קישורים צילום אילוסטרציה פריפיק
צילום אילוסטרציה Freepik

עשה ואל תעשה: איך לבנות קישורים?

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

זה כבר מזמן לא סוד שקישורים חיצוניים לאתר האינטרנט שלכם עוזרים להעלות את הדירוגים שלו בגוגל, אבל גם אותם צריך לדעת איך ליצור ("לבנות" בז'רגון של מקדמי האתרים).

במהלך השנים גוגל הטמיעה באלגוריתם שלה לא מעט אמצעים לזיהוי של קישורים שנוצרו באופן ברור לצרכי קידום אתרים, ובעיקר כאלו שנקנו בכסף. (רק בסוף 2022 היא הטמיעה עדכון נוסף כנגד ספאם).

בעולם מושלם כל אתר אינטרנט איכותי היה מקבל מספיק קישורים מאתרים אחרים באופן טבעי כדי להתקדם בגוגל. במציאות לעומת זאת אי אפשר לקדם אתרים מבלי לבנות אותם באופן יזום, אך כזה שעדיין יראה כמה שיותר טבעי ובאמת ישרת את הגולשים.

אז מה עושים? קודם כל מבינים אילו לינקים הם חסרי ערך ורק יכולים להזיק לאתר שלכם. לאחר מכן מתמקדים בבניית לינקים "טובים" שירחיקו אתכם מעונשים וירידות פתאומיות בדירוגים שעלולים להרוס את כל העבודה הקשה שהשקעתם במשך חודשים או אפילו שנים בקידום אתרים.

אילו קישורים כבר לא עובדים?

כדי להבין אילו Backlinks כבר לא עובדים צריך קודם כל להבין שלקישור בודד בפני עצמו אין בדרך כלל השפעה על האתר. האלגוריתם של גוגל מסתכל על סך כל הלינקים השונים של האתר באופן רוחבי וכך יכול להעריך את האופן בו הם נוצרים.

אחרי שהבנו את זה, הנה כל הדברים שכדאי להימנע מהם:

1. יצירה של לינקים רבים עם הביטוי הספציפי שאותו רוצים לקדם. לדוגמה, יצירת 20 קישורים עם המילה "ספר בכרמיאל" היא דרך בטוחה לאותת לגוגל שמדובר בפעולה לא טבעית מכיוון שהם פשוט לא היו יכולים להיווצר באופן ספונטני.

2. הימנעו מרוחביים, כלומר, כאלו שיוצאים מכל דף באתר שמקשר אליכם. חשוב להבין ש-200 backlinks מאתר שיש בו 200 עמודים הם הרבה פחות יעילים מעשרה שיוצאים מאתרים שונים ומגוונים.

3. לקשר מעמודים לא רלוונטיים. אם נחזור לדוגמה מסעיף 1, הרי שברור שקישור ל-"ספר בכרמיאל" שיוצא מאתר של חברת נדל"ן לא רלוונטי אליו. וזה עוד תמרור אזהרה אדום שהאלגוריתם של גוגל יכול לזהות בנקל.

4. רכישת קישורים מאתרי "הכול מהכול". אם האתר שלכם נמצא בזירה תחרותית מאוד, לעיתים אין בררה אלא לרכוש קישורים מאתרים שמוכרים אותם. אך גם את זה יש לעשות בצורה חכמה מאתרים באיכות גבוהה.

בעדכונים האחרונים של חברת גוגל היא הביאה כדוגמאות רעות גם אתרים שלא ממוקדים לשום נושא, מה שפעם היה נקרא "אתרי מאמרים". לכן העדיפו שלא להשתמש באתרים כאלו בתור המקור שלכם.

5. החלפות לינקים פשוטות בין שני אתרים: בארץ החלפות בין עמודי תוכן (לא לאורך כל האתר כפי שהזכרנו בסעיף 2) עדיין מקובלת ובמקרים רבים עובדת. יחד עם זאת, החלפה בין שני אתרים בלבד עשויה להיות מסוכנת ושקופה לגוגל, במיוחד אם שני האתרים עושים זאת במקביל.

לכן, אם כבר מציעים לכם לעשות החלפה שכזו, שימו לב שבהחלפה יהיו מעורבים לפחות שלושה אתרים (אתר א' מקשר לאתר ב' ואתר ג' מקשר לאתר א').

מה כן כדאי לעשות?

1. כפי שרמזנו – מוטב לקבל מכמה שיותר אתרים שונים שגם יהיו רלוונטיים לאתר שלכם.

2. טקסט הקישור (הטקסט שעליו לוחצים) צריך להיות בנוי משילובים שונים של מילות המפתח, כולל מילות ואתיות חיבור (לדוגמה, "ספר נשים בכרמיאל"), אבל אפשר גם להשתמש בכמה סוגים נוספים כדי לגוון:

  • תמונות לחיצות שמפנות לעמוד המטרה
  • שם האתר המקושר (במקרה ומקשרים לעמוד הבית)
  • אלו הכוללים את כתובת האתר הראשית (studio-carmiel.co.il)
  • שימוש במילים נרדפות לאלו שרוצים לקדם
  • שם האתר, העסק או הסלוגן שלו

אין בדיוק נוסחה אחת לחלוקה הנכונה בין סוגי הקישורים, אך חשוב שלא ליצור יותר מדי דומים ברצף.

3. העדיפו תמיד לבצע החלפות בין 3 או 4 אתרים וודאו שהם לא יושבים על אותה כתובת IP באמצעות בדיקה פשוטה דרך אתרים כמו site24x7.com.

4. ניתן גם לקבל קישור ללא החלפה על ידי כתיבת פוסטים אורחים באתרים אחרים. מתאים למי שאין לו תשתית נרחבת של אתרים.

5. רכישה בצורה חכמה: העדיפו תמיד לרכוש מאתרים של חברות SEO מוכרות ומדפי תוכן שכתובים באיכות גבוהה. שימו לב שהאתר כולו ממוקד לנושא שקרוב לתחום המקצועי שלכם.

ניתן גם לפרסם כתבות תדמית באתרים בתשלום מהם יוצאים קישורים. הסיכוי שתענשו בשל קישור שיוצא מאתר גדול ומוכר הוא הרבה יותר קטן.

סיכום והערה אחרונה

כפי שהבנתם, בניית לינקים חיצונים היא לא תמיד עניין פשוט ומי שלא מנוסה בתחום של קידום אתרים עשוי ליפול למלכודות. אם האתר שלכם נמצא בזירה תחרותית מאוד והמתחרים שלכם נמצאים במקומות גבוהים, רצוי להיעזר בחברה לקידום אתרים לביצוע המשימה.

בהצלחה!

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

בינה מלאכותית צילום אילוסטרציה Freepik

מגזין AI – בינה מלאכותית

שתפומערכת פורטל זהר.נט העולם הטכנולוגי מתפתח ללא הרף ומביא לנו מהפכות בלי סוף. אחת המהפכות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *