Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1443091605:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 10817
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מפעל הזנה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חדשות - מפעל ההזנה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => סערת מפעל ההזנה בגני הילדים - מה אומרים האנשים שאחראים על האוכל של ילדיכם?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 57
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1540
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/09/אוכל-בגנים-10112.jpg
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => חדשות - מפעל ההזנה
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => סערת מפעל ההזנה בגני הילדים - מה אומרים האנשים שאחראים על האוכל של ילדיכם?
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מפעל הזנה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

סערת מפעל ההזנה בגני הילדים – מה אומרים האנשים שאחראים על האוכל של ילדיכם?

שתפו

בעקבות הסערה בנושא ההזנה בגני הילדים, פנינו לגורמים האחראים על הארוחות, יעקב לוק בעל חברת הקייטרינג היכל האושר ממעלות וחברת מילועוף שסיפקה את הבשר. זה מה שהיה להם להגיד

מאת גיל דובריש

מי מפקח על איכות האוכל המוגש במסגרת מפעל ההזנה לילדי גני החובה בכרמיאל? בשבוע האחרון פרצה סערה גדולה בקרב הורים לילדי הגנים, בעקבות תמונה שפורסמה באינטרנט וחשפו כי חלק מהארוחות שחולקו בגנים ביום רביעי שעבר לא היו מבושלות לכאורה ונראו, לפחות ממראה העיניים, לא מתאימות למאכל.

בעת הרישום לגני החובה בכרמיאל, ניתנת האפשרות לרשום את הילדים באחד משני המסלולים – יום קצר עד השעה 1 וחצי או יום ארוך עד השעה 4 אחה”צ. הילדים שנכללים במסלול היום הארוך, זכאים לקבל ארוחה חמה מוכנה בכל יום, במסגרת מפעל הזנה, בעלות של כ-6 שקלים ליום להורה.

ביום רביעי שעבר, כאשר שבו הילדים מחופשת ראש השנה, פורסמו ברשת הפייסבוק תמונות של ארוחת הצהריים, ביניהם בלטה תמונה של חזה עוף לא מבושל לכאורה בצבע אדמדם. מתברר כי באותו יום התקבלו מנות מסוג זה בחלק מגני הילדים.

הורים רבים הביעו זעזוע בעקבות המקרה וחלקם הודיעו כי מבטלים את השתתפותם במפעל ההזנה.

בעקבות הדברים, פנינו אל הגורמים האחראים על הכנת המזון – חברת מילועוף שממונה על משלוח הבשר וחברת הקייטרינג היכל האושר ממעלות שזכתה במכרז של מפעל ההזנה בכרמיאל. רצינו לשמוע מהם באופן ישיר מה דעתם על איכות האוכל וכיצד אירעה התקלה שהבהילה מאות הורים בכרמיאל. רצינו לשעת מה יש להם לומר, באופן ישיר. הפניה בוצעה בשבוע שעבר, אולם מפאת יום כיפור וסוף השבוע שלפניו, התעכב נושא התגובות.

יעקב לוק, בעל חברת הקייטרינג היכל האושר, שמספקת את הארוחות לגנים, נשמע מופתע מפנייתנו. כאשר נשאל על האוכל שהגיע לא מבושל לכאורה, אמר כי אינו מעוניין להגיב: “אני לא יכול לתת לך תשובה, אבל הכל מסודר, הכל בדוק, אתה יכול לבדוק בעצמך, תבוא לכאן”. כשהתעקשנו לקבל מענה, אמר: “העירייה קיבלה תשובות, הייתה בדיקה של משרד הבריאות. מה שעשו לחברה זו הכפשה, אני מוציא כמות של 4000 מנות לכל אזור הצפון, בכרמיאל אני עובד כבר שבע שנים. אף פעם לא היו טענות. עשו סיפור גדול מהעניין. היה היום טכנולוג של חברת מילועוף שמכינה את המוצר, בדק את האוכל והתוצאות יישלחו לעירייה. אנחנו עובדים בשיטת חמם והגש, האוכל הגיע מוכן מחברת מילועוף”.

לגבי האוכל שחולק ביום רביעי שעבר, אמר לנו לוק: “האוכל היה חזה עוף בגריל. אנשים לא מבינים, אבל יש חזה עוף זכר ונקבה, בגן שבו אמרו שהאוכל היה לא מבושל, טעו. זה היה חזה הודו זכר, ולכן יש לו צבע אדמדם. בסך הכל חיממנו בתנורים את חזה העוף שקיבלנו ממילועוף”.

פנינו אם כך לחברת מילועוף כדי לשמוע את עמדת הוזו התגובה שקיבלנו:  “חברת הקייטרינג “היכל האושר” נמנית על לקוחות מילועוף. מבדיקה שנעשתה ב”היכל האושר” עולים ממצאים חד משמעיים: המוצר עבר טיפול תרמי מלא. גם נציגי משרד הבריאות, שנכחו במקום, אישרו כי  המוצרים עברו טיפול תרמי מלא והם מוכנים לצריכה. מהבדיקה שערך משרד הבריאות לקייטרינג, יחד עם  נציגי מילגם, לא נמצא שום ליקוי בביקורת ואף ציינו את טיב האוכל והמוצר הנ”ל".

"ראוי לציין ולהדגיש, כי  בשר חזה הודו הינו בעל גוון ורדרד טבעי ביחס לחזה פטם (עוף). צבעו נובע מכך שאנו מבשלים את החזה ולא מטגנים אותו. היות שמוצר זה הינו חדש, הלקוח אינו מורגל, כנראה, במראה של  פרוסת חזה הודו “מכובס”.  עקב כך נוצר רושם כי המוצר אינו מבושל. יודגש, כי הגוון אינו מעיד על כל בעיה שהיא לא כל שכן על בעיה המסכנת את בריאות הציבור".

"מפעל “מילועוף” פועל תחת תקני ISO  ו HACCP . טמפרטורת המוצר הסופי – המוגדרת כנקודה קריטית – נבדקת כל רבע שעה. המפעל משקיע משאבים רבים כדי להבטיח את איכות מוצריו ופועל בשקיפות מלאה מול הרשויות ומול הלקוחות- מוסדיים ופרטיים כאחד. לאחר בדיקת יסודית וקפדנית של  האירוע ע”י הגורם המוסמך הראשי (משרד הבריאות) התברר מעל לכל ספק כי אין כל יסוד לטענה שמוצרים לא היו מבושלים".

"מפעל  “מילועוף” הוא המפעל החדיש, המשוכלל והאיכותי ביותר בתחומו בארץ".

"שינוע המוצרים של מילועוף  ללקוחותיה נעשה באמצעות צי המשאיות שבבעלותה שמופעלות בהקפאה".

"אנחנו מאחלים לכל לקוחותינו להמשיך לאכול, לשבוע וליהנות ממוצריה האיכותיים, המגוונים והמשובחים של חברתנו”.

גם את תגובת עיריית כרמיאל ומשרד החינוך ביקשנו ואלה דבריהם.

דוברת העירייה לביאה שלו-פישר מסרה לנו בתגובה: “משרד החינוך הוא הגוף המפעיל את הספק של מפעל ההזנה בגני החובה ולא עיריית כרמיאל. מי שקובע את התפריט היא תזונאית מטעם חברת “מילרם” שנבחרה על ידי משרד החינוך. חברת “מילרם” היא זו הבוחרת במכרז את ספקי המזון ומכתיבה להם תפריטים, כמויות ועלויות, בהתאם להנחיות משרד החינוך. הספק שנבחר – “היכל האושר”, הינו ספק אמין העובד שנים רבות עם עיריית כרמיאל מטעם משרד החינוך וללא תקלות”.

“במסגרת תכנית של משרד החינוך לתזונה בריאה, הוכנס מוצר חדש של חברת מילועוף לתפריט – חזה עוף ללא ציפוי וללא טיגון אלא אפוי בתנור. וזאת כחלק מהתפריט המוכתב כאמור, שכלל: חזה עוף, אפונה ברוטב עגבניות, פתיתים, סלט ירקות, פרי ולחם. הארוחה סופקה ל- 29 גני חובה בכרמיאל ובהם כ- 655 ילדים. מתוך 29 גני החובה, הגיעה תלונה בנושא, ממספר קטן מאוד של גנים. מתוך כלל המנות שסופקו, חלק קטן אכן לא נאפה כנדרש”.

“ישנה הנחיה קבועה לגננות מטעמה של רכזת ההזנה, שכאשר מגיע האוכל לגן, עליהן לפתוח את הציידניות לבדוק את האוכל ובמידה ונראה דבר מה שאינו תקין להודיע לה מיידית. במקרה כזה, רכזת ההזנה מודיעה מיידית לספק וזה שולח מנות חדשות לגן. במקרה הנדון, רכזת ההזנה יחד עם התזונאית של חברת מילרם (מטעם משרד החינוך), בדקו את המזון . המזון לא היה מקולקל. אלא שחלקו לא היה עשוי כנדרש. פרטי המקרה הועברו מיידית, אל משרד החינוך הפועל מול הספק על מנת להבטיח שמקרים אלו לא יישנו”.

דובר מחוז הצפון של משרד החינוך, דוד גורלי, מסר: “ברמת העיקרון, משרד החינוך רואה חשיבות גדולה במתן מזון ראוי, בריא, טרי ומזין לתלמידים, במסגרת מפעל הזנה. משרד החינוך משתתף בחלק יחסי במפעל ההזנה וגם איננו בוחר את הספק. הוא נבחר עפי”ר ע”י הרשות וההורים שהם שתי הצלעות הנוספות במשולש של מפעל ההזנה. הרשות המקומית ותזונאית מקצועית בדקו את הסוגיה שטופלה ובאה על פתרונה לשביעות רצון. המשרד והרשות מקפידים הקפדה יתירה כי ינתן מזון בריא טרי וראוי לתלמידים וכן יעשה גם להבא”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …


תגובה אחת

  1. ירן שגור

    עדיף פשוט לא לתת לילדים גופות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *