם בכל מקצועות המחשב השונים, אך לא רק. מקצועות נוספים שזוכים לביקוש הם מקצועות בתחום ההדרכה וההוראה, אשר באזרחות מוצעות להם משרות הדרכה והוראה בחוגים שונים לילדים ומבוגרים. גם בעלי הניסיון הפיקודי והקרבי מבוקשים מאוד בעולם האבטחה והשמירה.

חובשים, שינניות ועוד מקצועות מחיל הרפואה משתלבים  בתחום הבריאות והטכנאים מהחיילות השונים נקלטים בכל המשרות שמצריכות ידע טכני. אלו רק דוגמות מדגמיות, כמובן שיש עוד הרבה מקצועות בצבא שניתן להמשיך לעסוק בהם באזרחות המהווים בסיס טוב לתחילת קריירה באזרחות. לסיכום, ניתן לומר כי הניסיון הצבאי הוא בעל ערך אמיתי להמשך הקריירה ושהוא תורם לא מעט להתפתחות הקריירה של המשוחררים/ות מצה"ל." מסכמת הדר שרביט.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *