בית / Uncategorized / עד לאן תגיע הרכבת מכרמיאל?
עד לאן תגיע הרכבת מכרמיאל?
עד לאן תגיע הרכבת מכרמיאל?

עד לאן תגיע הרכבת מכרמיאל?

שתפו

מסילת הרכבת לכרמיאל תהיה מחושמלת, בניגוד לשאר המסילות הישנות. הבעייה המסתמנת: למרות ההבטחות לא נוכל לנסוע ישירות לת”א, כי נצטרך להחליף רכבת בנעמן. ברכבת ישראל מודים: חשמול מסילת חיפה – ת”א יבוצע רק אחרי המסילה לכרמיאל  

 

מרץ 2017. תחנת הרכבת של כרמיאל נחנכת בטקס מרגש ורב-משתתפים, ראש העיר עדי אלדר ושר התחבורה גוזרים את הסרט לעיני הציבור הרב והמצלמות ומכריזים רשמית על פתיחת קו הרכבת לעיר, אחרי עשרות שנים של ציפייה. בהמשך, מוזמנים כל הנכבדים לעלות על הרכבת החשמלית ולהיות שותפים לנסיעה ההיסטורית הראשונה במסילה שמחברת את כרמיאל עם תחנת נעמן.

זה לא מדע בדיוני, זו עומדת להיות המציאות בעוד כשנתיים וקצת, כמובן אם לא יקרה משהו חריג במיוחד. נדמה שמעולם לא תלו תקוות רבות כל-כך בכרמיאל בהשלמתו של פרוייקט חדש. הרכבת אמורה להביא לשינוי מהפכני, לחבר אותנו למרכז הארץ, לקרב את הפריפריה למדינת תל אביב. אבל האם ההבטחות יעמדו במבחן המציאות?

אין ספק שהרכבת תביא לשינוי. נהייה קרובים יותר למרכז הארץ ולחיפה, הדבר יסייע בהרחבת מעגל העבודה של הכרמיאלים, ניתן יהיה לחפש מקומות עבודה בקריות, בחיפה, גם במרכז אם כי פחות. גם בכל הקשור לבילוי בשעות הפנאי יהיה קל ונגיש יותר, לא נצטרך לנהוג את כל הדרך ברכב, הרי אפשר יהיה לנסוע ברכבת לנתב”ג, לתל אביב ולמקומות נוספים.

אבל – ויש כאן אבל, לפחות בשלב הראשון, יש לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה: הרכבת בכרמיאל תהיה חשמלית. בכל שאר חלקי הארץ – לא. הדבר צפוי להאריך את זמן הנסיעה מכאן למרכז הארץ. השאלה היא עד לאן תוכל הרכבת מכרמיאל להגיע בנסיעה ישירה. כנראה שהיא תיעצר בתחנת נעמן, לפחות בהתחלה.

הממשלה קיבלה החלטה עקרונית להחליף את כל הרכבות בארץ לחשמליות. המשמעות היא החלפת התשתיות, המרת מאות קילומטרים למסילות מחושמלות ורכישת קטרים וקרונות חדשים שיתאימו לתשתיות החדשות. מדובר בתוכנית גרנדיוזית שתעלה למדינה מיליארדי שקלים ותבוצע בשלבים. הבעייה, היא שתוכניות כאלה אינן מתבצעות בתוך שנה-שנתיים, וגם לא בטוח שזה יושלם בתוך עשור.

למרות החלטת הממשלה, אין עדיין יישום מעשי, כך שבשלב הראשון לפחות, הרכבת החשמלית היחידה בארץ תהיה בקו כרמיאל-נעמן. כלומר,  הרכבת שתצא מכרמיאל תיעצר בתחנת נעמן, מה שנקרא עכו דרום, שם הנוסעים יירדו בתחנה, ייאלצו להמתין לרכבת שתגיע מצפון (נהריה ועכו) בדרך לתל אביב, יעלו עליה וימשיכו בנסיעה בתקווה שימצא מושבים פנויים. כך אנחנו מבינים את פני הדברים. ומי שרוצה לנסוע צפונה – לעכו או נהריה, יעבור לרציף השני, ושם ימתין לרכבת שמגיעה ממרכז הארץ.

נכון להיום, תדירות הרכבות באזור עכו, עומד על שלוש רכבות לשעה בשעות השיא ושתיים במרבית שעות היממה. ההפרש בין רכבת אחת לשניה עשוי להגיע לכ-40 דקות. דהיינו, נוסעים מכרמיאל שיירדו בתחנה בנעמן, עלולים למצוא עצמם מחכים זמן רב כדי לעלות על הרכבת לכיוון תל אביב.

תושב העיר, גד, פנה לאחרונה לחברת נתיבי ישראל והתעניין בסדרי הנסיעה של הרכבת העתידית. התשובה שקיבל הייתה קצת מבלבלת: “מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה, נמסר כי לא תהיה אפשרות נסיעה לכיוון כרמיאל לעכו, אלא רק למוצקין דרומה. חברת נתיבי ישראל פועלת בכפוף ועל-פי הנחיות של משרד התחבורה, כאשר כל מקרה לגופו, תוך התייחסות לתנאי השטח, סדרי עדיפויות ותעדיף תקציבי”…

בתגובה נמסר לנו ע”י אגף הדוברות של רכבת ישראל: “פרויקט החישמול יופעל בהדרגה עד 2020, במטרה להסב לחשמל את מרבית הרשת הרכבתית. מסילות הרכבת בין חיפה לת”א, יוסבו לחשמל בשלבים הראשונים, מיד לאחר הקו המהיר לירושלים וקו הרכבת לכרמיאל. בתקופת הביניים, בה לא יתקיים קשר רציף של רשת חשמלית, יבצעו הנוסעים החלפה לרכבת קשר, שתופעל על ידי קטר דיזל”.

כתבה מעניינת:

חגיגת קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי צלויות, קלמטה ומוצרלה צילום אפיק גבאי (1)

קונצילה ריגטה – איטלקית 100%

שתפומתחשק לכם איטלקית 100% על הצלחת? קבלו מתכון של פסטה קונצילה ריגטה עם עגבניות שרי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.