עיריית כרמיאל
עיריית כרמיאל. צילום ארכיון

סיעת טב לכרמיאל באופוזיציה: ״בזבוז כספי ציבור״ בהפרטת מחלקת הדוברות

שתפו

חבר המועצה גיא מרציאנו העלה בישיבת המועצה שאילתא בנושא הפרטת מחלקת הדוברות וטען: אין תהליך ממשי של התייעלות. העירייה: חסכנו כ-270 אלף שקלים בשנה

מאת גיל דובריש

סיעת טב לכרמיאל באופוזיציה האשימה את ראש העיר ב״בזבוז כספי ציבור״ בסך של כ-240 אלף שקלים וזאת בשל הפרטת מחלקת הדוברות בעירייה.

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרםלפייסבוק ולטלגרם שלנו

בישיבת מועצת העיר תועלה לדיון על-ידי גיא מרציאנו שאילתא בנושא הפרטת הדוברות שנועדה לבצע התייעלות וכן להקל על העומס המוטל על ראש מינהל דוברות ופרסום, אלי שדה, המכהן גם כראש לשכתו של ראש העיר, ראש מינהל תרבות בעירייה ומשמש גם בתפקיד בכיר בראשות מטה פסטיבל המחול.

גיא מרציאנו 2018-10
גיא מרציאנו. צילום ארכיון

גיא מרציאנו: ״מבדיקות שערכנו, תהליך ממשי של התייעלות לא קיים באגף הדוברות. בחודשיים האחרונים יצאו 3 מכרזים שונים באגף הדוברות – ניו מדיה, גרפיקאי ויועץ, סך עלות כול המשרות כ-19,000 ש״ח בחודש. במחלקת דוברות כבר יש מנהלת ניו מדיה וגרפיקאית, כך שאינני מבין את ההגיון הכלכלי להוציא לשרותי חוץ את התפקידים… אין כאן חיסכון בכלל, מדובר בבזבוז של כספי ציבור בסך 240 אלף שקל בשנה. ספק אם קיימת התייעלות מקצועית, על פי החוק חייב להיות דובר ברשות המקומית ולא מובן מי ינהל כעת את הדוברות, האם זה יהיה הדובר החיצוני או הדובר עצמו שעסוק בעוד תפקידים?״

רותם ינאי ראש סיעת טב לכרמיאל הדגיש ואמר כי ״אנחנו רוצים לראות שקיפות בנתונים, שראש העיר יוכיח לנו באמצעות המספרים שאכן יש התייעלות וחיסכון תקציבי, אם זה כך אנחנו נהיה הראשונים שנתמוך בצעד, בינתיים לא משתפים אותנו בנעשה ויש טעם לפגם בכול תהליך השינוי ולאור הנתונים שמתגלים לעינינו״.

ראש לשכתו של משה קונינסקי, אלי שדה השיב בישיבת המועצה לשאילתה: ״ראשית, יועץ תקשורת שעובד ביחסי ציבור זה לא משהו חדש בעיריית כרמיאל, היה בעבר, ב-2018, ב-2017 וגם ב-2016. הסכום של 19,000 הוא לא הסכום שאנחנו משלמים בחודש, אנשים שניגשו למכרז הגישו הצעות מחיר נמוכות יותר, לכן הסכום הזה הוא לא נכון. בנושא הגרפיקה יש גרפיקאית שעובדת ב-40% משרה במרכז פסגה, חוץ מזה נלקחים עוד הרבה גרפיקאים שעובדים בפרויקטים שונים, איגמנו את כול המשאבים כדי לעשות סדר בסיפור. מתמטיקה פשוטה: עיריית כרמיאל חסכה משרה של ראש לשכה בעלות של כחצי מיליון שקלים בשנה – אל מול הוצאה נוספת בערך 220 אלף שקל בשנה. החיסכון השנתי כאן עומד על כ-270 אלף שקל״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *