Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1714649656:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49434
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => כביש עוקף תעשייה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => נהגים בכביש עוקף תעשייה: "השיפור הפך לסיוט"
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעקבות התקנת פס ההפרדה מבטון בפנייה לוואדי מדרך התעשייה מתלוננים נהגים: עכשיו זה מפחיד, יש רכבים שחותכים לנתיב הנגדי". מהעירייה לא נמסרה תגובה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 59
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [_yoast_wpseo_wordproof_timestamp] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | נהגים בכביש עוקף תעשייה: "השיפור הפך לסיוט"
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2276
        )

)
כביש עוקף תעשייה דרך התעשייה
כביש עוקף תעשייה. צילום ארכיון

נהגים בכביש עוקף תעשייה: "השיפור הפך לסיוט"

שתפו

בעקבות התקנת פס ההפרדה מבטון בפנייה לוואדי מדרך התעשייה מתלוננים נהגים: עכשיו זה מפחיד, יש רכבים שחותכים לנתיב הנגדי". מהעירייה לא נמסרה תגובה

מאת גיל דובריש

נהגים בכרמיאל מתלוננים כי השינוי שבוצע בדרך התעשייה, המוכר יותר ככביש עוקף תעשייה, במטרה לשפר ולהעלות את רמת הבטיחות במקום, הפך להיות "סיוט נוראי" כלשונם.

תזכורת: במשך שנים הפנייה לכביש הפונה אל "הר הלמד" בדרך התעשייה הייתה בעייתית ומסוכנת: נהגים שהגיעו מכיוון אזור התעשייה ורצו לעלות לכיוון היישובים חוסנייה וכמאנה היו פונים ישירות מהנתיב הנגדי תוך שהם עולים על פס ההפרדה הקיים ומסכנים את הרכבים המגיעים מהנתיב השני. בכך היו חוסכים לעצמם זמן ומרחק רב – נסיעה עד לכיכר נרקיס, עלייה ברחוב מורד הגיא לכיכר חצב (מעל האיצטדיון) ובחזרה לכביש העוקף.

לפני מספר חודשים בוצע במקום שינוי משמעותי כשאת פס ההפרדה הפשוט החליף פס בטון שאמור למנוע מנהגים לבצע את הפנייה הישירה. אלא שנהגים סיפרו לנו בשבועות האחרונים כי השיוני שנועד לשפר הפך למסוכן הרבה יותר.

"זה גרם למשהו שהיה קצת בעייתי לסיוט מפלצתי, מספר אסף, תושב העיר. "אני נוסע שם 3-4 פעמים בשבוע, ובחודשים האחרונים הייתי עד לכמעט אסונות: נהגים כבר לא מחכים לפנייה כשהם מגיעים מאזור התעשייה, הם 'חותכים' לנתיב הנגדי עוד לפני פס ההפרדה, נוסעים בניגוד לכיוון התנועה עד שהם מגיעים לפנייה לוואדי!"

יעל תושבת העיר מחזקת את דבריו: "פעם אנשים היו עוצרים באמצע הכביש ואז פונים שמאלה לוואדי. זה היה מסוכן אבל לפחות נהגים אחרים היו עוצרים גם כן. ממה שראיתי לפחות פעמיים – עכשיו יש נהגים שלא מחכים, הם חוצים את הנתיב, נוסעים כמה מטרים בנציב ההפוך ואז פונים. זה מסוכן מאוד כי יש נהגים שבאים ממול. כבר עדיף להחזיר את הצומת איך שהיה עם הפנייה באמצע, כי אז לפחות אנשים היו יכולים לעצור בזמן".

אסף מציע פתרון אחר: "או להחזיר מה שהיה, שזה גם לא הפתרון הכי טוב אבל טוב יותר ממה שקורה כעת, או לעשות כיכר קטנה באמצע הכביש – יש מקום להרחיב את הנתיבים לכיוו הוואדי, או לאפשר לנהגים לבצע פרסה בכיכר הקרובה ליד היכל הספורט הורוביץ. אין כרגע פתרון טוב באמת לנהגים שרוצים לנסוע לפי החוק – הם צריכים להאריך את הנסיעה בקילומטר עד שהם מגיעים לפניית פרסה חוקית".

פנינו אל עיריית כרמיאל לקבלת תגובה שבוע לפני פסח, אך עד היום לא התקבלה כל התייחסות.

כתבה מעניינת:

נר נשמה צילום אילוסטרציה פריפיק

טרגדיה: תושב כרמיאל נמצא ללא רוח חיים

שתפומאת גיל דובריש הלב נשבר לרסיסים: תושב כרמיאל, בשנות ה-30 לחייו, נמצא ללא רוח חיים …


תגובה אחת

  1. לא יודע מה המצב נכון להיום אבל מהעבר הכרתי ששיפור הצומת נובע מויכוח מי חייב לשאת בהוצאות הכרוכות בכך . עיריית כרמיאל או מועצה אזורית משגב ( אליה שייכים היישובים בהר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *