Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 7233
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת אילוסטרציה
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פסח 2015: המקרר בבית ריק והחובות תופחים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עד לפני שנה עבד שי (שם בדוי) בעבודה קבועה ומסודרת אבל אז פוטר בעקבות צמצומים וקיצוצים. מאז איננו מצליח למצוא עבודה חדשה וביחד עם אשתו שנפגעה בתאונת דרכים והפכה לנכה, נקלעו למצוקה כלכלית קשה ולמבוי סתום. איך אפשר לפרנס משפחה עם 3 ילדים מקיצבת נכות בסך 2500 ש”ח בחודש? אז זהו, שלא... פסח 2015: המקרר בבית ריק והחובות תופחים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 348
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 348
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/03/9862.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => עד לפני שנה עבד שי (שם בדוי) בעבודה קבועה ומסודרת אבל אז פוטר בעקבות צמצומים וקיצוצים. מאז איננו מצליח למצוא עבודה חדשה וביחד עם אשתו שנפגעה בתאונת דרכים והפכה לנכה, נקלעו למצוקה כלכלית קשה ולמבוי סתום. איך אפשר לפרנס משפחה עם 3 ילדים מקיצבת נכות בסך 2500 ש”ח בחודש? אז זהו, שלא... פסח 2015: המקרר בבית ריק והחובות תופחים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => פסח 2015: המקרר בבית ריק והחובות תופחים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
פסח 2015: המקרר בבית ריק
פסח 2015: המקרר בבית ריק

פסח 2015: המקרר בבית ריק והחובות תופחים

שתפו

עד לפני שנה עבד שי (שם בדוי) בעבודה קבועה ומסודרת אבל אז פוטר בעקבות צמצומים וקיצוצים. מאז איננו מצליח למצוא עבודה חדשה וביחד עם אשתו שנפגעה בתאונת דרכים והפכה לנכה, נקלעו למצוקה כלכלית קשה ולמבוי סתום. איך אפשר לפרנס משפחה עם 3 ילדים מקיצבת נכות בסך 2500 ש”ח בחודש? אז זהו, שלא

במצב הכלכלי הנוכחי במדינה, גם מי שעובד בצורה מסודרת במשך שנים רבות, מתקשה לחסוך קצת כסף לימים הקשים. זה בדיוק מה שקרה לשי ואורנה (שמות בדויים), הורים לשלושה ילדים, שמתמודדים בחודשים האחרונים עם מצוקה כלכלית קשה ומקרר ריק.

השניים תושבים ותיקים בכרמיאל, מתגוררים ועובדים כאן שנים רבות. יש סיכוי גדול שחלקכם מכיר אותם, לכן התבקשנו בעת פנייתם אלינו לטשטש את זהותם. הם בסוף שנות השלושים לחייהם, הורים לילדים מגיל 4 ועד גיל 10. במשך שנים עבדו במקומות מסודרים ובנאמנות רבה, שמרו על מצב כלכלי יציב, אבל כמו חלק גדול מאיתנו, התקשו לסגור את החודש. “שמרנו את הראש מעל המים, לא יותר מזה, לא נסענו לחו”ל, לא לנופש, אבל היה לנו מספיק למימון צרכינו, כולל רכב משפחתי” מספר שי.

שי עבד למעלה מ-10 שנים בכרמיאל, עד שפוטר לפני כשנה בעקבות קיצוצים וצמצומים. אשתו אורנה נפגעה בתאונת דרכים לפני כ-4 שנים כאשר נדרסה ע”י רכב בעת שחצתה את הכביש ומאז היא סובלת מבעיות בריאותיות. המוסד לביטוח לאומי קבע לה נכות בשיעור 62%, המזכים אותה בקיצבת נכות קבועה. אחרי התאונה נאלצה לעזוב את מקום עבודתה ומאז איננה מצליחה למצוא עבודה קבועה.

שי ואורנה מספרים כי עד לפני שנה, כאשר הוא פוטר ממקום עבודתו, המצב עוד איכשהו היה סביר. “אחרי הפיטורים קיבלתי פיצויים, סגרנו כמה חובות קטנים שהיו לנו והתיישרנו מבחינה כלכלית”” מספר שי. “אבל אז נשארתי מובטל. אני חותם בלשכת התעסוקה, למרות שכבר חלפה תקופת הזכאות לדמי האבטלה, עוסק פה ושם בעבודות מזדמנות, אבל אין משהו קבוע”.

לפני מספר חודשים החלה אורנה לעבוד במקום חדש מחוץ לעיר, מה שהיה מאפשר הכנסה נוספת לבית, במקביל לחיפושים של שי אחרי מקום עבודה חדש עבורו. אלא שהמצב הבריאותי של אורנה הידרדר שוב, ובחודשיים האחרונים היא נאלצה לעבור שני ניתוחים בעמוד השדרה, לאחר שהראשון לא צלח. ההתאוששות היא ארוכה וממושכת ואורנה מושבתת שבועות ארוכים ומרותקת לביתה. בנוסף לבעיות הבריאותיות של אורנה, סובלים גם הילדים מבעיות שונות, אחד מהם לוקה בשיתוק מוחין קל וילד נוסף חולה באסטמה. לשני ילדים צפויים ניתוחים בשבועות הקרובים. עקב המצב הבריאותי, נופל כל נטל הטיפול במשפחה על כתפיו של שי, אשר איננו מצליח בשל כך למצוא מקום עבודה חדש.

“אנחנו משתכרים בחודשיים האחרונים, רק מקיצבת נכות בסך 2530 שקל ומקיצבת הילדים, 420 שקלים”, הם מספרים. שי אומר כי “שכירות הבית לבדה, עולה 2500 שקל בחודש, ועל זה יש להוסיף את התרופות הקבועות לאישה ולילדים שהם כמעט 1000 שקל בחודש. בנוסף אנחנו משלמים ארנונה, חשמל ומים, פנינו לגורמים השונים כדי לקבל הנחות אבל עדיין מדובר במאות שקלים בחודש. בחשמל עברנו למונה ביתי ואנחנו קונים בכל פעם כמות מוקצבת לשימושנו. לא נשאר לנו כסף לאוכל ומחייה. המקרר ריק, הגענו למצב שלילדים אין כמעט מה לאכול”.

כדי להסתדר, נעזרו שי ואורנה בשנה האחרונה בבני משפחה וחברים טובים, שהילוו להם כספים, כדי לממן את הוצאות השכירות, התרופות והמזון. אלא שגם בני המשפחה לא מסוגלים לעזור עוד, מאחר שמצבם הכלכלי לא טוב בהרבה משלהם. “החובות שלנו עומדים כרגע על כ-25 אלף ש”ח, רובם למשפחה וחברים. לצערי העזרה שנתנו לנו סיבכה גם אותם כלכלית וחשבונות הבנק שלהם הוגבלו” אומר שי. “לא נוכל לקבל עוד עזרה מהם, גם איננו יכולים להחזיר להם אפילו מעט מהכסף שהלוו לנו. אנחנו נעזרים קצת בגמ”חים מהקהילה הדתית בכרמיאל, נעזרנו גם ביד עזרא ושולמית, פנינו לאחרונה למינהל הרווחה ונקווה שיסייעו לנו במזון לקראת פסח, אבל המצב פשוט בלתי אפשרי”.

לתרומות ועזרה למשפחה, ניתן לפנות לקרן לילדים מטעם עמותת תעצומות ישראל (ע”ר 580525319). ליצירת קשר התקשרו למספר 052-4348155, או כיתבו למייל:

[email protected]. ניתן לתרום גם ישירות לחשבון בנק 666999 סניף כרמיאל 747, בנק הפועלים 12. התורמים ישירות מתבקשים לרשום לטובת “עזרה”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *