Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1604401866:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 42236
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | סערת הטבות המס: למה עכו וטבריה כן - וכרמיאל לא? | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => סערת הטבות המס: למה עכו וטבריה כן - וכרמיאל לא? | הטבות מס
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 16 ישובים בגליל - כן, כרמיאל לא. הרוחות עדיין סוערות בכרמיאל בעקבות החלטת ועדת הכספים, איך הגיבו דמויות מפתח בעיר? | סערת הטבות המס
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 67
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1757
        )

)
מפת הגליל. צילום מתוך Google Maps
מפת הגליל. צילום מתוך Google Maps

סערת הטבות המס: למה עכו וטבריה כן – וכרמיאל לא?

שתפו

16 ישובים בגליל – כן, כרמיאל לא. הרוחות עדיין סוערות בכרמיאל בעקבות החלטת ועדת הכספים, מי אשם במצב ואיך הגיבו דמויות מפתח בעיר?

מאת גיל דובריש

16 יישובים בגליל – כן, כרמיאל לא. בכרמיאל מסרבים להירגע מהחלטת ועדת הכספים אתמול (שני, 2.11.2020) שהשאירה את העיר מחוץ למפת היישובים שייהנו מהגדלת הטבת המס. משמעות ההחלטה לתושבים היא הפסד פוטנציאלי של עד 36,000 שקל נוספים מתקרת ההכנסה השנתית. כיום תושבי כרמיאל נהנים מהטבת מס של 7% עד לתקרת שכר של 132,000 ש״ח בשנה (11,000 ש״ח ברוטו בחודש). אם היו מאשרים את הגדלת הטבת המס בכרמיאל ל-12%, תקרת המס הייתה גדלה ל-168,000 ש״ח בשנה, כלומר פטור מתשלום מס הכנסה עד למשכורת  בגובה 14,000 שקל ברוטו בחודש.

לפי הקריטריונים החדשים, ישוב עירוני שהמדד החברתי כלכלי שלו 4 ומטה (כרמיאל 6) והמדד הפריפריאלי שלו  4 ומטה, הנמצא במפת הישובים הזכאים להטבות מס ייהנה מהגדלת ההטבות. מדובר ב-16 היישובים הבאים: עכו, טבריה, חצור הגלילית, סחנין, אבו סנאן, בענה, ג'דיידה-מכר, ג׳וליס, דיר אל-אסד, טמרה, ירכא, כאבול, מג'ד אל-כרום, מזרעה, עראבה וראמה.

פנינו לדמויות מפתח בעיר וזה מה שהם אמרו לנו בעקבות החלטת ועדת הכספים.

ראש העיר משה קונינסקי הקים מטה מאבק עירוני חוצה מפלגות וסיעות ומתח ביקורת חריפה על ההחלטה שלדבריו מפלה את כרמיאל לעומת יישובים אחרים כמו עכו, טבריה וחצור. ראש העיר הבהיר כי יש לצעד זה השלכות מרחיקות לכת על כרמיאל, ״במיוחד בתקופה קשה זו שבה האבטלה בעיר גדלה בעשרות אחוזים בגלל משבר הקורונה״ ואמר כי יש לעשות הכל כדי למנוע הגירה שלילית מהעיר.  לכתבה המלאה היכנסו כאן.

קונינסקי התייחס לפרסומים בתקשורת המקומית וגם בפורטל זהר.נט לפני כשבועיים על כך שאיש העסקים הכרמיאלי אלון אזולאי פנה לשר האוצר ישראל כץ ובעקבות זאת צפויה כרמיאל להיכלל ברשימת היישובים שייהנו מהעלאת הטבת המס ל-12%. לדברי קונינסקי ״צר לי כי עסקן פוליטי זוטר בעיר וחסר כל השפעה נטע לאחרונה תקוות שווא בקרב רבים מתושבי העיר כי כביכול 'סידר להם' הטבת מס מוגדלת, שיבש לצערי הרב את העבודה השקטה שביצענו מאחורי הקלעים ואני אומר באחריות מלאה הסב לנו בכך נזק אדיר והמציאות באה עכשיו וטפחה לכולם על הפנים״.

אלון אזולאי שציין כי נפגש אתמול עם יו״ר הכנסת ביחד עם קבוצת פעילים מכרמיאל ודן בנושא הטבות המס, מסר בתגובה לדברי קונינסקי: ״כל שחקן פוליטי זוטר יודע שביום בו הכנסת דנה ומצביעה על חוק כל כך משמעותי עבור תושבי כרמיאל, על ראש העיר להתייצב בפני חברי הוועדה ולהפעיל את כלל מנופי הלחץ האפשריים על מקבלי ההחלטות בכדי להגיע להישג. לצערי, נבחר הציבור, ראש העיר ׳הנעלם׳ של כרמיאל משה קונינסקי, נעלם אמש ולא טרח להגיע לדיון בכנסת בכדי להילחם על תושבי העיר והזכויות המגיעות להם, כפי שנעלם פעם אחר פעם כשהעיר כרמיאל צריכה אותו בשנים האחרונות״.

״בשנה החולפת מוניתי על ידי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו כחבר וועדת הבחירות, הבאתי את ראש הממשלה לכינוס בעיר בו נכחו אלפי תושבים, קידמתי והבאתי לעיר יחד עם שר המודיעין אלי כהן את חממת הטכנולוגיה והסייבר שקמה בימים אלו ואף יזמתי בעצמי ופעלתי לילות כימים להעברת הצעת החוק שתביא לכרמיאל את הטבות המס. בזכות פעילותי זו, כאדם פרטי ולא כאיש ציבור, הגענו אנשי כרמיאל להישג חסר תקדים כאשר הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה, ללא תמיכה וסיוע של ראש העיר. מן הראוי היה שנציגנו הנעלם היה מגיע לדיון בכנסת כדי להוביל את הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית. לצערי, הדבר לא קרה״.

אזולאי הוסיף עוד: ״צר לי שבמקום לעסוק בקידום העיר בחר ראש העיר הנעלם להתחבא ולתקוף את מי שמסייע לעיר. המילה האחרונה בנושא הטבות המס טרם נאמרה. עדיין אינני נבחר ציבור, אך למרות זאת אני פועל בשעות אלו ואמשיך לפעול כל העת לטובת תושבי כרמיאל על מנת לשים את העיר שלנו על סדר היום הלאומי״.

פנינו לחברים במטה המאבק העירוני כדי לשמוע מהם את דעתם על נושא הטבות המס ועל הדרך שהם מציעים להיאבק בגזירה המפלה את תושבי כרמיאל. זה מה שהם אמרו לנו:

טניה מזרסקי, מ״מ ראש העיר ונציגת יש עתיד: ״הממשלה ומקבלי ההחלטות בכנסת לעתים קרובות רחוקים מהמציאות שאנחנו חיים בה. תוספת של 5% בהטבת מס יכולה להביא לערי הפריפריה אלפי תושבים חדשים חזקים ועמידים. די לזרוק ססמאות! השלמות את הפערים באמצעות שיוון הזדמנויות ותמיכות. יש תחושה ששוכחים אותנו… כל אחד מאתנו, נבחרי הציבור, מפעילים את קשרינו למען קבלת אישור להטבות מס הכנסה״.

סגן ראש העיר ונציג יהדות התורה בכרמיאל, פנחס סירוקה: ״אנו פועלים בעיצה אחת עם ראש העיר יוצאים למאבק לתיקון האפלייה, כרמיאל נמצאת במיקום אסטרטגי יותר מאשר חצור וטבריה. פניתי כבר היום ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהבטיח לבדוק את טענותינו״.

״כרמיאל הוקמה כעיר אסטרגית בגליל, עיר שגדלה ומהווה כיום את מרכז החיים בגליל – היתה אמורה להיות באינטרס ראשון במעלה של הממשלה לחזק אותה בהטבות המס ולא להיפך, לא מתקבל על הדעת שתיקוני החוק הזה נעשים טלאי על טלאי, בינתים נראה שבכל פעם משנים קריטריונים לפי קבוצות לחץ. אנו פועלים לגבש לובי חזק גם לטובת כרמיאל מכל קצוות הקשת הפוליטית. הגיע העת לחוק ממשלתי שיסדיר ויתקן את האפליה אחת ולתמיד״.

עו"ד קורן נוימרק נציג הליכוד במועצת העיר: "מזה זמן רב עוד מתחילת הקדנציה הנוכחית עמל ראש העיר משה קונינסקי להכניס את כרמיאל לרשימת הערים להם תינתן הטבת מס בגובה של 12%. אני, נציג הליכוד במועצת העיר וחבריי הטובים בסניף הליכוד פעלנו לסייע בנושא מול משרד האוצר וועדת הכספים״.

״אני מאמין בעשייה ולא בכותרות, בתוצאות ולא בדיבורים. היה מי שבחר לצאת בכותרות ולכתור לעצמו כתר לא לו ובזאת סתם את הגולל על עשייה שקטה וארוכה מאחורי הקלעים. מרגע שפירסם כי שר האוצר התחייב להכניס את כרמיאל לרשימת הערים להם תינתן ההטבה כבר באותה נקודה הבנתי שלא נזכה להטבה. הודעה מוקדמת מעין זו נותנת מידע לאילו אשר מעוניינים בטרפוד ההטבה לכרמיאל ומניעה אותם לפעולה להשגת מטרותיהם. כולי תקווה כי כל המעוניין לסייע יפעל בשיתוף פעולה תוך הבנה כי אינו מכיר את הנפשות הפועלות ואת דרך הפעולה הרצויה״.

רותם ינאי, ראש סיעת טב לכרמיאל ונציג ימינה בעיר, המייצג את האופוזיציה במטה המאבק העירוני, מסר לנו: ״המאבק היה צריך להתחיל לפני שנה וחצי, מישהו נרדם בשמירה בזמן שכל ישובי הסביבה עבדו קשה למען התושבים שלהם״.

״הוכח לתושבי כרמיאל שעם הבטחות חוזרות, של עסקנים או של פוליטיקאים, לא הולכים למכולת, הגיע הזמן למעשים, לגילוי אחריות ולשיתופי פעולה אמיתיים״.

״‏שמחה לאיד היא מיותרת, אין מקום להתחשבנויות אישיות, במיוחד כשהתוצר הוא פגיעה בתושבי כרמיאל, שליחי ציבור אמיתיים צריכים לעסוק פחות בפוליטיקה והתחשבנויות, יותר בעשייה נחושה ובשיתופי פעולה לטובת העיר והתושבים״.

״נקראתי  לקחת חלק במטה המאבק בנושא הטבות המס לכרמיאל, כמו לכל משימה בעבר התייצבתי לטובת כרמיאל וכלל תושביה, מקווה הפעם לשקיפות ולעבודה משותפת בנושא הזה ובנושאים אחרים בכלל למען העיר״.

״את הטבות המס בעבר הבאנו לכרמיאל בעקבות הרבה עבודה יצירתית משולבת, בעיקר מאחורי הקלעים, העלאת מודעות לאורך זמן בקרב שרים, חברי כנסת ופעילים חברתיים מכל הארץ על חשיבותה של העיר (לא פוליטית), בזכות נחישות, התמדה ועבודה קשה בשטח, אעשה את המיטב כדי לקדם את הנושא, מקווה מאוד שזה לא מאוחר מדי, בהצלחה לעיר!״

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


תגובה אחת

  1. ראש העיר הזה רק מבטיח.ולא מקיים כלום בעיר הזאת עדיף ליהיות תושב שרק יתלוננו ממש בושה שבעירית כרמיאל עובדים המון תושבי חוץ ופחות צעירים מכרמיאל.
    למי שצריך לעזור באמת לא עוזרים.
    חבל שראש העיר לא מנהל פה כלום וכולם עובדי קבלן ולא מתעמי תקציב אלה מי שיותר קרוב לצלחת. או בן של עובד עירייה תתחילו ךקבל צעירים תושבי העיר בעלי משפחות וילדים שכן זקוקים לביטחון והשקט הנפשי והכללכלי. אולי משה ראש העיר באמת יעשה משהו כי רק בפייסבוק אפשר לדבר איתו.בושה לעיר חבל שמשה ראש העיר לא מיתיחס לתושבי העיר כמו עדי אלדר כי היה הכפת לו כעת המצב מפשיל עוד יותר שלא תושב העיר ביכלל מנהל אותה מנהלים משבילו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *