רכבת מנהרות גילון צילום ארכיון 2017
מנהרת גילון. צילום ארכיון

רגע היסטורי: הרכבת נסעה בפעם הראשונה לכרמיאל

שתפו

אומנם נסיעת מבחן קצרה מתחנת אחיהוד עד לפאתי כרמיאל, אבל עדיין – הרכבת נסעה בפעם הראשונה על המסילה החדשה. התרגשנו…

מאת גיל דובריש

התאריך הזה, 21.3.2017, יחקק בתולדות כרמיאל כרגע היסטורי – הפעם הראשונה שהרכבת הסיעה נוסעים במסילת הרכבת החדשה לכרמיאל.

האירוע התקיים במעמד שר התחבורה ישראל כץ, בכירי משרדו, ראש העיר כרמיאל עדי אלדר, אנשי תקשורת ואישי ציבור מכל האזור. הרכבת ביצעה נסיעה קצרה מתחנת אחיהוד דרך מנהרות גילון ועד לפאתי תחנת הרכבת בכרמיאל, שטרם הושלמה – ואז ביצעה נסיעה חזרה לאחיהוד.

שר התחבורה ישראל כץ וראש העיר עדי אלדר
שר התחבורה ישראל כץ וראש העיר עדי אלדר

השר כץ ציין כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסע לצמצם פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקרית שמונה. ״בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום״ אמר. לדבריו, הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, רק לקראת ראש השנה, בחודש ספטמבר.

השר ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל ניתן יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינםתינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

ראש העיר עדי אלדר אמר כי ״תל אביב מתחברת לכרמיאל. נסיעת המבחן הראשונה על קו כרמיאל-תל אביב היא ציון דרך היסטורי לקראת חנוכת תחנת הרכבת בעירנו. לקו הרכבת החדש יהיה אפקט חיובי על איכות החיים בכרמיאל ובגליל. בשם כל תושבי כרמיאל והאזור אני מודה לשר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ולכל מי שלקח חלק בתכנון וביצוע הנחת מסילת הרכבת לכרמיאל״.

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראלהוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעיםאחיהוד וכרמיאל. הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון בהן בוצעה לראשונה בישראל הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה ולא על פי השיטה הקונבנציונאלית, שבה מניחים מסילה על גבי חצץ

עוד כולל הפרויקט 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה כמו בשאר הפרויקטים של חברת נתיבי ישראל, קיבל אופיו הכפרי והירוק של האזור חשיבות עליונה בתכנון המוקדם, והתבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל, מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבתי השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק יגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונם וביצועם של מסילות נוספות לטבריה, קרית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.38 WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.36 WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.33 WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.32 (1) WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.29 WhatsApp Image 2017-03-21 at 12.45.28 WhatsApp Image 2017-03-21 at 11.40.09 WhatsApp Image 2017-03-21 at 10.20.39

כתבה מעניינת:

נחש צפע צילום אילוסטרציה Depositphotos

בת 17 מכרמיאל הוכשה ע״י נחש ארסי – ולא הרגישה

שתפובת 17.5 מכרמיאל הוכשה ככל הנראה ע״י צפע במהלך טיול לימודי בהר מירון. היא אושפזה …


2 תגובות

  1. אכן היסטוריה, אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, סוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה

    • שולה ישראלי

      כמה שנים חיכתי לה. ועכשיו כבר לא דחוף לי כי צאתי לפנסיה. הנה באה הרכבת בואו נא לשבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.