Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1624177823:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 46237
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2021-06-20
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | עידן חדש: ממשלת השינוי - הקשר הכרמיאלי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% ממשלת השינוי - הקשר הכרמיאלי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי שנים רבות של שלטון הליכוד ובנימין נתניהו, הוקמה בשבוע האחרון ממשלת בנט-לפיד. איך השינוי ישפיע עלינו, תושבי כרמיאל, ראש העיר משה קונינסקי הוא איש ליכוד
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 326
        )

)
החברים החדשים של כרמיאל בממשלת השינוי. צילומים פרטיים
צילומים פרטיים

עידן חדש: ממשלת השינוי – הקשר הכרמיאלי

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אחרי שנים רבות של שלטון הליכוד ובנימין נתניהו, הוקמה בשבוע האחרון ממשלת בנט-לפיד. איך השינוי ישפיע עלינו, תושבי כרמיאל, במיוחד כשראש העיר משה קונינסקי הוא איש ליכוד, מפלגה שתימצא בשנים הקרובות באופוזיציה?

ואולי השינוי הוא דווקא לטובה? בהנהלת העיר ובמועצה ישנם לא מעט נבחרי ציבור כרמיאלים שמקורבים מאוד לממשלה החדשה, זאת כמובן בנוסף לטניה מזרסקי שהושבעה לחברת כנסת. פגשנו שלושה מהם: גיורא צ׳שקין, רותם ינאי ואבי קוריאט. שלושתם גילו אופטימיות רבה וטענו כי כעת יש הזדמנות מצויינת לקרב את העיר ללב הקונצנזוס של הכנסת בירושלים.

מה דעתכם, האם ממשלת השינוי טובה לכרמיאל? מוזמנים לענות במדגם האנונימי שלנו:

האם ממשלת השינוי תהיה טובה לכרמיאל?

הפנינו לשלושת נבחרי הציבור 6 שאלות זהות, כך הם ענו.

השאלות:
1. ראשית כל, ברכות על הרכבת הממשלה החדשה. מה המשמעות של ממשלת השינוי עבורכם באופן אישי?
2. ספרו לנו על היחסים בינך לבין נבחרי הציבור של מפלגתכם בכנסת, לאילו שרים אתם מחוברים במיוחד, האם שוחחתם איתם אחרי הבחירות האחרונות והאם יש לכם דלת פתוחה אצלם?
3. איך תוכלו למנף את הקשרים שלך בממשלה החדשה לקידום כרמיאל? האם יש תוכניות ספציפיות שתרצו לקדם ולפתח?
4. כיצד תושפע לדעתכם כרמיאל מכך שראש העיר הינו איש ליכוד, שתהיה מעתה מפלגת אופוזיציה? ידוע שכאשר ראש הרשות המקומית אינו מהמפלגה השלטת העיר מקופחת מבחינת תקציבים, משאבים ובכלל היחס אליה משתנה.
5. מה דעתכם על הלחצים הכבדים והאווירה בציבורים מסויימים שהתנגדו להקמת ממשלת השינוי?
6. האם אתם מאמינים, בכנות, שהממשלה הזו תשרוד במשך 4 שנים הקרובות?

רותם ינאי, ראש האופוזיציה במועצת העיר וראש מטה ימינה בכרמיאל

רותם ינאי עם ראש הממשלה נפתלי בנט צילום פרטי
רותם ינאי עם ראש הממשלה נפתלי בנט. צילום פרטי

1. ״אישית אני שמח ומברך על הקמת הממשלה ומייחל להצלחתה ולאריכות ימיה לטובת כלל תושבי ישראל. מדינת ישראל כמהה ליציבות שלטונית, לממשלה מתפקדת ולשליחי ציבור נאמנים שבאים לעבוד קשה למעננו. אחרי 4 מערכות בחירות רוויות שיח מפלג ומשסה בחברה הישראלית, לאחר למעלה משנתיים ללא תקציב, ללא מינויים ציבוריים חשובים, לאחר מגיפה עולמית שפגעה בריאותית וכלכלית ברוב אזרחי המדינה ולאחר שנראה שנבחרי הציבור ורה"מ בראשם מתכוונים ללכת, בלי למצמץ, למערכת בחירות חמישית, הגיע הזמן ליציבות ולממשלה מקצועית שאכפת לה מתושבי ישראל״.

2. ״אני בקשר טוב עם כל נבחרי הציבור של ׳ימינה׳ ועם חברי כנסת נוספים ממפלגות שונות נוספות. חברי הטוב, נפתלי בנט, הוא ראש ממשלת ישראל, חברתי הקרובה, איילת שקד, היא שרת פנים, וכן חבריי ניר אורבך (שר ההתיישבות) ועדית סילמן (יו״ר הקואליציה), מתן כהנא (שר הדתות) ואביר קארה (סגן שר במשרד רה״מ בנושאי כלכלה ורגולציה) איתם אני בקשר מצויין. עם כולם דיברתי אחרי הבחירות, עם חלקם נפגשתי, כולנו מצפים בהתרגשות להשבעת הממשלה ולהמשך העבודה המשותפת למען הציבור״.

3. ״כמו תמיד, אני לא נוהג לפזר הבטחות ולהצהיר הצהרות. בכוונתי להמשיך לעשות את המיטב וכעת בעזרת משרדי הממשלה המשמעותיים ושיתופי פעולה יעילים לפעול ולחזק את ההתיישבות היהודית, את מצב התעסוקה, את מחירי הדיור, את מצב התחבורה, את מערכת החינוך וכאמור להעזר ב״שגרירים״ שלנו בממשלת ישראל לטובת תושבי כרמיאל. אני מקווה שבניגוד למה שקורה עד עכשיו, נמצא אוזן קשבת ויד פתוחה לשיתוף פעולה מצד ראש העיר ושטובת התושבים בלבד תהיה בראש סדר העדיפויות״.

4. ״עד היום כרמיאל לא נהנתה מתקציבים ומתוכניות יוצאות דופן למרות אינספור הבטחות ותמונות של עסקני הליכוד בעיר, למרות הבטחות ראש העיר, השרים, הח״כים ורה״מ מהליכוד שידעו לפקוד את העיר רק לפני בחירות ולשכוח את העיר ואת תושביה רגע אחרי הבחירות. עד כמה שזה תלוי בי, ברה״מ בנט ובשרי הממשלה של ׳ימינה׳, אני בטוח שכרמיאל לא רק שלא תפגע אלא תרוויח ותהנה משיתוף פעולה יוצא דופן מצד הממשלה. אני יודע עד כמה כרמיאל והגליל חשובים להם, אני משוכנע שהם באים לעבוד קשה למעננו, עם חלקם כבר תיאמתי פגישות עבודה וצפויים גם ביקורים בכרמיאל, העיר שלנו תדע ימים טובים יותר של שגשוג ושל צמיחה״.

5. ״זה בסדר להתנגד לממשלה, זה בסדר להפעיל לחצים, אנחנו במדינה דמוקרטית וחופש הביטוי הוא ערך חשוב ביותר אבל השיח, ההסתה והאלימות המילולית בשבועות האחרונים חוצים כל גבול לגיטימי. נבחר ציבור לא שווה את שליחותו אם הוא לא יודע לשמש דוגמא של שיח מכבד וענייני, של יושרה ושל דרך ארץ. זה זמן לרגיעה, לניהול שיח מכבד, לניהול ויכוח ענייני ולגילוי אחריות מצד כל אחד ואחת בהנהגה ובעם ישראל״.

6. ״אני מאמין שאם חברי הקואליציה יגלו אחריות, ימנעו מהעלאת נושאים שבמחלוקת בזמן הקרוב ויתמקדו בשיתופי פעולה ובעבודה מקצועית ועניינית לטובת כלל התושבים אז הממשלה הזו תאריך ימים ואולי אף תמלא את ימיה״.

 

גיורא צ׳שקין, סגן ראש העיר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו בכרמיאל

גיורא צ׳שקין עם השר אביגדור ליברמן
גיורא צ׳שקין עם השר אביגדור ליברמן. צילום פרטי

1. ״תודה רבה על הברכות, זה אכן יום משמעותי למדינתנו. סוף למערבולת שנמשכה יותר משנתיים, בהן המדינה הייתה משותקת לחלוטין. אני מברך על הקמתה ומאמין שתעשה עבודה טובה למען כולנו״.

2. ״זה לא סוד, שהיחסים שלי עם נבחרי ציבור של מפלגתי הם מאוד קרובים. את שר האוצר אביגדור ליברמן אני מכיר שנים רבות, כמו כן את השרים וחברי הכנסת האחרים ש ישראל ביתנו, אנחנו בקשר באופן סדיר וקבוע, הם מגיעים לעיר, אני מדרים, היחס שלהם לכרמיאל הוא מאוד חם. עם שר האוצר הייתי בפגישה לפני 10 ימים. וכמובן בירכתי את כולם מיד לאחר ההשבעה. הדלת שלהם בהחלט פתוחה תמיד״.

3. ״ראש העיר הוא אכן איש ליכוד, אך כיו"ר מפלגת ישראל ביתנו בעירנו, אני בטוח כי עבודה נכונה ומקצועית מול השרים שלנו בהחלט תניב פירות. למפלגתי הפריפריה חשובה מאוד, העובדה היא שבנוסף למשרד האוצר, המפלגה מופקדת גם על תיק הגנב, הגליל והפריפריה״.

4. ״הממשלה הושבעה רק ביום ראשון אחר הצהריים, ראש העיר ואני נשב לפגישת עבודה, נחליט יחד מהם סדרי עדיפויות ומה חשוב לעירנו ונתקדם. כפי שציינתי לשר ליברמן ולשרי המפלגה יש יחס מיוחד לעירנו. נעשה ונצליח״.

5. ״אנו מדינה דמוקרטית, חשוב ואף הכרחי להביע דעה. בבחירות, כמו בבחירות מטבע הדברים בסופו של דבר יש צד זוכה. לדעתי הצנועה מה שקורה בעמנו היום, זה לא בריא ואף מסוכן. ניתן להביע התנגדות, אך לא בבריונות והסתה. כאיש ספורט, אני יודע להגיד בצורה חד משמעית, כי גם להפסיד בכבוד צריך לדעת!״

6. ״אני מאמין כי הממשלה הזאת תאריך את ימיה וכל המרכיבים שבה ידעו להתנהל למען הבית, שזאת מדינתנו היחידה ולמען כולנו אזרחי מדינת ישראל״.

 

אבי קוריאט, חבר מועצה וראש סניף כרמיאל של מפלגת תקווה חדשה

אבי קוריאט עם השר גדעון סער. תקווה חדשה
אבי קוריאט עם השר גדעון סער. צילום פרטי

1. ״קודם כל, העובדה שיש ממשלה שמורכבת משמאל, ימין, יהודים וערבים, זו ממשלת אחדות אמיתית, היא מייצגת את כלל החברה הישראלית. עם כל המורכבות שבה, אני רוצה להאמין שהממשלה החדשה תעשה דברים טובים למען המדינה, בהנהגה יש אנשים עם חזון ורעיונות טובים לפיתוח המדינה״.

2. ״באופן כללי אני מכיר את רוב מרכיבי הממשלה כי לאורך השנים הייתי בכמה מפלגות. אני בקשרים ממש טובים עם כולם, אם זה מירב מיכאלי ועומר בר-לב מהעבודה, בני גנץ, מיכאל ביטון ואלון שוסטר מכחול לבן, אבל בעיקר מחובר כיום לשרי תקווה חדשה: גדעון סער שיהיה שר המשפטים, זאב אלקין שמיועד לשר השיכון, יפעת שאשא ביטון שתהיה שרת החינוך ויועז הנדל שיכהן כשר התקשורת. את גדעון סער אני מכיר לעומק ממערכת הבחירות האחרונה, התחברנו מאוד. גדעון היה מרוצה מההישג בכרמיאל, 7.4% מקולות המצביעים, פי 2 מהממוצע הארצי. יפעת שאשא ביטון ביקרה בכרמיאל לפני מספר חודשים, ערכתי לה סיור בעיר במסגרת תפקידה כיו״ר ועדת הקורונה וחיזקנו מאוד את הקשר בינינו. יצא לי לשוחח עם כל 4 השרים המיועדים של המפלגה גם אחרי הבחירות, הזמנתי אותם לביקור בעיר וכשיתמקמו במשרדיהם החדשים הם יגיעו לכאן וילמדו על הבעיות והקשיים״.

3. ״למרות הפוזיציה שלי באופוזיציה אשתף את ראש העיר ואגייס אותו לקידום העניינים הרלוונטיים, אהיה איתו ולצידו. בתחום המשפטים – הקמת בית משפט השלום בעיר והעמקת השירותים המשפטיים לתושבי כרמיאל והסביבה כראוי לעיר מחוז, בחינוך – קידום נושאים ותהליכים מרכזיים שנזדקק להם בעיר ותמיד נשאף לקדם ולשפר את החינוך, בתחום השיכון – פתרונות דיור לצעירים ולמחוסרי דיור שהינן בעיות בוערות שחייבים לתת להן פתרונות, בתחום התקשורת – קידום הפריפריה למרכז בנושא הסיבים האופטיים הן לעסקים והן ללקוחות הפרטיים. בכל תחום נשאף להאיץ תהליכים ולזרז פרויקטים באמצעות החיבור שלי לשרי הממשלה החדשה. אני מאמין שתהיה לי דלת פתוחה גם במשרדי ממשלה נוספים הודות להיכרותי ולקשרים שלי עם שרים ממפלגות נוספות״.

4. ״אנחנו נדאג לשים את העיר לפני הכל, אני אדאג לכך בלי קשר למיקום שלי באופוזיציה. נשים את העיר במרכז וכמובן אלך כתף אל כתף עם ראש העיר לכל משרדי הממשלה ככל שיידרש. אנחנו לא נערב את הפן הפוליטי בכל מה שקשור לסיוע לעיר״.

5. ״אני מתאר לעצמי שההתנגדות העזה להקמת הממשלה החדשה נובעת מלחץ פנימי על העתיד הפוליטי של גורמים מסויימים. הם כעת יצטרכו להיות בחוסר מעש, זה שינוי מצב, להפוך מקואליציה בעלת השפעה לאופוזיציה ללא שום סמכויות – זה דבר שרובם הגדול לא מכיר. יש גורמים שלא בוחלים בשום דבר כדי להפחיד את הציבור״.

6. ״אני רוצה להאמין שהממשלה תשרוד את תקופת הכהונה. יש שם אנשים עם תפיסות חברתיות שבאו לעבוד ואני מתכוון לכולם, גם מי שאני פחות מכיר. רוצה להאמין שהמממשלה תעבוד למען המדינה ואזרחיה. ברצוני לאחל לחברי הממשלה המון המצלה ושיתוף פעולה, ושידעו שאנחנו נבחרי הציבור המוניציפליים בכרמיאל עומדים לרשותם בכל עת״.

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *