Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1580990535:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 37235
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | עו״ד נביל גנדור: עריכת דין, עסקים ודו-קיום | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => עו״ד נביל גנדור
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% עו״ד נביל גנדור: עריכת דין, עסקים ודו-קיום
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך מצליח עורך דין נביל גנדור לשלב את המקצוע עם ניהול העסק המשפחתי ומגוריו בכרמיאל? ראיון אופטימי ופתוח על דו-קיום בגליל, מודל 2020
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 65
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 333
        )

)
עו״ד נביל גנדור. צילום: ארטיום ז׳יבטין
עו״ד נביל גנדור. צילום: ארטיום ז׳יבטין

עו״ד נביל גנדור: עריכת דין, עסקים ודו-קיום

שתפו

איך מצליח עורך דין נביל גנדור לשלב את המקצוע עם ניהול העסק המשפחתי ומגוריו בכרמיאל? ראיון אופטימי ופתוח על דו-קיום בגליל, מודל 2020

מאת גיל דובריש

עורך דין נביל גנדור, בן 47, תושב כרמיאל משנת 2001, מהווה דוגמה אמיתית לדו-קיום מוצלח בגליל. כיליד ראמה, הכפר השוכן ממול לעיר, הוא מספר כי תמיד ראה את עצמו כחלק ממדינת ישראל וחלם לעבוד ולחיות בכרמיאל. היום הוא מגשים את חלומו, הלכה למעשה, חי בעיר עם רעייתו ושלושת ילדיו, עובד למחייתו כעורך דין ואיש עסקים וחי את הדו-קיום.

״הקשר שלי עם כרמיאל התחיל כשאבא שלי בנה בשנות התשעים את העסק המשפחתי באזור התעשייה בעיר. כשפתחתי את משרד עריכת הדין שלי בשנת 1996, זה היה טבעי שהמשרד ימוקם בכרמיאל״.

עו״ד נביל גנדור. צילום ארטיום ז׳יבטין 2020-02 copy
עו״ד נביל גנדור. צילום ארטיום ז׳יבטין

– ספר על העסק המשפחתי. איזו חברה אביך הקים?

״אבא שלי הקים עסק של יצור חומרי טיח הנקרא על-שמו, אדיב גנדור. מהיום שהחל פה, אני זוכר שברוך ונגר ראש העיר הראשון היה מזמין את הנכבדים מהכפרים לאירועי יום העצמאות בעיר, אבא שלי היה בין הראשונים להתייצב מתוך כבוד ומתוך רצון לשמר את דו הקיום בגליל. אבא שלי בנה את עצמו בכרמיאל בצורה מכובדת ויפה״.

– אתה מדגיש את החשיבות של דו קיום עבור אביך, איך זה התבטא בחינוך שקיבלתם בבית?

״אמא ואבא הנחילו לנו, שלושת הילדים, ערכים של אהבה לזולת, זו הייתה תמיד מילת המפתח בביתנו. חונכנו על ברכי דו-הקיום. חונכנו גם להצליח. להתמקד במטרה ולא להסתכל לצדדים״.

מאמין במערכת בתי המשפט

עו״ד נביל גנדור סיים את לימודי המשפטים בשנת 1995. הוא מתמחה בתחומים תביעות נגד רשויות מקומיות ומייצג עסקים רבים ולקוחות פרטיים בנושא דיני נזיקין.

על השאלה למה החליט להיות עורך דין דווקא, הוא משיב: ״אני אוהב את המקצוע מלידה. זה תחום מאוד מרתק בעיניי והגעתי להישגים רבים מאוד. כבר בתור תלמיד בבית הספר ייצגתי, התווכחתי בצורה עניינית על נושאים שונים. כשביקרנו בבתי ספר אחרים דאגתי לשאול, לחקור עד שקיבלתי את התשובות. אני חושב שזה חלק מהעבודה שלנו, לחקור, להתעניין. אני אישית חושב שעורך דין טוב הוא חוקר טוב במובן המלא של המילה – אם זה בבית המשפט, אם זה במשרד, הוא חייב להיות טוב בחקירת הנתונים הקיימים ובחקירה הנגדית בבתי המשפט״.

– מה הכי גורם לך לסיפוק במקצוע הזה?

״הכי מספק מבחינתי הם להגיע להישגים בתיקים שייצגתי קבוצות מול הממסד, למשל מורי בית ספר אשר שכרם עוקל בשל חובות מועצה מקומית, ייצגתי תושבים ועסקים נגד עיריות בנושאי תשלומי הארנונה ובנושאי תכנון ובניה. העבודה הקבוצתית מאוד מעניינת אותי, כמו גם יצוג של אזרחים שניזוקו בבריאותם או רכושם. גם בתחום הפלילי היו לי מספר תיקים מעניינים״.

– מה ההישג שאתה מתגאה בו יותר מכול בשנותיך כעורך דין?

״רשמתי הישגים בנושא סוגיות בדיני עבודה, הייתה סוגיה בתעבורה בנושא בדיקת הינשוף שהגיעה עד לבית המשפט העליון. ייצגתי אדם שנערכה לו בדיקת ינשוף ונמצאה בדמו רמת אלכוהול מעל המותר. הוא הגיע לבית משפט השלום ללא עורך דין, נגזר עליו מאסר בפועל. הוא פנה אליי וערערתי בבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון אשר ביטלו את הפסיקה, בתואנה של כשל ראייתי, אי תקינות הינשוף והתנהלות לא נאותה של השוטרים כנגד אותו אזרח״.

– מה השיקול העיקרי שמוביל אותך בבחירת תיק?

״אני בוחן כול תיק שמגיע אלי, בודק מה הסיכוי והסיכון, האם הלקוח צודק באמת, או שיש לו מספיק ראיות ותמיכה בטענתו. כול עורך דין יודע שככול שיש לך יותר מסמכים ויותר ניירת רלונטית – מצבך יותר טוב. הרי שופטים ניזונים ממסמכים, ראיות ועדים״.

– עד כמה לדעתך יש צדק אמיתי בבתי המשפט בארץ?

״100% צדק. אני חושב שתמיד שיקולי השופטים מונעים מצדק. יש כמובן צורך להבדיל מתחום לתחום, ואיך פועלת המערכת. בסופו של דבר, כעורך דין יש לי אמונה מלאה במערכת המשפט בישראל״.

הקשר שבין עריכת דין למוצרי טיח

לפני כ-12 שנים נקרא עו"ד נביל גנדור לעסק המשפחתי ע"י האב, שביקש ממנו להיכנס לתפקידי הניהול. ״אבא אמר לי – אני כבר לא צעיר כמו בעבר, תיכנס לעסק, אתה ואחיך תנהלו אותו ותתרמו לפיתוחו וכך היה… מינפתי את החברה והגעתי לציבור לקוחות מאד רחב, בשיתוף פעולה עם המשפחה וברוך השם השילוב הזה מוצא חן בעיני. אני מנהל כיום את החברה. תמיד הייתי מעורב בענייני העסק המשפחתי, אבל המעורבות שלי בצורה מסיבית יותר החלה בעת כניסתי לתפקיד המנהל״.

– מה אבא עושה היום?

״אבא הוא בן 89, שיבדל לחיים ארוכים, הוא הראש, הוא המנכ״ל, ואין עוררין עליו, הוא הברכה של העסק. אני ואחי הבכור מנהלים את העסק, אבל אבא מעלינו ואנחנו מתחתיו. למדתי ממנו ומאמא המון, אבל הדבר החשוב ביותר שלקחתי מהם הוא הצניעות והענווה״.

– מה מעניין יותר בעיניך, להיות איש עסקים או עורך דין?

עו״ד נביל גנדור צילום ארטיום ז׳יבטין
עו״ד נביל גנדור בביתו. צילום ארטיום ז׳יבטין

״שניהם. להיכנס לעסקים נתן לי את האפשרות להתאוורר גם בתחום אחר ולהכיר אנשים חדשים״.

– מה קהל היעד שלכם?

״אנחנו מייצרים את הטיח ומספקים לעסקים המשווקים לציבור הרחב ולקבלנים גדולים. הלקוחות של החברה מגיעים מכול רחבי הארץ. המוצרים שלנו נמצאים בפרויקטים רבים של בניה בכול המדינה״.

– איך מתחבר נושא עריכת דין עם ניהול עסק מצליח למוצרי טיח?

״הכלים שאני משתמש בהם הינם כלים אוניברסליים, יש שוני בהרכב ציבור הלקוחות בשני התחומים, אבל מדובר בתפקידים שמקבילים ולא מתנגשים האחד בשני. חוץ מדבר אחד, שאני פחות בבית…״

– איך אתה מצליח לשלב בין העבודה הקשה לבין הבית. המשפחה רואה אותך לפעמים?

עו״ד גנדור צוחק… ״העבודה תובענית… אני משתדל. אשתי ניבין, שתהיה בריאה, היא מורה בבית ספר ומשקיעה המון בקריירת החינוך שלה. אני חייב להרעיף עליה שבחים, כי היא מקבלת בהבנה שאני לא תמיד נמצא ולא תמיד יכול לעזור בענייני הבית. יש לנו שלושה ילדים, מיה בכיתה י״א, בשיר בכיתה ח׳ ופייר בכיתה ג׳. זה לא פשוט, אבל כשאני בבית אני מפצה אותם. אני ואשתי אוהבים לשחק ביחד עם הילדים משחקי מחשבה. ניבין היא שיוזמת את המשחקים ואני מצטרף יותר מאוחר. אני משתדל שכול הטכנולוגיה תישאר בצד בשעות האלה. כשאנחנו בבית אנחנו משתדלים בלי טלפונים. אני לפעמים משאיר את הטלפון באוטו כדי להתנתק. אנחנו מטיילים הרבה ביחד. צופים הרבה בסרטי קולנוע… אני והבן הצעיר פייר נוהגים לנסוע כמה פעמים בשנה לאיצטדיון סמי עופר כדי לצפות במשחקים של מכבי חיפה״.

– איך נראה סדר יום רגיל אצלך?

״אני קם בשעה 6 בבוקר, עושה קצת מדיטציה כדי להתחיל את היום בצורה רגועה. מקפיץ את הילדים לבתי הספר שלהם בראמה, חוזר לעסק ומשלב את העבודה היום-יומית בין עריכת דין וניהול החברה. יש לי שני משרדים בכרמיאל, אחד לכול תחום. משלב פגישות עם לקוחות משני התחומים. ארוחת בוקר? כמעט ולא מספיק לאכול. בצוהריים קופץ באופן קבוע לבקר את אבא שלי… אמא נפטרה לפני כשנה וחצי, אז אנחנו כול יום אצל אבא. מגיע הביתה בסביבות השעה 5-6 בערב״.

אוהב את כרמיאל

עו״ד נביל גנדור מתגורר בכרמיאל עם משפחתו משנת 2001. הוא אחד מני רבים העושים את המעבר מהיישובים הכפריים לכרמיאל. כשאני שואל למה כרמיאל דווקא, הוא עונה בפשטות: ״בגלל איכות החיים״. לדבריו, ״בכפרים אין איכות חיים כמו בכרמיאל. אין לך באמת פרטיות בכפרים, יש רעש רב. בעשורים האחרונים כרמיאל התפתחה יפה מאוד בהשוואה ליישובים אחרים בצפון״.

– איך אתה רואה מהצד את נושא דו הקיום בין האוכלוסיות השונות בכרמיאל?

הסיפורים המעניינים בפורטל זהר.נט:

״אני חושב שהאוכלוסיה הערבית שחיה בכרמיאל מגיעה ברובה מאותו רקע שאני מגיע, מאותן סיבות של שיפור איכות החיים, של חוסר קרקעות לבניה חדשה בכפרים. יש הרבה משפחות אמידות ומבוססות. חלק גדול מהן מסתדרות יפה מאוד כאן. אני חלק מהקהילה בעיר, כעורך דין אני מייצג לא מעט אזרחים מכרמיאל, בין אם חרדים, חילונים, יהודים, מוסלמים ונוצרים״.

– מה עם פוליטיקה? היית מעורב בעבר ברשימה שהתמודדה למועצת העיר.

״אני מתעניין במה שקורה בכרמיאל, אבל כמו רוב התושבים, מביט מהצד. אין לי שום כוונה להיות חלק מהפוליטיקה – זו לא הדרך שלי… אני מכיר אישית את ראש העיר משה קונינסקי ואשתו סוזי, שהיא עורכת דין ואני יודע שהוא דואג לחזק את כרמיאל עבור תושביה״.

– אתה אוהב לגור בכרמיאל?

״מאוד. עברתי 2-3 פעמים בית בכרמיאל, בכול מקום פגשתי שכנים נפלאים, אף פעם לא קיבלנו תגובות שליליות כלשהן. ההרגשה של היא שיש כאן הרמוניה חיובית. אני אוהב את האוכלוסיה בכרמיאל, היא מאוד מבינה, מקשיבה, סובלנית. כרמיאל זה הבית שלי. אשאר כאן״.

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *