בית / חדשות / חדשות כרמיאל / עומסים כבדים בתחנת הרכבת
תחנת רכבת כרמיאל
תחנת הרכבת בכרמיאל. צילום ארכיון

עומסים כבדים בתחנת הרכבת

הרכבת נחנכה בערב ראש השנה, מאות ניצלו את הנסיעה בחינם כדי להגיע לחיפה ותל אביב – אבל במוצ״ש כבר נרשם לחץ עצום בתחנה בשל כמות הנוסעים

מאת גיל דובריש

היסטוריה בכרמיאל. ביום רביעי, ערב ראש השנה, נחנכה רשמית תחנת הרכבת בכרמיאל ולמרות שהיה מדובר ביום קצר במיוחד, מאות תושבים ניצלו את ההזדמנות ויצאו לנסיעה חינם לחיפה ולתל אביב. בתחנה שררה אווירה חגיגית במיוחד, כאשר גם מנכ״ל רכבת ישראל וראש העיר עדי אלדר הגיעו למקום ופגשו תושבים נרגשים.

אלא שהחגיגה נמשכה זמן קצר בלבד. כבר במוצ״ש שאחרי צאת החג נרשמו עומסים כבדים בתחנה, לאחר שמאות נוסעים הגיעו למקום וביקשו לנסוע בשעות הערב לכיוון מרכז הארץ. אחד הנוסעים, סיפר לנו כי ״אנשים נתקעו בתור מחוץ לתחנה, אין מקום בפנים לאנשים רבים, מספר המכונות למכירת כרטיסים לא היה מספיק ובכלל אני חושב שברכבת פשוט לא היו מוכנים לכמויות כאלה של נוסעים״.

בשל העומס הכבד, מי שלא הספיק לעלות על הרכבת הראשונה במוצ״ש נאלץ לחכות לרכבת הבאה, שיצאה כעבור שעה.

דיירים ברחוב חן בשכונה המערבית, המתגוררים מול התחנה, סיפרו כי מנוחתם הוטרדה במהלך החג, בשל מערכת הכריזה האוטומטית של התחנה שהמשיכה לפעול כל העת והודיעה על הרכבות הבאות ויוצאות – למרות שכמובן לא הייתה שום פעילות בתחנה.

טענות נוספות הושמעו ע״י נהגים שנתקעו בפקקים בכביש החרושת ובשדרות נשיאי ישראל, מאחר שהצומת במקום מהווה את דרך הכניסה והיציאה היחידים המקשרים את העיר עם תחנת הרכבת.

במהלך שלושת החודשים הראשונים להפעלת הקו, כלומר עד 20 בדצמבר, יוכלו כל רוכשי הכרטיסים בתחנת כרמיאל לנסוע הלוך ושוב בחינם לכל תחנה אחרת בארץ. לאחר מכן תינתן הנחה בת 50% למשך שנתיים. ההטבה מותנית בביצוע הרכישה באמצעות כרטיס רב-קו אישי, שעליו מודפסת תמונה. בעלי כרטיס רב-קו אנונימי, יוכלו ליהנות מההטבות במחיר עד ה-15 באוקטובר, מוזמנים לחדש את הכרטיס שברשותם עד ה-15 באוקטובר, עד אז עליהם לחדש את הכרטיס.

תושבי המועצות האזוריות מטה אשר ומשגב והישובים שמסביבם יוכלו לנסוע לכל יעד ללא תשלום גם מתחנת הרכבת באחיהוד.

שר התחבורה ישראל כץ מציין כי ״קו הרכבת לכרמיאל הוא אחד הקווים החשובים באזור הפריפריה ועתיד לסייע בצמצום פערים כלכליים וחברתיים של כל תושביי האזור. בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה״. השר כץ מוסיף כי משרדו ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.

במסגרת הפרויקט, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בתחנות הנוסעים אחיהוד וכרמיאל. הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-4.8 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "עם צאת השבת בחרו מאות נוסעים מהסביבה ומטיילים להשתמש ברכבת הגליל, שנפתחה בערב ראש השנה, בדרכם מכרמיאל ליעדים שונים בארץ. הביקוש הרב יצר צפיפות. רכבת ישראל גאה לשרתם ותמשיך לעשות ככל שנדרש כדי שיסעו במהירות, בבטחה וברווחה״.

שתפו

כתבה מעניינת:

חורשת קובי שרידי מדורה

ונדליזם ומדורות בחורשת קובי

גימלאים במועדון הפטאנק מתלוננים על הרס של מסלולים והדלקת אש בחורשה שבהם נוהגים לשחק: ״נס …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link
//set menu items with childrens to be clickable