בית / קהילה / בריאות וכושר / פירות יבשים: מומלץ או כדאי לוותר?
חופשה נכונה לתזונה בריאה גם בחגים הרבלייף 2019
צילום באדיבות: הרבלייף

פירות יבשים: מומלץ או כדאי לוותר?

לקראת ט״ו בשבט, בדקנו מהי חשיבות הסוכר עבור הגוף, מהו הסוכר המומלץ (אם בכלל) והאם אפשר ומומלץ לטעום מהפירות היבשים

מערכת זהר הצפון

בשנים האחרונות אנו שומעים ללא הרף על הנזקים הבריאותיים הנגרמים בשל צריכת סוכר. מומחים מזהירים שהסוכר מזיק לבריאות ועלול לגרום לבעיות לב, סוכרת, השמנה, לשיניים ומחלות נוספות. גם משרד הבריאות מבקש לסמן מוצרים עתירי סוכר. יחד עם זאת, באותה נשימה מומחי מזון ממליצים לצרוך פירות, מוצרי חלב ואפילו שוקולד. רגע לפני שאתם מתנפלים על הפירות היבשים לקראת ט״ו בשבט, קבלו עובדות שיעזרו לכולנו לעשות סדר וגם תקבלו תשובה על השאלה: האם פירות יבשים מומלצים לאכילה.

 

״האמת, כמו תמיד, נמצאת באמצע. האזהרות בנושא צריכת סוכר, חשובות ככל שיהיו, מתייחסות לאנשים הנוהגים לצרוך כמויות גדולות של סוכר, הרבה מעל הכמות המומלצת. יש לזכור כי גלוקוז (הסוכר בגוף) משמש כמקור אנרגיה, דלק בסיסי וחיוני עבור הגוף והמוח, וצריכתו בכמות מדודה הכרחית לכל תפקודי הגוף״ טוענת סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף.

אם כך, היכן הבעיה? בשל ספיגתו המהירה בדם, השפעתו של הסוכר על רמות הסרוטונין במוח היא מהירה וקצרת טווח. לכן, ככל שהסוכר מעובד יותר ונטול מרכיבים תזונתיים נוספים, אנו נזקקים ליותר ממנו והוא עלול להיות בעל השפעה ממכרת של ממש. לפיכך מומלץ לצרוך סוכר כפחמימות מורכבות. צריכת סוכר באופן זה מאטה את התפרקותו בדם ומספקת את האנרגיה הדרושה לגוף לאורך זמן.

מאיזה סוכר כדאי להימנע? השתדלו להימנע מצריכת ממתקים, שתייה ממותקת וחטיפים מעובדים המכילים סוכרים פשוטים בכמויות גבוהות במיוחד.

תתפלאו, אך במקביל לשלל האיסורים, יש סוגי מזון עם סוכר שמומלץ לאכול. הנה כמה סוגים:פירות טריים: המכילים גם ויטמינים וסיבים תזונתיים. מומלץ לצרוך כשלושה פירות ביום; זהו החטיף הנפלא, המזין והמרענן ביותר.
פירות יבשים: אמנם הם מכילים אחוזי סוכר גבוהים יותר, אך מאידך עשירים בנוגדי חמצון, מינרלים וסיבים תזונתיים ויכולים לשמש כממתק טבעי ומזין (זכרו להקפיד על המינון בשל תכולת הסוכר הגבוהה).
שוקולד מריר: ככל שאחוז הקקאו בשוקולד גבוה יותר (70% ומעלה), כך הוא בריא יותר ומספק נוגדי חמצון יעילים.
חטיף חלבון: מציע שילוב בין חלבונים לפחמימות לשחרור קבוע של אנרגיה ושמירה על תחושת שובע לאורך זמן.
לסיכום, סוכר (גלוקוז) הוא מרכיב חיוני התומך בתפקודי הגוף הבסיסיים ביותר; עם זאת, יש להגביל את צריכתו ולהעדיף מקורות בריאים ומזינים יותר.

(מודעה)

שתפו

כתבה מעניינת:

הריון שמירה על המשקל צילום באדיבות הרבלייף

בהריון? מה מותר לאכול ומה פחות כדאי

איך להתמודד עם החשקים בהריון ובכל זאת לשמור על המשקל הרצוי?  גדלנו על הסיפורים שאם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.