Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1505805788:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18458
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/09/שי-רוימי-רכבת-1110.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => נהג הרכבת מגילון מגשים חלום
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / כולנו ציפו בהתרגשות ליום ההיסטורי שבו החלה הרכבת מכרמיאל לשקשק על המסילה, אבל דומה שאף אחד לא התרגש יותר משי רוימי...
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => הרכבת
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הרכבת
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => נהג הרכבת מגילון מגשים חלום
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כולנו ציפו בהתרגשות ליום ההיסטורי שבו החלה הרכבת מכרמיאל לשקשק על המסילה, אבל דומה שאף אחד לא התרגש יותר משי רוימי, נהג רכבות נוסעים והממונה על האכיפה בחטיבת נוסעים ברכבת ישראל, שמתגורר ממש כאן ביישוב גילון
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1172
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 3
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => נהג הרכבת מגילון מגשים חלום
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => כולנו ציפו בהתרגשות ליום ההיסטורי שבו החלה הרכבת מכרמיאל לשקשק על המסילה, אבל דומה שאף אחד לא התרגש יותר משי רוימי, נהג רכבות נוסעים והממונה על האכיפה בחטיבת נוסעים ברכבת ישראל, שמתגורר ממש כאן ביישוב גילון
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => הרכבת
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => נהג הרכבת מגילון מגשים חלום
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / כולנו ציפו בהתרגשות ליום ההיסטורי שבו החלה הרכבת מכרמיאל לשקשק על המסילה, אבל דומה שאף אחד לא התרגש יותר משי רוימי...
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום: דוברות רכבת ישראל

נהג הרכבת מגילון מגשים חלום

שתפו

כולנו חיכינו בהתרגשות לקראת היום ההיסטורי שבו הרכבת מכרמיאל יצאה לדרך, אבל דומה שאף אחד לא התרגש יותר משי רוימי, נהג רכבות נוסעים והממונה על האכיפה בחטיבת נוסעים ברכבת ישראל, שמתגורר ממש כאן, בגילון

מאת גיל דובריש

בערב ראש השנה, החלה לפעול לנסוע הרכבת מכרמיאל. שנים רבות של המתנה הסתיימו כשהקטר צפר בעת שהסיע בפעם הראשונה נוסעים מהתחנה החדשה לחיפה, תל אביב ובאר שבע. בים הנוסעים הנרגשים שהציף את התחנה, עמד מתוח ונרגש יותר מכולם שי רוימי, בן 40, תושב גילון, נהג רכבות נוסעים בעצמו, שמשמש כיום כממונה האכיפה בחטיבת נוסעים ברכבת ישראל ומדריך נהגים ותיק. ״אני מתרגש מאוד מהקו שעובר כאן, זו בשורה לכל התושבים בכרמיאל, בגילון וצורית, במשגב ובכל האזור״ אומר רוימי. ״סוף סוף יש קו מזרחי לכיוון נעמן שבעכו מתחנות אחיהוד וכרמיאל, שנותן מענה לתושבי הצפון ויקרב את הפריפריה למרכז. אין ספק שכל תושבי האזור ייהנו מהקו הזה. זמן רב, מאז שנת 2006, חיכיתי באופן אישי ובציפיה רבה לקו הזה. בוודאי שאעשה שימוש ברכבת ביחד עם משפחתי. אני כל הזמן נוסע למרכז, ללוד, לחיפה, אשתי עובדת בחיפה ותשתמש ברכבת על בסיס יום-יומי. עד היום נאלצנו לנסוע עד עכו ונתקענו בפקקים, אחרי זה חיפשנו חנייה בעכו ואז בדרך חזרה נתקענו שוב, בכל הפקקים לכיוון כפר יאסיף… מעכשיו הדרך תהיה קצרה משמעותית״.

כבר 18 שנים שהוא עובד ברכבת ישראל. אחרי שחרורו מהצבא, שמע שי על קליטת עובדים חדשים לרכבת בתפקידי עוזרי נהגים. ״בתור חייל, שירתתי בתל נוף והרביתי לנסוע לבסיס שלי במרכז. כילד לא נחשפתי בכלל לקיומה של הרכבת אבל כחייל, מאוד עניין אותי איך הכל פועל, איך הקטרים מניעים את הרכבות. אחרי השחרור פתאום הזדמן לי להשתלב בעבודה שהיא מאוד מעניינת ומאתגרת. דבר הוביל לדבר ומצאתי את עצמי בעבודה. מכיוון שהיה לי רקע טכני הודות לשירותי הצבאי, השתלבתי מהר מאוד. כששמתי לב לפיתוחים ולחידושים בתחום, מה גם שהיתה אפשרות קידום מהירה מאוד, הבנתי שזו תהיה הקריירה שלי. די מהר מצאתי את עצמי מדריך נהגים במרכז ההדרכה בלוד וממונה על ההדרכה בסימולטור. אחרי כמה שנים קודמתי שוב וכיום אני מנהל אכיפה ברכבת, במקביל גם נהג רכבות נוסעים. בשנים האחרונות הייתי מעורב בקליטת הקטרים החדשים ונסעתי פעמים רבות לאירופה כדי ללמוד על הנושא״.

– מה ההבדל בינינו לבין האירופאים שמורגלים מילדות בנסיעות ברכבות?

״מה שמייחד אותנו הוא השירות שלנו. אנחנו שירותיים וקשובים יותר ללקוח. רכבת ישראל היא חברה שממוקדת לקוח פרטנית, אם זה בנגישות לבעלי מוגבלויות בתחנות, כולל מתקנים ותיאום בין נוסעים בעלי מוגבלויות לרכבת, סיוע במעבר לרכבות וביציאה. בחו״ל לא נתקלתי ברמה כזו של שירות. כאן בישראל אנחנו מכירים את הרכבת בעיקר במסגרת השירות הצבאי, לא נוסעים יום-יום ברכבת כמו באירופה, לכן השירותיות כאן גבוהה יותר. מה שברור מאליו לצרפתי בן 12 לא ברור כל כך לישראלי בן 50״.

– מה בדיוק כולל התפקיד שלך בתחום האכיפה?

״אני מתמקד מאוד בנושא דיוק בזמני הנסיעות, תוך לקיחה בחשבון של הגורם האנושי. אנחנו אוכפים את זמני הנסיעה המדוייקים ושומרים על הסדר הציבורי בתחנות. גם בכרמיאל יהיה צוות אכיפה על מנת להסביר לנוסעים איך להתנהג בתחומי התחנה. בכל תחנה חדשה יש מקום בהסברה והדרכה ואנחנו נהיה שם למען הנוסעים במאצעות דיילים, פקחים ואנשי ביטחון״.

– אתה מסכים עם הדעה שהרכבת מסוגלת לשנות את כרמיאל?

״הרכבת תעשה לכרמיאל ומשגב מה שהיא עשתה למודיעין ומה שהיא עושה בימים אלה לעפולה. מי שעובר ביישובים שבהם יש רכבת, רואה את הרחבות הבניה וההתפחות. כל קבלן שמכבד את עצמו רוצה לבנות ביישובים שמחוברים לרכבת״.

– יש המון ציפיה לקראת הרכבת. האם אתם ברכבת ישראל ערוכים לכמויות הנוסעים?

״אנחנו מוכנים לקראת כל תרחיש אפשרי, לגבי כמויות הנוסעים, מה גם שזו תקופת החגים העמוסה בלאו הכי. כמובן שבחגים נהיה בתחנה עם צוות מתוגבר, פקחים ודיילים ונסייע לכל נוסע. יש גם חלוקת עומסים, למשל בימי ראשון כשיש עומס של נוסעים, בעיקר חיילים, העומס יתפרס בין תחנות כרמיאל, עכו ונהריה״.

– אתה מתגורר בגילון, שמתחתיה עוברות מנהרות הרכבת. הרגשת את עבודות החפירה והפיצוצים?

״אומנם אני מתגורר מעל המנהרות אבל דווקא לא הרגשתי את הפיצוצים. והעבודות. בהחלט עקבתי מקרוב אחרי ההתקדמות, כל הזמן בדקתי מה המצב ואיך זה נראה מהצד. אני חייב לציין שאלה המנהרות הארוכות ביותר שיש כיום בקו הרכבת בארץ, הן יפתחו את הדרך למנהרות שייבנו בקו לירושלים. הן הוקמו בטכנולוגיה החדישה ביותר לפי התקן האירופאי, מערכות ניטור וכיבוי אש ועשן, מדווחות בזמן אמת למשואה, מרכז השליטה שלנו. זו גאווה לאומית. רכבת הגליל והקו המהיר לירושלים הם נדבך חשוב בחזון של רכבת ישראל״.

– נוכל לנסוע איתך בקו החדש מכרמיאל?

״כמובן, אני מעריך שאשתלב במהלך הזמן בצוות הנהגים, לאחר שהקו ייפתח״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *