משרד החינוך פירסם השבוע את נתוני הזכאים לבגרות בארץ, כרמיאל רושמת עלייה של 8.36% בתוך שנתיים
מאת גיל דובריש
פחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים החדשה, בשורות מצויינות מגיעות ממשרד החינוך: כרמיאל ממשיכה לרשום עלייה מתמדת בשיעור התלמידים הזכאים לבגרות. בשנת הלימודים תשע”ד (2014, מאחר שאין עדיין נתונים על השנה האחרונה) עמד שיעור הזכאים לבגרות על 67.54%. ללא החינוך המיוחד, הנתון אף גבוה יותר – 71.18%.
מדובר בעלייה משמעותית מאוד ביחס לשנים הקודמות: בתשע”ג עמד שיעור הזכאות על 63.73% ושנה קודם לכן 59.18%. בסה”כ משנה”ל תשע”ב עד לשנה”ל תשע”ד עלה שיעור הזכאים בכרמיאל ב-8.36%. את בתי הספר בכרמיאל מוביל אורט פסגות ששבר שיאים חדשים בשנה”ל תשע”ד, אחריו אורט כרמים ואמי”ת.
בעיריית כרמיאל לא הסתירו את שביעות הרצון מהנתונים, אך מציינים כי “מגמת העלייה עקבית ומתמדת, עדיין בלתי מספקת מבחינתנו. בכוונתנו לבדוק את הנתונים, לזהות את החסמים ולהוביל מהלך שיפור משמעותי עוד יותר”.
בין השאר, מציינים בעירייה כי “הפעלת תכניות לימודיות לתלמידים בעלי הישגים לימודיים נמוכים כמו: אסכולה, תל”ם, מב”ר ואחרות תביא בוודאות להאצת מגמת שיפור הזכאות לבגרות בשנים הקרובות”.
דיברת העירייה לביאה שלו-פישר אומרת כי “אנו שבים ומדגישים שעניין הזכאות לבגרות הועצם הרבה מעבר למשמעותו המעשית, דהיינו כרטיס הכניסה לאקדמיה וזו אינה מטרת -העל של מערכת חינוכית. חשובים לא פחות נושאים כגון: בגרות איכותית (מקצועות, יחידות לימוד) מניעת נשירה, איטגרציה בחינוך, מענה לימודי -פרטני לכל תלמיד, הכוונה ללימודי מקצוע בבתי-ספר מקצועיים-תעשייתיים. פתיחת בתי-ספר אלטרנטיביים, טיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, חינוך לערכים, גיוס לצה”ל ושירות משמעותי, מעורבות ואחריות קהילתית ועוד ועוד. כל אלה לצד אחוזי הזכאות לבגרות (אך לא כגורם מרכזי) הם המצביעים בפועל על חוסנה של מערכת החינוך בעיר”.