נכה תושבת העיר נקנסה בגין חנייה ב…חניית נכים: מרגישה “מטורטרת”

שתפו

חנה שרברין (74) טוענת כי אינה מצליחה לבטל את הקנס, משום שמשרדי רשות החנייה אינם נגישים לבעלי מוגבלויות

מאת גיל דובריש

מה אמור לעשות נכה שנקנס ב-1000 שקלים בגלל שחנה ב…חניית נכים?

זה קרה ביום רביעי לחנה שרברין (74), נכה ותושבת העיר מזה כ-20 שנה. היא הגיעה בשעות הערב לרחוב הגליל והחנתה כהרגלה בחניית נכים. כאשר חזרה מהסידורים הופתעה לגלות על השמשה הקדמית שלה דו”ח בסך 1000 שקלים וזאת לפי הפקח החתום על הקנס, בגין חנייה במקום המיועד לרכב לנכה משותק רגליים.

“הדבר הראשון שעלה לי לראש, זה שאולי הפקח נכה בעיניים, כי יש לי שני תווי נכה, האחד צמוד לשמשה הקדמית והשני על השמשה בצד הקרוב למושב הנהג”, אומרת חנה. “אני כבר 20 שנה פה, תמיד חונה בחניות המיועדות לנכים, אם זה במרכז, אם זה בבריכה, או בכל מקום אחר, ומעולם לא נקנסתי על כך”.

אלא שהקנס הוא הבעיה הקטנה יותר של חנה. הבעיה האמיתית לטענתה, היא “הטרטור המיותר”. כאשר פנתה למחרת לעירייה נאמר לה כי עליה להגיע למשרדי רשות החנייה במרכז העירה. כשהתקשרה לרשות החניייה לא היה מענה טלפוני כלשהו והיא נאלצה להגיע בעצמה למשרד, רק כדי לגלות שלא מתקיימת קבלת קהל באותו יום.

חנה: “המשרדים של רשות החנייה נמצאים במבנה ישן ללא מעלית וללא נגישות לנכים. כדי להגיע לשם זו טרחה גדולה עבורי, שכרוכה בעלייה של שתי קומות במדרגות. עד שעליתי למעלה עם מקל ההליכה שלי וצעדתי עד סוף המסדרון, גיליתי שאין קבלת קהל. המשמעות היא ששוב יהיה עליי לעלות במדרגות כדי לבקש את ביטול הקנס. למה להטריח את ציבור הנכים בצורה כזו?”

בתגובה מסר דובר העירייה אלי שדה: “משרדי רשות החניה ממוקמים בבניין העירייה הישן. בכניסה למשרדים מפורסמים שעות קבלת קהל, כמו כן ניתן לקבל את השעות באתר האינטרנט של העירייה ובמוקד 106. קיים נוהל ברשות החנייה שכאשר פונה אדם נכה הוא אינו נדרש להגיע למשרד, נציג הרשות מגיע אל הנכה עם הטפסים ומעניק לו שירות מבלי צורך לעלות למשרד”.

כתבה מעניינת:

קורונה צילום אילוסטרציה Pixabay

לראשונה מחודש מרץ: מעל 50 מאומתים לקורונה בכרמיאל

שתפומאת גיל דובריש קיראו עוד בפורטל זהר.נט: כל המופעים המרכזיים בפסטיבל 2021 מיוחד לפסטיבל: השיר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.